• Ziroz

2012-07-21 någon mer som gifter sig det datumet?

Hej!

Jag och min sambo har bestämt oss för att gifta oss 21 juli nästa år. Jag tänkte att det vore kul att få skriva och utbyta tankar och idéer med någon annan som gifter sig samma dag. :)

Hoppas att det finns någon mer där ute som vill följas åt i planeringen till en av de bästa och största dagarna i våra liv :)

• Svar på tråden 2012-07-21 någon mer som gifter sig det datumet?
  • lurpan

Idag har jag bokat fotograf.
    En ung, superduktig tjej som fotar precis så som vi gillar. Känns jättebra.

Har ni andra bokat än?

Nu är kyrka bokad, lokal preliminärbokat och fotograf bokad.

Skönt att kunna bocka av lite från den lååånga listan. :)

En fråga, måste man boka präst och nån som spelar orgel (kantor?)?
    Ingår inte det i kyrkbokningen? :)

• Insanire
    lurpan skrev 2011-08-24 18:31:25 följande:
    Idag har jag bokat fotograf.
    En ung, superduktig tjej som fotar precis så som vi gillar. Känns jättebra.

Har ni andra bokat än?

Nu är kyrka bokad, lokal preliminärbokat och fotograf bokad.

Skönt att kunna bocka av lite från den lååånga listan. :)

En fråga, måste man boka präst och nån som spelar orgel (kantor?)?
    Ingår inte det i kyrkbokningen? :)
    Präst och kantor/musiker ingår när man bokar kyrkan för vigseln. :)
    Men har man särskilda önskemål om präst eller musiker behöver man säga det i tid.
  • Söta Wiol

Hej på er alla.
    Vi har också spikat datumet 12-07-21. Gillade siffrorna när dom kom i omvänd ordning =)

Jag som trodde att jag var tidigt ute, men nu ser jag ju att ni andra kommit en ganska lång väg i era planer.

I dag bokades festlokalen. En gård på havsstranden beläget i norra norrland. Med underbar utsikt över havet. Kapell bakom festlokalen i skogskanten och stugor med 65 sovplatser för gästerna. Kommer bli kanon bra då alla gäster kommer ha möjlighet att sova över.

Klänningen är köpt och provad (måttbetsällde från Kina) + kristaller till bordsdekorationerna.

Sambon min har inte heller varit så pigg på att planera så han fick banne mig ringa och boka festlokalen så att han skulle vara lite delaktig. =) 

• Gamila

Jag och min m2b gifter också oss då :)

Änsålänge är kyrka bokad, klänningen köpt, inbjudningar är påbörjade (göra själv), diverse lampor och sånt är klart (m2b är elektriker så det lär bli en del fin belysning och så :) ), festlokalen som blir i partytält är klart :)

Mycket som är klart helt enkelt men det mesta ska bara inhandlas sen!

Min m2b är väl inte heller jätteaktiv i planerna men det gör inte min så mycket just NU. Jag tycker det är så roligt och han blir nöjd med det jag planerar men om några månader så är det väl kanske annorlunda :P Haha

• Ziroz
    Söta Wiol skrev 2011-09-08 18:03:42 följande:
    Hej på er alla.
    Vi har också spikat datumet 12-07-21. Gillade siffrorna när dom kom i omvänd ordning =)

Jag som trodde att jag var tidigt ute, men nu ser jag ju att ni andra kommit en ganska lång väg i era planer.

I dag bokades festlokalen. En gård på havsstranden beläget i norra norrland. Med underbar utsikt över havet. Kapell bakom festlokalen i skogskanten och stugor med 65 sovplatser för gästerna. Kommer bli kanon bra då alla gäster kommer ha möjlighet att sova över.

Klänningen är köpt och provad (måttbetsällde från Kina) + kristaller till bordsdekorationerna.

Sambon min har inte heller varit så pigg på att planera så han fick banne mig ringa och boka festlokalen så att han skulle vara lite delaktig. =) 
    Er planering låter underbar! Måste bara fråga dig, hur mycket kommer ni att få betala för festlokalen + boendet?
  • Söta Wiol
    Ziroz skrev 2011-09-11 14:57:12 följande:
    Er planering låter underbar! Måste bara fråga dig, hur mycket kommer ni att få betala för festlokalen + boendet?
    Hej. Från fredag till måndag har vi bokat, så man hinner städa undan men slipper stressa direkt dagen efter. För detta får vi betala 9000 kr. Funderat på något liknande?
  • lilja
    Söta Wiol skrev 2011-09-08 18:03:42 följande:
    Hej på er alla.

Hej!
    Bara lite nyfiken då jag också är från Norrland, närmare bestämt Örnsköldsvik. Vart gifter ni er?
    * 21 juli 2012 *
  • Insanire

Vi hyr också en hel gård från fredag till söndag, inkl boende för ca 45 gäster. Vi betalar ca 7000. Är från Umeå och ska gifta min några mil utanför, prcis vid en sjö. Kapellet ligger på en höjd ovanför sjön och altartavlan ar bara fönster från golv till taken med världens finaste utsikt över sjön...

