• Anonym (ledsen)

Bröllopet inställt

Nu har jag fått nog. Skit trist, men vad gör man? Detta blir bara en kortis av det hela.........

Det känns som att jag försöker och försöker men får ingenting tillbaks. Gubben har alltid annat att göra än att umgås med mig och barnen. Pratar jag om bröllopet så blir han tyst och vill inte prata om det........... Och han blir mer och mer elak. En av sönerna som inte är hans mår verkligen inte bra, han säger till honom att han är dum i huvudet, inte fattar något osv. Och även jag är riktigt dum i huvudet som försvarar honom..... Han lovar gång på gång att han ska ändra sig men det känns som att det bara blir värre och värre......
    Men varför är det så svårt att gå?????
    Jag har alltid sagt att mina barn kommer först, jag är den starka, fattar inte att tjejer stannar kvar hos vissa män. Och nu är jag där själv, osäker och ledsen. Hur har jag igentligen kunnat stanna så länge och trott att det ska bli guld och gröna skogar? Hur mycket skada har jag utsatt mina barn för? Bråken, skriken................
    Hur ska det bli?

• Svar på tråden Bröllopet inställt
  • BrudiMaj2012

Starka modiga, kloka du! jag blir helt stolt över dig, det är så strongt av dig att ställa in och erkänna för dig själv att det faktiskt inte fungerar.. du är en fantastisk mamma som går nu, ingen klandrar dig för att du ville försöka, det är det här som verkligen visar att du och barnen går först! allting kommer att lösa sig, och det till det mycket bättre! givetvis kommer det att bli tufft, men oftast är det vägen till insikt som är hårdast, nu vet du vad du vill och måste göra, resten kommer av sig självt! du får mer än gärna inboxa öig om du vill ha ett anonymt bollplank!

• Emelie 87

Du har verkligen fattat rätt beslut.. jag vet att det är svårt, men du gör detta för dig själv och för dina barn. Du ska absolut inte stanna hos någon som inte behandlar dig eller dina barn bra.

Du ska ha en superduperstor kram för att du är så stark och modig. Det kommer att bli SÅ bra snart. :) 

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Kattpoet

Ta dig iväg från ditt karl så ska du se att din deprission också blir bätte, men kom ihåg att lämna en lapp att du och barnen har åkt på semster för att vila upp er och  att du ringer  på söndag, annars  kan du få problem i framtiden när det kommer  till vårdanden om dina och hans barn.

• Anonym (ledsen)

Ni ska veta att det snurrar i hjärnan.

Ena stunden sitter jag och tittar på lägenheter för att i nästa stund tveka och hoppas att han kanske ändrar sig. Vi kan ju ha det så bra ibland..........
    Idag bor vi bra med hus på ett barnvänligt ställe, vi har bra ekonomi och livet flyter på.
    Men hur blir det om jag flyttar? Jag får ta en mindre lägenhet för att ha råd, barnomsorgen blir knepig med mina konstiga arbetstider, hur klarar jag mig ekonomiskt, våra gemensamma barn kommer jag bara att få ha varannan vecka, vilket är en pina för mig?
    Det är mycket som snurrar men jag vet någonstans där inne att det ordnar sig. Men jag måste bara ta steget, men tänk om jag ångrar mig?

Jag vill så mycket här i livet som kanske blir lättare med honom vid min sida, men jag vill ju inte vara med honom när han är ett pucko rent ut sagt. Jag vill läsa till ett annat yrke, vilket han inte stöttar mig med, jag vill ha hund vilket han inte vill, min depression är inget vi talar om trots att jag äter piller varje dag, men det är ju såååå synd om alla människor runt omkring som mår dåligt, och han hjälper alltid alla andra så att vi kommer i andra hand osv. Men vi i hans familj då, vi vill också ha lite omtanke? Tom hans pappa har sagt att han måste börja umgås med sin familj innan han förlorar den..........

Han frågade i förrgår om jag verkligen ville gifta mig med honom eller om jag bara vill gifta mig. Det kanske är så att jag är mer kär i tanken på att få gifta mig än med att det är med honom.....

Det kommer bli bättre om jag är själv va?????????

