Tjena Insanire och Mimmi2012!
Kul med flera i tråden ;)
Ziroz: Vi funderar på att sova på hotell över natten - ngn bröllopssvit eller liknande. Ska nog hyra ett gårdshus som vi kan ha veckan innan vigseln för att kunna planera ordentligt i stan och som jag o mina tärnor kan husera i kvällen innan dagen D. Vad härligt med släktingar som kan hjälpa till med tips om smink/frisör mm! Jag tänkte fråga min m2b:s syster om råd då hon bor i stan och har koll.
Bröllopsresa är lite tricky tycker jag... Man vill ju åka iväg och få en riktigt härlig upplevelse men ändå för rimliga pengar. Sökte lite på Mauritius i två veckor men hittade då bara för typ 90 tkr vilket vi inte kan lägga - det är det inte värt. Funderar på Hawaii då det finns allt där - surf, bad, vandringar, vulkaner och båt. Alla typer av aktiviteter då min m2b är lite av ett träningsfreak och inte kan slappa på stranden särskilt länge... Ett annat alternativ är Italien och då köra längs med västkusten (tror jag) och ta in på agri cultura (eller vad det heter) längs vägen och sedan stanna lite längre på ett ställe. Svårt val.. Hur tänker ni? Några alternativ ännu? Vilken budget tänker ni er?
Vad skönt att färgtemat på vinrött är någorlunda klart - jag tycker det är knepigt att bestämma mig... Vitt, silver och något annat...
Den klänning som jag köpt är helvit, tänkte riktigt inte så långt som andra färger när jag beställde... Men men.. Jag är rätt ljus i hyn (blond) och blir mest grisrosa på somrarna men ska banne mig ligga i tidigt nästa år och grunda väl för en fin gyllene bränna - om inte så får jag prova spraytan 
Hur tänker du med klänning? (går fortfarande inte att ladda upp bild.. suck!) Inbjudningar? Göra själv eller köpa på hemsida?
Insanire: Hoppas att något av datumen blir bra och att ni får den lokal ni vill ha. Om inte kanske ni kan reservera ngt hotell och diskutera ev rabatt för gästerna? Vi ska ha en kyrklig vigsel och jag har frågat min farbror och hans fru om de båda vill vara vigselförrättare då de är präster - kul att hålla det inom familjen om det går ;) Skönt med en härlig och glad präst som ni känner - lite mer personligt då kanske?
Vi kommer inte att ta en kuvertavgift men det är väl ett jättebra alternativ som allt fler verkar ha
Då vi har valt ett datum mitt i högsäsong och vi bokade kyrka och festlokal två dagar efter förlovningen så vet alla våra nära vänner om datumet. Min m2b har ringt runt och meddelat "save the date" till de som han bjuder och jag har idag börjat göra detsamma, puh! Vi vill att de ska ha möjlighet att kunna reservera boende i tid om de vill och sedan ska vi skicka ut inbjudningar redan i januari/februari tror jag. Herregud - du är inte efter i planeringen! Jag och min m2b är nog kanske lite nördiga och gillar båda att planera och kunna bocka av saker tidigt... :) Jag har t o m redan hunnit bli lite stressad men tog mig i kragen och skrattade gott åt mig själv, hehe... Det är ju ändå ett år kvar, typ. Hör av dig om hur ni tänker med inbjudningar, färgtema eller annat tema, klänning, bröllopsfölje och sånt där när ni har några tankar :)
Mimmi2012: Hur långt har ni kommit med planering/tankar?
Funderar ni på bröllopshemsida eller liknande? Träning inför dagen D? Jag vill nog tajta till mig en del så har redan smygstartat... :)
Ha en go kväll!