Emelie 87 skrev 2011-08-02 14:48:54 följande:
Jag förstår dig. Det är nu det verkligt jobbiga börjar. Men tänk så här: du är mamma med både gemensamma och egna barn inom det här förhållandet, inom vilket din egen son blir illa behandlad. En mamma älskar alltid sina barn lika mycket och kommer alltid att vilja deras bästa. Jag vet ju. Jag ju är själv mamma till två underbara knoddar, som jag älskar mer någonting annat och skulle därför bli jätteledsen om någon behandlade dom illa. Därför bör du tänka efter ifall du verkligen vill ha en man i ditt liv som behandlar din son som skit. Personligen hade jag aldrig velat ha det så.
Jag förstår hur svårt det är, men det är både du och din son som drabbas.
Hur många chanser har du gett honom? Om du inte orkar ge honom fler så ska du inte heller göra det. Tänk bara på vad som är bäst för dig och dina barn.
En trygg tillvaro där ingen far illa eller behandlas som skit... eller hur?
Det är just därför som du kommer att få det bättre själv. :)
För ca 2 år sedan var jag på väg bort från honom, men när jag tittade på hus och lägenheter så kändes det så fel. Och barnen ville stanna, så vi gjorde det. Vi har nog igentligen inte haft det bra sedan dess....... Och det har varit flera gånger som jag sagt att nu räcker det, men han lovar hela tiden att ändra sig och gör det ett par veckor innan han återigen är världens negativaste människa och allt jag gör eller inte gör, köper är skit.
Mamma säger att jag måste göra vad som är rätt för mig............. Och hon säger att jag inte ska må dåligt, vilket hon har rätt i.
Ska jag lämna "mitt" hus som gubben inte ville ha, som vi har renoverat precis som jag vill? Men själv har jag inte råd att bo kvar........ Och han vill inte flytta.
Fast jag har nu hittat en liten stuga som skulle passa mig och barnen och det stället har jag råd med och då får de vars ett rum istället för att dela, det ligger lite utanför så som jag gärna skulle bo.
Lättast är att bara ta barnen och dra, lämna allt och köpa nytt, men det har jag ju inte råd med. *S*
Just nu känner jag bara för att gå och lämna allt............... Barnen vet inget och jag sitter just nu och mailar mäklaren om den lilla stugan. Eller ska man ta en trea på andra våningen mitt i smeten? Det blir i stort sett samma kostnad.....
Men varför känns det inte som att jag gör detta till 100%?????????? Jag måste bort men det känns som att det är så svårt, jag får inte stanna...........