• förlovadflicka
    Anonym (ledsen) skrev 2011-08-02 10:19:10 följande:

Ena stunden sitter jag och tittar på lägenheter för att i nästa stund tveka och hoppas att han kanske ändrar sig. Vi kan ju ha det så bra ibland..........
    Idag bor vi bra med hus på ett barnvänligt ställe, vi har bra ekonomi och livet flyter på.
    Men hur blir det om jag flyttar? Jag får ta en mindre lägenhet för att ha råd, barnomsorgen blir knepig med mina konstiga arbetstider, hur klarar jag mig ekonomiskt, våra gemensamma barn kommer jag bara att få ha varannan vecka, vilket är en pina för mig?
    Det är mycket som snurrar men jag vet någonstans där inne att det ordnar sig. Men jag måste bara ta steget, men tänk om jag ångrar mig?

Jag vill så mycket här i livet som kanske blir lättare med honom vid min sida, men jag vill ju inte vara med honom när han är ett pucko rent ut sagt. Jag vill läsa till ett annat yrke, vilket han inte stöttar mig med, jag vill ha hund vilket han inte vill, min depression är inget vi talar om trots att jag äter piller varje dag, men det är ju såååå synd om alla människor runt omkring som mår dåligt, och han hjälper alltid alla andra så att vi kommer i andra hand osv. Men vi i hans familj då, vi vill också ha lite omtanke? Tom hans pappa har sagt att han måste börja umgås med sin familj innan han förlorar den..........

Han frågade i förrgår om jag verkligen ville gifta mig med honom eller om jag bara vill gifta mig. Det kanske är så att jag är mer kär i tanken på att få gifta mig än med att det är med honom.....

Det är väldigt jobbigt i början, mycket som ska fixas och man är självklart ovan att vara själv och ta hand om allting själv. Men tro mig, det är värt det! Du kan inte låta din son bli kallad dum i huvudet, visa att du är en bra mamma och lämna honom!

Du är rädd för att ångra dig, och det kan hända att du stundtals känner ånger och inte kommer ihåg hur illa det var, men i längden kommer du veta att det är rätt beslut. Läs igenom allt du skrivit och gör upp listor på vad han gör (skriv gärna datum också, det är bra att ha i ev utredningar...). Försök tänka att det är någon annan som skrivit det och tänk efter vad du skulle ge för råd till henne.

Lycka till!

• Anonym

Ja, du har svaret själv, det kommer bli bättre om du är själv.

Tänk motsatsen: Hur vet jag att han är den rätta? Svaret är då: "Det vet man." Det är inte vad du skulle svara, väl?

Om du inte vill gå för din skull, gå för ditt barns skull. Du har alla chanser i världen att få det bättre, gå den utbildning du vill och möjligheten att träffa någon som behandlar dig anständigt.

• Emelie 87
    Anonym (ledsen) skrev 2011-08-02 10:19:10 följande:

Jag förstår dig. Det är nu det verkligt jobbiga börjar. Men tänk så här: du är mamma med både gemensamma och egna barn inom det här förhållandet, inom vilket din egen son blir illa behandlad. En mamma älskar alltid sina barn lika mycket och kommer alltid att vilja deras bästa. Jag vet ju. Jag ju är själv mamma till två underbara knoddar, som jag älskar mer någonting annat och skulle därför bli jätteledsen om någon behandlade dom illa. Därför bör du tänka efter ifall du verkligen vill ha en man i ditt liv som behandlar din son som skit. Personligen hade jag aldrig velat ha det så.
    Jag förstår hur svårt det är, men det är både du och din son som drabbas.
    Hur många chanser har du gett honom?  Om du inte orkar ge honom fler så ska du inte heller göra det. Tänk bara på vad som är bäst för dig och dina barn. 

En trygg tillvaro där ingen far illa eller behandlas som skit... eller hur?
    Det är just därför som du kommer att få det bättre själv. :)
  • Anonym (ledsen)
    Emelie 87 skrev 2011-08-02 14:48:54 följande:
    Jag förstår dig. Det är nu det verkligt jobbiga börjar. Men tänk så här: du är mamma med både gemensamma och egna barn inom det här förhållandet, inom vilket din egen son blir illa behandlad. En mamma älskar alltid sina barn lika mycket och kommer alltid att vilja deras bästa. Jag vet ju. Jag ju är själv mamma till två underbara knoddar, som jag älskar mer någonting annat och skulle därför bli jätteledsen om någon behandlade dom illa. Därför bör du tänka efter ifall du verkligen vill ha en man i ditt liv som behandlar din son som skit. Personligen hade jag aldrig velat ha det så.
    Jag förstår hur svårt det är, men det är både du och din son som drabbas.
    Hur många chanser har du gett honom?  Om du inte orkar ge honom fler så ska du inte heller göra det. Tänk bara på vad som är bäst för dig och dina barn. 

