• Pinkgrape

Tips på en bra och täckande flytande foundation önskas!

Ja, jag skulle vilja ha tips på en flytande foundation som täcker bra.

Efter jag fick min dotter fick jag hemska utslag i ansiktet (vet ännu inte vad det var) och vanligtvis bryr jag mig inte så mycket om det, men till bröllopet skulle jag gärna vilja täcka över så gott det går. Tack tacksamt emot tips och förslag.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Tips på en bra och täckande flytande foundation önskas!
  • Godis

Har du utslagen i hela ansiktet?

• Pinkgrape
    Godis skrev 2011-07-23 14:57:01 följande:
    Har du utslagen i hela ansiktet?
    Inte nu längre, nu är det bara kvar lite på halsen, men jag har fula märken kvar i ansiktet efter dom. Har träffat en annan tjej som hade liknande och även där kunde inte läkaren svara på vad det var riktigt.
  • Future Mrs S

ts har du fet, torr eller normalhy? 
    När gifter du dig? (för många skiftar hudtypen med årstiden)
    vad har du för budget på foundation?  

• Pinkgrape
    Future Mrs S skrev 2011-07-23 15:14:58 följande:
    ts har du fet, torr eller normalhy? 
    När gifter du dig? (för många skiftar hudtypen med årstiden)
    vad har du för budget på foundation?  
    Jag har ganska torr hy, gifter mig 13 augusti och vill inte spendera mer än kring 150kr sisådär.
  • MrsSivertsson

Jag kan ge rådet att gå till Kicks. De har ofta en make-up artist som jobbar där. Jag har fått jättebra råd där och har då hittat produkter som passar just min typ.

• Pinkgrape
    MrsSivertsson skrev 2011-07-23 15:18:45 följande:
    Jag kan ge rådet att gå till Kicks. De har ofta en make-up artist som jobbar där. Jag har fått jättebra råd där och har då hittat produkter som passar just min typ.
    Jag har gått dit och jag har aldrig någonsin haft så dålig foundation som den jag blev rekommenderad då. Jag kanske bara hade otur, men det var verkligen bortkastade pengar :(
  • 1700tal

Jag har oxå lite acneärr och har testat det mesta. De sorter jag använder just nu är:

Maybelline - pure liquid mineral foundation. Täcker väldigt bra har bra nyanser. Ser inte särskilt sminkat ut, oljefri men inte matt vilket gör att det ser naturligt ut (på mig iaf).

Maybelline - dream satin liquid foundation. Täcker inte alls lika mkt och känns mer rinnig än den ovan.

Body shops oljebaserade - täcker mkt bra men är lite för fet för min hud. Den här var i princip den enda som täckte ordentligt under hela min tonårstid då jag hade mkt acne. Är inte helt matt utan har en naturlig yta.

Body shops oljefria - rekommenderades av personalen på body shop under senare år då jag har fet hy. Täcker bra men blir extremt matt och man ser därför väldigt sminkad ut. Ingen naturlig lyster i huden alls. Sen har den här en galen nackdel, den är totalt vattenlöslig! En tår eller ett vattenstänk så rinner den. Regnar det så ändrar foundation drastiskt färg just där vattnet landar. Katastof om man gråter eller promenerar i regn. 

Utöver de här har jag provat en hel drös mer eller mindre värdelösa (=inte täckande) sorter men dessa 4 är de som får stanna i mitt badrumsskåp. Sen blandar jag mellan dessa beroende på årstid och hudens kvalité för tillfället.

• Pinkgrape

Tack! :D Jag ska definitivt kolla upp de som ni rekommenderar :)
    Ja, jag har en jättebra concealer (tycker jag) som jag brukar använda :)

Svar på tråden Tips på en bra och täckande flytande foundation önskas!