• Future Mrs S

Doftljus på borden

Vad tycker ni om doftljus på borden? Jag vet att många är doftkänsliga men ingen av våra gäster är det (95% säker på det).. 

Vad tycker ni om doftljus på borden? jag tänker att det kan vara mysigt med något doftljus emellan alla vanliga doftfria men jag blir ändå osäker.. blir det kanske lite "äckligt" med doft när man sitter och äter? :S
    Vad tycker ni?

Doftljus på borden: Good/anus
    Doftljus på toa: Good/anus
    Doftljus på presentbordet: Good/anus
    Doftljus på drickabordet som står framme hela kvällen Good/anus

Tips och åsikter :)
    Själva tycker vi om doftljus och använder det ofta.. :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-11 22:15
    Det blir alltså inga doftljus där/när vi sitter och äter :)

• Svar på tråden Doftljus på borden
  • Rickina

Jag har endast läst TS och jag är lite av en glädjedödare nu kanske. Men jag tillhör de som får svår migrän av doftljus, så jag hade inte klarat 20min på ditt bröllop.

• KirsiLaa
    cuteanniis skrev 2011-08-11 12:52:39 följande:
    Det är just partylites doftljus som jag reagerar på... men vad är det för charm med doftljus om ingen ändå märker att man har det på bordet? Då kan det ju lika gärna kvitta??
    Jag vet ju att det är dotljus och jag känner doften. :) 
  • Future Mrs S

Oj så mkt åsikter :D 
    BRA!

Alltså det jag menar med ett doftljus på presentbordet är att det luktar ju inte i hela rummet utan märks ju bara om man står brevid det liksom.. :)

Jag kommer nog köpa doftljus och ställa ut men inte på matbordet (bra ide att ställa fram ett par stycken efter middagen dock tack för det!! :D

• Future Mrs S
    cuteanniis skrev 2011-08-11 12:52:39 följande:
    Det är just partylites doftljus som jag reagerar på... men vad är det för charm med doftljus om ingen ändå märker att man har det på bordet? Då kan det ju lika gärna kvitta??

Lägg hellre pengar på att dekorera era ljus vackra, kanske med ett avckert band eller som jag tidigare länkjat om med stämplar... Är min åsikt men man gör ju alltid som man själv vill Flört
    Stämplingen var jätte fin! men vi hade inte tänkt ha blockljus tyvärr... :/ 

• Rickina
    Future Mrs S skrev 2011-08-11 13:14:55 följande:
    Oj så mkt åsikter :D 
    BRA!

Alltså det jag menar med ett doftljus på presentbordet är att det luktar ju inte i hela rummet utan märks ju bara om man står brevid det liksom.. :)

Jag kommer nog köpa doftljus och ställa ut men inte på matbordet (bra ide att ställa fram ett par stycken efter middagen dock tack för det!! :D

För min del spelar det ingen roll var i rummet man står, finns det doftljus kommer migränen. De beöver inte ens vara tända för att jag ska reagera. Men ni kanske inte har så känsliga personer på ert bröllop.
  • Future Mrs S
    baby freeze skrev 2011-08-11 13:03:19 följande:
    Jag har ett annat bra tips på hur man gör en egen sk "reed diffuser"! Typ såna här:

Funkar alldeles utmärkt istället för doftljus eller potpurri.

Det man behöver är:
    En behållare till oljan, jag har hittat superfina småvaser på loppis.
    10 grillspett av bambu (finns i alla mataffärer)
    En neutral olja, vanlig matolja funkar utmärkt
    Doftolja
    Avbitartång
    Skål att blanda olja i

Mät upp hur mycket olja du behöver för att fylla vasen till trekvarten, och blanda sedan matoljan med din doftolja. 10 droppar eterisk olja per dl olja funkade för mig. Häll sedan din doftolja i vasen/flaskan. Knipsa av de vassa spetsarna på grillspetten och kolla att de har en lagom längd. Ställ sedan ner pinnarna i flaskan och låt den suga upp olja, och snart sprider den lagom mycket väldoft!
    BRA tips!! :D Jag har köpt en sån där som står i vårt badrum och herregud va det luktar ;D ;D 
    Perfekt att kunna göra själv :D 
  • Kattpoet

Fråga dina gäster först om de  har astma eller är doft allergicer, det är  ju inte svårare än så.

• cuteanniis
    Future Mrs S skrev 2011-08-11 13:16:50 följande:
    Stämplingen var jätte fin! men vi hade inte tänkt ha blockljus tyvärr... :/ 

Jag har sett det på vanliga kronljus också... svårt dock på värmeljus Flört
  • Future Mrs S
    cuteanniis skrev 2011-08-11 13:22:29 följande:
    Jag har sett det på vanliga kronljus också... svårt dock på värmeljus Flört
    haha tack för tipset jag tänker inte så där väldigt långt nu märker jag ;D
  • Future Mrs S

Det finns ingen doftkänslig bland våra gäster och den enda med astma är jag och jag har inte ont av dofter alls, kan typ bada i doftolja ;D 

Svar på tråden Doftljus på borden