• Pinkgrape

Tips på en bra och täckande flytande foundation önskas!

Ja, jag skulle vilja ha tips på en flytande foundation som täcker bra.

Efter jag fick min dotter fick jag hemska utslag i ansiktet (vet ännu inte vad det var) och vanligtvis bryr jag mig inte så mycket om det, men till bröllopet skulle jag gärna vilja täcka över så gott det går. Tack tacksamt emot tips och förslag.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Tips på en bra och täckande flytande foundation önskas!
  • Pinkgrape
    FelizLane skrev 2011-07-24 18:22:02 följande:
    Skulle inte rekommendera teatersmink för din dag. Jag har testat endel foundations, tycker faktiskt exuviance foundation var över alla mina förväntningar faktiskt. OCH den sitter som berget hela dagen :)
    Tack, men jag är som sagt inte intresserad av något som kostar så mkt som 400kr, då det känns lite väl mastigt när det bara ska användas en dag. Jag har dessutom hört att den inte täcker sådär jättebra och att man inte bör blanda den med smink från andra märken? Varför vet jag ej.
  • ninasjoholm

Jag tycker att LR har den absolut bästa foundation! Den är oljefri, täckande, men den känns inte kakig på hyn. Jag har jobbat i skönhetsbranschen i 9 år och jag är grymt kräsen. Jag har aldrig varit så nöjd som jag är med denna och tro mig, då har jag testat allt! Den kostar endast 179:-

• Pinkgrape
    ninasjoholm skrev 2011-07-24 22:48:23 följande:
    Jag tycker att LR har den absolut bästa foundation! Den är oljefri, täckande, men den känns inte kakig på hyn. Jag har jobbat i skönhetsbranschen i 9 år och jag är grymt kräsen. Jag har aldrig varit så nöjd som jag är med denna och tro mig, då har jag testat allt! Den kostar endast 179:-
    Förlåt, jag är helt lost på märken, LR, vad är det? :P Låter ju som något som skulle vara värt att pröva :)
  • ninasjoholm
    Pinkgrape skrev 2011-07-24 23:44:06 följande:
    Förlåt, jag är helt lost på märken, LR, vad är det? :P Låter ju som något som skulle vara värt att pröva :)
    Det är ett direkthandelsföretag, alltså det säljs endast genom konsulenter och inte i någon butik. Men jag är utbildad makeupartist och kan försöka hjälpa dig med färgen ändå. Var bor du?
  • Lilique

Ja, jag rekommenderar Mary Kay alla dagar i veckan. Det brukar finnas konsulter i så gott som varje stad, så leta upp en om du kan. De flesta brukar ha väldigt bra koll på vad som funkar beroende på hudtyp/problemområde. Det är dessutom gratis att gå på hudvårsklass - följt av makeupklass - hos en konsult. Då får du prova ALLTING. Så du vet om produkterna är något för dig eller inte (:

Jag hittade min foundation på det viset, och den täcker superbra. Jag har en massa små ärr i pannan efter en älgkrock för några år sedan, men den döljer rubbet.

• Å och D

Gå in och be om en prov på en mkt bra founadtion (jag har själv Helena Rubenstein, kanonbra men störtdyr, jag reser så jag får den till ett bra pris)

Men på så sätt kan du få en kanon foundation till en dag...

• Pinkgrape

Åh, ja, jag vill nog helst köpa något som finns i butik här.

Vart kan man hitta sån, tex Helena Rubenstein, då? Här finns ju bara Åhlens, Kicks, HM, Lindex, The Body Store och Make Up Store som säljer smink. Ja, Ica Maxi också ;P hehe

• Å och D

Jag vet inte hur stort ditt Åhlens är, men jag tror att de här i Malmö har HR där, iallafall har de andra exklusiva märken såsom Kanebo som är HELT fantastiskt. Hutlöst dyrt återigen men extremt bra produkter.

Känner du ingen som är på väg hem från en resa som kan köpa med sig?

• Charmina

Jag har arbetat med smink i massa olika sammanhang och jag tycker att om man vill satsa på något som verkligen täcker brunt som pigmentfläckar eller mörka ringar så rekommenderar jag Make up store, Studio foundation. Den är grym! Jag lovar dig att du inte kommer bli besviken. Den kostar 225 kr men är väldigt dryg.

Prova den på ditt lokala Åhlens eller någon annan affär som säljer Make up stores produkter om ni inte har en MUS affär i närheten. Lycka till!

• Evcha

Jag jobbar jätte mycket med MAC s produkter, både vid plåtningar och bröllop. Blir fantastiskt resultat, täcker väldigt bra men ser fortfarande naturligt ut. Finns studio fix flytande foundation som har ett lite mer mattande resultat, kanon om man har tendens att bli lite glansig, studio sculpt finns om man är lite torrare, men fungerar även om man har en fetare hud. Blir lite mer satin finish. Glöm inte köpa till ett puder som du kan bättra på under hela dagen/kvällen :) Ha ett fantastiskt bröllop! 

• Pinkgrape
    Evcha skrev 2011-08-09 12:17:37 följande:
    Jag jobbar jätte mycket med MAC s produkter, både vid plåtningar och bröllop. Blir fantastiskt resultat, täcker väldigt bra men ser fortfarande naturligt ut. Finns studio fix flytande foundation som har ett lite mer mattande resultat, kanon om man har tendens att bli lite glansig, studio sculpt finns om man är lite torrare, men fungerar även om man har en fetare hud. Blir lite mer satin finish. Glöm inte köpa till ett puder som du kan bättra på under hela dagen/kvällen :) Ha ett fantastiskt bröllop! 
    Finns det att köpa i någon butik? Hinner inte beställa något, då jag gifter mig på lördag. Tack så mycket :)
Svar på tråden Tips på en bra och täckande flytande foundation önskas!