• Ziroz

2012-07-21 någon mer som gifter sig det datumet?

Hej!

Jag och min sambo har bestämt oss för att gifta oss 21 juli nästa år. Jag tänkte att det vore kul att få skriva och utbyta tankar och idéer med någon annan som gifter sig samma dag. :)

Hoppas att det finns någon mer där ute som vill följas åt i planeringen till en av de bästa och största dagarna i våra liv :)

• Svar på tråden 2012-07-21 någon mer som gifter sig det datumet?
  • Insanire
    Krystal skrev 2011-08-09 22:34:59 följande:
    hm...glömde skriva hur långt vi har kommit i planeringen...vilket inte är långt. Det vi är överens om så länge är att vi ska ha präst, alltså kyrklig vigsel, men vi vet inte om det blir i en kyrka eller någonannan stans Sen har det under sommaren hänt saker som gör att våra tidigare planer kanske kan ändras. Vi hade typ bestämt att ha det på västkusten, (vilket är min hemort) eftersom min pappa brutit nacken och suttit i rullstol i 31 år, så det var lättare för hans del om det var nära hemmet. Tyvärr så gick pappa bort nu i juli..så åter igen står vi mellan vart vi ska ha det.. västkusten där mina släktingar (dom flesta, har en del kvar i norrbotten) bor eller Stockhomsområdet där M2B kommer ifrån... Annars så är det mycket en enväg kommunication när det kommer till att börja planera och greja, från min sida då. M2B gillade mitt förslag med den 21 juli 2012, men sen säger han inte mycket. Tittade just på en ev gästlista och sa till M2B "Jag har kommit fram till eventuellt 52 gäster"..fick ett "Hm.." till svar..vilket brukar vara svaret när jag försöker smyga igång en diskussion... Kort och gott: det går TRÖGT med planeringen...

Jag förstår din frustration kring m2b, min är likadan. Jag har bett honom flera gånger att kolla på gästlistan och budgeten, men det blir oftast ett : jag gör det snart- svar. Ändå verkar han med på tåget kring datum och plats. Jag vet inte, vissa kanske är mer svårstartade än andra? Ge inte upp, han kommer bli mer engagerad!:)
  • 2 0 1 2

VI gifter oss också den 21/7 2012!

Hittills är klänning måttbeställd, ring till mig (blivande maken ska inte ha någon, han har redan vigseldatumet ingraverat i förlovningsringen då den är av titan och svår att gravera) är troligtvis ordnad, bordsdukar och dekorationer är beställda och på väg, kyrkan och festlokalen är bokade. Vi har också köpt lite extraprylar, som 60 stycken såpbubblerör istället för ris, 30 stycken khom loi-lyktor att skicka upp i nattmörkret (gästerna får varsin per par och får sända upp en önskning), klänning till en tärna samt min kvällsklänning och lite annat smått och gott, såsom mina smycken osv. Idag har jag beställt 60 stycken bomullsservetter, i övrigt är det mat och dryck som inte är betalt, och blivandes klädsel. Och min brudbukett, men jag vill bara ha några kallor. Jag känner en tjej som sminkar mig för 200 kronor och min ena tärna är jätteduktig med hår.

Musiken (ingångsmusik och utgångsmusik) ska min blivande göra själv och på festen kör vi spotify. Det är så långt vi kommit!

• ale stenar

Jag och min blivande man gifter oss också 21/7 nästa år. Hinner inte skriva mer just nu, men återkommer imorgon :)

• Ziroz
    wictory: Åh vad mysikgt det låter att hyra ett hus kvällen innan och kunna vara där med dina tärnor!

ja det är toppen att de kan hjälpa till med sånt. Det var mycket utifrån det som vi bestämde oss för att vara i sambopns hemstad istället för min, då hans familj har många kontakter som kan vara värdefulla i såna här planering :)

Vi har inte bestämt ngt alls om bröllopsresa än faktiskt. Mycket beror nog på om vi hunnit få ett barn eller om ja är höggravid eller om vi inte alls lyckats tills dess. Maldiverna eller Mauritsius har jag alltid sagt förut att ja ville till på bröllopsresa tycker det ser underbart fint ut där! Hawaii är också toppen fint liksom Italien!

haha det låer som att vi har lite lika hud hör jag :P jag är också blond och blir lätt röd. solar ja mycket kan ja bli lite brun till slut :P Vi åker till kap verde i mars så ja tänker att ja får hänga i när ja kommer hem och försöka sola så mycket som möjlig så ja inte tappar färgen så mycket. Betakaroten (samma ämne som i morötter) går att köpa på hälsokosten och kan göra att färgen håller i sig längre och att man blir brunare istället för röd så det kan vara ett tips :)

klänningen är också ett sånt kapitell att ja får vänta lite och låta tiden utvisa vad ja kommer behöva för storlek :P Det blir väl inte optimalt att planera bröllop samtidigt som man planerar barn. men det får gå och vi får göra det bästa av situationen :)

