Anonym (tvekar inte) skrev 2011-08-02 16:09:59 följande:
Varför tvekar du?
Du är vuxen och kan ta hand om dig själv, ditt barn kan inte det, han lider han far illa.
Det är ditt ansvar att se till att alla dina barn mår bra.
Har mycket dåliga erfarenheter från min barndom och den jag hade svårast att förlåta var inte den elake utan min mor.
Ta hand om er.
Ja, varför tvekar jag?
Min glada kille har ju försvunnit och ska jag hitta honom igen så måste jag gå.
Guffi skrev 2011-08-02 22:07:49 följande:
Hur tror du att din och dina barns framtid ser ut om du stannar kvar? Hur kommer din son att må?
Och tvärtom - hur tror du att den ser ut om du går vidare?
VIlket är värt mest? I vilken framtid är ni,du och dina barn, lyckligast?
Alla praktiska saker med möbler och annat löser sig. Vänner och familj brukar vara helt underbara i såna här situationer och ställa upp med allt möjligt! Det finns billigt på loppis, blocket m.m.
Det viktigaste nu är att du prioriterar dig och dina barn!
Sänder en massa STYRKEKRAMAR till dig - gör det som känns rätt! Innerst inne vet du..
Innerst inne vet jag nog att det är dags att gå, men det är så tufft att ta tag i allt bara..........
Mina barn och deras hälsa är det viktigaste för mig.
Jag är inte rädd för min sambo, men det komemr bli tufft iaf. För just nu försöker han som vanligt ge mig skuldkänslor osv. Men det är ju inte jag som har förstört allt vi en gång hade, eller?
Han menar att jag och mina barn bara kostar pengar, jag bara handlar skit, jag gör av med alla våra pengar...... Och nu så har jag ju lurat honom hela tiden (snart 9 år), sett till att alla skulder står på honom så att han har skulder upp över öronen och nu drar jag innan skeppet sjunker. Eh, så illa är det iaf inte.
Huset delar vi på men sedan har han ett lån till som använts till bil och liknande. Visst alla bilar står på mig, 3 st som inte är värda så många tusenlappar, kanske 35 ihop, jag står på tvättmaskinen som har kvar
5000 kr + att jag nu var och köpte tv för 4700 kr på kortet också...... Tv apparaterna tar jag med mig och lämnar den stora, alla bilar kan han ta + tvättmaskinen så slipper jag höra att jag lurat honom.....