En trygg tillvaro där ingen far illa eller behandlas som skit... eller hur?
    Det är just därför som du kommer att få det bättre själv. :)
    För ca 2 år sedan var jag på väg bort från honom, men när jag tittade på hus och lägenheter så kändes det så fel. Och barnen ville stanna, så vi gjorde det. Vi har nog igentligen inte haft det bra sedan dess....... Och det har varit flera gånger som jag sagt att nu räcker det, men han lovar hela tiden att ändra sig och gör det ett par veckor innan han återigen är världens negativaste människa och allt jag gör eller inte gör, köper är skit.
    Mamma säger att jag måste göra vad som är rätt för mig............. Och hon säger att jag inte ska må dåligt, vilket hon har rätt i.
    Ska jag lämna "mitt" hus som gubben inte ville ha, som vi har renoverat precis som jag vill? Men själv har jag inte råd att bo kvar........ Och han vill inte flytta.
    Fast jag har nu hittat en liten stuga som skulle passa mig och barnen och det stället har jag råd med och då får de vars ett rum istället för att dela, det ligger lite utanför så som jag gärna skulle bo.

Lättast är att bara ta barnen och dra, lämna allt och köpa nytt, men det har jag ju inte råd med. *S*

Just nu känner jag bara för att gå och lämna allt............... Barnen vet inget och jag sitter just nu och mailar mäklaren om den lilla stugan. Eller ska man ta en trea på andra våningen mitt i smeten? Det blir i stort sett samma kostnad.....

Men varför känns det inte som att jag gör detta till 100%?????????? Jag måste bort men det känns som att det är så svårt, jag får inte stanna...........
  • förlovadflicka
    Anonym (ledsen) skrev 2011-08-02 15:03:30 följande:
    För ca 2 år sedan var jag på väg bort från honom, men när jag tittade på hus och lägenheter så kändes det så fel. Och barnen ville stanna, så vi gjorde det. Vi har nog igentligen inte haft det bra sedan dess....... Och det har varit flera gånger som jag sagt att nu räcker det, men han lovar hela tiden att ändra sig och gör det ett par veckor innan han återigen är världens negativaste människa och allt jag gör eller inte gör, köper är skit.
    Mamma säger att jag måste göra vad som är rätt för mig............. Och hon säger att jag inte ska må dåligt, vilket hon har rätt i.
    Ska jag lämna "mitt" hus som gubben inte ville ha, som vi har renoverat precis som jag vill? Men själv har jag inte råd att bo kvar........ Och han vill inte flytta.
    Fast jag har nu hittat en liten stuga som skulle passa mig och barnen och det stället har jag råd med och då får de vars ett rum istället för att dela, det ligger lite utanför så som jag gärna skulle bo.

Lättast är att bara ta barnen och dra, lämna allt och köpa nytt, men det har jag ju inte råd med. *S*

Just nu känner jag bara för att gå och lämna allt............... Barnen vet inget och jag sitter just nu och mailar mäklaren om den lilla stugan. Eller ska man ta en trea på andra våningen mitt i smeten? Det blir i stort sett samma kostnad.....

Men varför känns det inte som att jag gör detta till 100%?????????? Jag måste bort men det känns som att det är så svårt, jag får inte stanna...........
    Du kanske kan titta in på kvinnofridslinjen.se och få lite motivation av andra som vågat lämna sina män? Kanske är lite grövre saker där, men ändå :)
  • Kattpoet

Som någon vis sa,  Hellre  helvetet  man är van vid än det okända himmelriket.

Det svårt att   åka, det svårt att gå MEN det är ju flera som har sett att ditt ex inte är intreserad att ha familj och det betyder inte att det blir varannan vecka vårdnad heller, du kan få mer tid till att börja med.

Flytta och tala om för hans  far ( karl verkar vettig) och din mor varför och sedan ser du till att allt mellan dig och ditt ex går mellan de två, det funkade för mig och jag fick mina möbler och saker utan problem.

Svar på tråden Bröllopet inställt