Jag håller tummarna att det snart går att lägga upp bild :) Annars får du gärna maila bild till mig på ylva_sandfalet@hotmail.com :)

Inbjudningskorten kommer vi nog att beställa från en bekant till sambons mamma. Hon gör jätte fina kort som är lite orginella :) Vi fick ett kort från henne av sambons mamma när vi hade förlovat oss och redan då sa ja att vi skulle ha från henne den dagen vi gifter oss :)

Kul att det är så många flera som hänger på här i tråden! Ja hinner inte riktigt svara alla nu, ska på morgon möte på jobbet och sen försöka att göra något vettigt kanske :P
  • Nudax
    wictory skrev 2011-08-04 10:11:32 följande:
    Hej Ziroz! Tänkte att jag kanske kunde joina dig på färden - vi gifter oss veckan efter dig, den 28 juli 2012 - nästan samma datum som du ;) Hur långt i planeringen har ni kommit o var gifter ni er? Vi har bokat både lokal o kyrka i Varberg och jag har redan köpt en av två klänningar fr Kina... :) Tycker det är riktigt kul att planera bästa dagen i livet men lätt att förvilla sig i bröllopsdjungeln..
    Hej! Gifter mig också 28/7 2012 =D
  • Mimmi2012

Hej hej!!

Vi har kommit ganska långt, tycker jag själv iaf he he, i planeringen :)

Detta e klart än så länge;
    * Klänning, skor och diadem
    * Kläder till M2B
    * Tärna, bestman och toastmaster klara
    * Lokal prel.bokad
    * Dekorationer och färgtema
    * Gästlista och en prel. bordsplacering
    * Präst bokad
    * Catering bestämd men inte bokad än

Planerna har fått ligga lite på is nu...flyttdags!! Det tar upp mycket av tiden känns de som he he Solig

• Insanire
    wictory skrev 2011-08-09 22:10:06 följande:
    Träning inför dagen D? Jag vill nog tajta till mig en del så har redan smygstartat... :)

Ha en go kväll!

Ja, jag kommer absolut att träna inför dagen.. Har en väldig lyx att få träningskort av jobbet på norra europas största träningsanläggning (IKSU i Umeå) så egentligen borde det inte vara något problem..
    Det är motivationen som har varit problemet hittills. Men nu har jag ju verkligen något att träna inför! :)

Har idag ändrat datum på vigseln till den 28 juli istället för 21. Det innebär att vi har lite mer tid på oss hemma efter sambons bästa väns bröllop (14 juli) där han ska vara best man.
    Vi åkte ut till kapellet som vi har pratat om i förra veckan och det är svårslaget.. Vi kommer att ha vigseln där även om festen inte skulle vara där. Då får vi helt enkelt hyra en buss till gästerna.
    Vi skulle föredra att vara där, men som sagt så kanske lägergården är uppbokad.
    Det var en jättebra idé att kolla med hotell, det ska jag absolut göra!

Tror ni att man ska boka en lokal i stan redan nu för säkerhets skull?
    Vi får ju inte boka lägergården förrän i januari, men det känns lite fult att boka en lokal i stan bara för säkerhets skull. Tänker på alla andra brudar som kanske vill ha just den lokalen just det datumet också.. Hmm. Lurigt. Vad tror ni?

Saker och ting börjar falla på plats mer och mer nu.

- Jag kommer beställa min klänning från Kina lite närmare bröllopet (när jag tränat ordentligt)
    - Jag har också hittat tärnklänningarna där
    - Hittade en jättevacker tiara som jag köpte för 100 kr
    - kapellet är bokat och prästen också
    - vi har bestämt färgtema (grönt och rosa)
    - min kollega är konstnär och vi ska be henne göra inbjudningskort som vi kan skicka på tryckeri
    - min kompis mamma kommer göra mitt hår
    - gästlistan är snart färdig
    - vi kommer att ha ett barnfritt bröllop
    - ringar kommer vi att göra av släktguld som vi smälter ner

Skrev tidigare att vi håller det här hemligt än så länge, det stämmer inte längre.. :)
    Jag och min sambo jobbar båda två i kyrkan, olika församlingar i Umeå. Men Umeå är litet, och kapellet som vi har bokat hör till min församling. Ryktet sprids..
    Men folket som bor längre bort vet inte än, inte heller våra familjer.
    Vi vill ha planerat en hel del innan vi berättar för dom, särskilt datum och plats så att de kan börja se sig om efter boenden och resor på en gång.
  • Ziroz
    Insanire skrev 2011-08-16 11:43:45 följande:
    Ja, jag kommer absolut att träna inför dagen.. Har en väldig lyx att få träningskort av jobbet på norra europas största träningsanläggning (IKSU i Umeå) så egentligen borde det inte vara något problem..
    Det är motivationen som har varit problemet hittills. Men nu har jag ju verkligen något att träna inför! :)

