wictory skrev 2011-08-09 22:10:06 följande:
Träning inför dagen D? Jag vill nog tajta till mig en del så har redan smygstartat... :)
Ha en go kväll!
Ja, jag kommer absolut att träna inför dagen.. Har en väldig lyx att få träningskort av jobbet på norra europas största träningsanläggning (IKSU i Umeå) så egentligen borde det inte vara något problem..
Det är motivationen som har varit problemet hittills. Men nu har jag ju verkligen något att träna inför! :)
Har idag ändrat datum på vigseln till den 28 juli istället för 21. Det innebär att vi har lite mer tid på oss hemma efter sambons bästa väns bröllop (14 juli) där han ska vara best man.
Vi åkte ut till kapellet som vi har pratat om i förra veckan och det är svårslaget.. Vi kommer att ha vigseln där även om festen inte skulle vara där. Då får vi helt enkelt hyra en buss till gästerna.
Vi skulle föredra att vara där, men som sagt så kanske lägergården är uppbokad.
Det var en jättebra idé att kolla med hotell, det ska jag absolut göra!
Tror ni att man ska boka en lokal i stan redan nu för säkerhets skull?
Vi får ju inte boka lägergården förrän i januari, men det känns lite fult att boka en lokal i stan bara för säkerhets skull. Tänker på alla andra brudar som kanske vill ha just den lokalen just det datumet också.. Hmm. Lurigt. Vad tror ni?
Saker och ting börjar falla på plats mer och mer nu.
- Jag kommer beställa min klänning från Kina lite närmare bröllopet (när jag tränat ordentligt)
- Jag har också hittat tärnklänningarna där
- Hittade en jättevacker tiara som jag köpte för 100 kr
- kapellet är bokat och prästen också
- vi har bestämt färgtema (grönt och rosa)
- min kollega är konstnär och vi ska be henne göra inbjudningskort som vi kan skicka på tryckeri
- min kompis mamma kommer göra mitt hår
- gästlistan är snart färdig
- vi kommer att ha ett barnfritt bröllop
- ringar kommer vi att göra av släktguld som vi smälter ner
Skrev tidigare att vi håller det här hemligt än så länge, det stämmer inte längre.. :)
Jag och min sambo jobbar båda två i kyrkan, olika församlingar i Umeå. Men Umeå är litet, och kapellet som vi har bokat hör till min församling. Ryktet sprids..
Men folket som bor längre bort vet inte än, inte heller våra familjer.
Vi vill ha planerat en hel del innan vi berättar för dom, särskilt datum och plats så att de kan börja se sig om efter boenden och resor på en gång.