• Anna197401
    Ziroz skrev 2011-08-02 23:11:55 följande:
    Hej!Jag och min sambo har bestämt oss för att gifta oss 21 juli nästa år. Jag tänkte att det vore kul att få skriva och utbyta tankar och idéer med någon annan som gifter sig samma dag. :)

Hoppas att det finns någon mer där ute som vill följas åt i planeringen till en av de bästa och största dagarna i våra liv :)
    Hej!
    Vi gifter oss också då Glad  I Varbergs kyrka =)
  • Söta Wiol
    lilja skrev 2011-09-13 22:37:09 följande:
    Hej!
    Bara lite nyfiken då jag också är från Norrland, närmare bestämt Örnsköldsvik. Vart gifter ni er?
    * 21 juli 2012 *
    Örnsköldsvik, det var en bit ifrån. Vi gifter oss i Haparanda =)
  • Söta Wiol
    Insanire skrev 2011-09-14 09:57:05 följande:
    Vi hyr också en hel gård från fredag till söndag, inkl boende för ca 45 gäster. Vi betalar ca 7000. Är från Umeå och ska gifta min några mil utanför, prcis vid en sjö. Kapellet ligger på en höjd ovanför sjön och altartavlan ar bara fönster från golv till taken med världens finaste utsikt över sjön...
    Det lät jätte fint. Vilken harmonisk miljö.
  • Söta Wiol

Tjingeling på er. Har ni andra kommit långt i era förberedelser? Eller tar ni en paus fram till våren? Vi har tagit en offert på catering av maten och jag blev såå hungrig när jag läste menyförslaget som vi fick igår, lät som om vi kommer få massor av mat. Det blir buffe´. Visst skulle det ju bli många tusenlappar billigare att fixa maten själv men då slipper någon ta ansvar för maten. Skönt att kunna lägga den (ganska stora) delen åt sidan och få det fixat. Ska nästa veka och se mer på lokalen så man kan planera bordsplacering m.m i lugn och ro under vintern. Och inköp av dekorationer. Gjort prototyper på inbjudningskorten och snart är alla favour askarna klara.

• lundabrud

Hej!
    Vi gifte ross 21 juli 2012 i Lund. Har inte varit särskilt aktiv på BT sedan i somras, behövde nog en paus!
    Jag och min m2b sitter och pular på inbjudningar ikväll (ska designa själva o besställa från tryckeri). Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka, lokal, hotell på bröllopsnatten, fixat band, är rätt klara med gästlistan, beställt klänning och hittat en frisör. Jag sminkar mig själv på bröllopsdagen. Bröllopsresa har vi börjat kolla på men inte ännu bestämt oss för varesig budget eller innehåll (lutar åt Afrika, Zanzibar och Tanzania). Imorgon har vi möte med våra toastmasters. Vi gifter oss i år, hörrni!!!! 

• Söta Wiol

Jag har suttit med bordsplaceringen i veckan. I och med att lokalen inte är så stor så vill jag vara säker på att alla verkligen får plats som är tänkta att bjudas in, annars vorde det ju knepigt. Vi kommer gifta oss på stranden. Så tankarna snurrar kring det praktiska för utomhus bröllop. En backup plan finns också. Det finns en större fin byggnad på stället där man kan ha vigseln. Där ska vi ha dansen och baren senare. Det finns även ett kapell en bit in i skogskanten på stället också som vi får utnyttja, men eftersom vi bestämmt oss för att inte ha präst, utan vigselförrättare så kan vi ju inte använda kapellet. Fotografen är bokad och tårtan gör jag själv. Är sugen på att binda brudbuketten också själv, gjorde till min kompis bröllop i sommras. Frågan är bara..hur jäktad kommer man vara med blommor, tårtor, dukningar och allt. Kommer åka redan på torsdagen till stället där vi gifter oss, ska bo där hela helgen och ska ta med mig lite folk som kan hjälpa till. Vi har inte bokat någon resa, planerar inte in det ännu.

• Gråsparven

Hur går det för alla som gifter sig 21/7 ? Vad har ni gjort/ogjort?
    Min sambo tycker ibland att jag har bråttom, men just nu känns det skönt att nästan allt är fixat. Då kan vi njuta av sommaren som kommit...

• Mimmi2012

Va roligt! Vilken kyrka ska ni gifta er i? Själv kommer jag från Malmö men flyttade för snart ett år sen.

lundabrud skrev 2012-01-05 18:55:11 följande:
    Hej!
    Vi gifte ross 21 juli 2012 i Lund. Har inte varit särskilt aktiv på BT sedan i somras, behövde nog en paus!
    Jag och min m2b sitter och pular på inbjudningar ikväll (ska designa själva o besställa från tryckeri). Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka, lokal, hotell på bröllopsnatten, fixat band, är rätt klara med gästlistan, beställt klänning och hittat en frisör. Jag sminkar mig själv på bröllopsdagen. Bröllopsresa har vi börjat kolla på men inte ännu bestämt oss för varesig budget eller innehåll (lutar åt Afrika, Zanzibar och Tanzania). Imorgon har vi möte med våra toastmasters. Vi gifter oss i år, hörrni!!!!
Svar på tråden 2012-07-21 någon mer som gifter sig det datumet?