Har idag ändrat datum på vigseln till den 28 juli istället för 21. Det innebär att vi har lite mer tid på oss hemma efter sambons bästa väns bröllop (14 juli) där han ska vara best man.
    Vi åkte ut till kapellet som vi har pratat om i förra veckan och det är svårslaget.. Vi kommer att ha vigseln där även om festen inte skulle vara där. Då får vi helt enkelt hyra en buss till gästerna.
    Vi skulle föredra att vara där, men som sagt så kanske lägergården är uppbokad.
    Det var en jättebra idé att kolla med hotell, det ska jag absolut göra!

Tror ni att man ska boka en lokal i stan redan nu för säkerhets skull?
    Vi får ju inte boka lägergården förrän i januari, men det känns lite fult att boka en lokal i stan bara för säkerhets skull. Tänker på alla andra brudar som kanske vill ha just den lokalen just det datumet också.. Hmm. Lurigt. Vad tror ni?

Saker och ting börjar falla på plats mer och mer nu.

- Jag kommer beställa min klänning från Kina lite närmare bröllopet (när jag tränat ordentligt)
    - Jag har också hittat tärnklänningarna där
    - Hittade en jättevacker tiara som jag köpte för 100 kr
    - kapellet är bokat och prästen också
    - vi har bestämt färgtema (grönt och rosa)
    - min kollega är konstnär och vi ska be henne göra inbjudningskort som vi kan skicka på tryckeri
    - min kompis mamma kommer göra mitt hår
    - gästlistan är snart färdig
    - vi kommer att ha ett barnfritt bröllop
    - ringar kommer vi att göra av släktguld som vi smälter ner

Skrev tidigare att vi håller det här hemligt än så länge, det stämmer inte längre.. :)
    Jag och min sambo jobbar båda två i kyrkan, olika församlingar i Umeå. Men Umeå är litet, och kapellet som vi har bokat hör till min församling. Ryktet sprids..
    Men folket som bor längre bort vet inte än, inte heller våra familjer.
    Vi vill ha planerat en hel del innan vi berättar för dom, särskilt datum och plats så att de kan börja se sig om efter boenden och resor på en gång.
    Hade jag varit er hade jag nog bokat i stan för säkerhets skull i och med att ni gifter er i juli. Risken är kanske stor att det är lägervecka just den veckan? Förstår att det känns lite taskigt att boka upp trotts att ni kanske inte ska ha det, men om du vänder på det så kanske du kommer kunna glädja någon annan som inte varit så tidigt ute i planeringen och som då har möjlighet att få ditt datum :)
  • lurpan

Vi gifter oss oxå då. 
    Har bokat kyrka än så länge, och ska kolla på en lokal nu i helgen.
    Våra två förstahandsval har tyvärr redan varit bokade. :(
    Men det ska nog lösa sig tillslut får jag hoppas.

Har börjat småkolla på det mesta.
    - Vet (tror jag) vilken klänning jag ska ha
    - Vet färgtema
    - In och ut-musik är bestämd
    - Jag vet i huvudet vad barnen ska ha på sig, men har inte handlat än
    - Vet (typ) vad vi ska ha för mat på buffe´n 

• lilja

Hej alla!

Vi gifter oss oxå den 21 juli -12 i Ö-vikstrakterna.

Har bokat kyrka o lokal,
    köpt klänning o skor,
    börjat med inbjudningar (fick 10 ex. från vistaprint.se igår, såg bra ut!).
    Kollat ut dotterns näbbklänning,
    bokat solist i kyrkan,
    börjat göra festprogram.
    Fixat ett monogram och ordnat en bröllopshemsida.
    Bokat fotograf och sambon har fixat bil.
    Funderat ut dukning och övrig pyntning.
    Nästan på det klara med maten.
    Bokat upp min arbetskamrat att göra håret, förvarnat min hudterapeut för smink.
    Hmm, var det ngt mer?!

För övrigt kan jag tillägga att jag andas och lever bröllop just nu,
    blir nästan lite less på mig själv att det är det enda jag tänker på. :S
    Men det är väl så det ska vara, när det mesta hamnar på plats kanske man lugnar ner sig...

* 21 juli 2012 *
Svar på tråden 2012-07-21 någon mer som gifter sig det datumet?