• Pinkgrape

Tips på en bra och täckande flytande foundation önskas!

Ja, jag skulle vilja ha tips på en flytande foundation som täcker bra.

Efter jag fick min dotter fick jag hemska utslag i ansiktet (vet ännu inte vad det var) och vanligtvis bryr jag mig inte så mycket om det, men till bröllopet skulle jag gärna vilja täcka över så gott det går. Tack tacksamt emot tips och förslag.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Tips på en bra och täckande flytande foundation önskas!
  • SnuttisSessan

Har du testat I.D ?

Jag trivs bra med den,tycker den täcker bra och försämrar inte min hy ;)

• A loves A

Jag har Loreals Perfect match 149:- . Den tycker jag är helt ok!

• Godis

Mitt tips är att ALDRIG gå till Kicks. Pga deras bonussystem till sina anställda så bryr sig de anställda bara om att rekommendera dyrare märken och lägger inte ner energi på någon som inte är villig att spendera en större summa penga. Hårda ord men sant...tyvärr....

• BrideOfFrankenstein

Vet du vad pinkgrape... om du har möjlighet att avvara de pengarna så tyycker jag nästan att du ska göra en investering i en "primer", det är en grundande bas som du lägger efter dagcremen innan foundationen.
    Den kostar oftast en liten slant beroende på märke, men jämnar ut alla "gropar" och ojämnheter och gör att foundationen lägger sig jämnare och sitter bättre. Brukar hålla hur länge som helst dessutom!
    Jag använder lancomes foundation och puder men innan dess har jag alltid använt loreal tycker dom är riktigt prisvärda! Lycka till!

• Pinkgrape
    BrideOfFrankenstein skrev 2011-07-24 14:25:33 följande:
    Vet du vad pinkgrape... om du har möjlighet att avvara de pengarna så tyycker jag nästan att du ska göra en investering i en "primer", det är en grundande bas som du lägger efter dagcremen innan foundationen.
    Den kostar oftast en liten slant beroende på märke, men jämnar ut alla "gropar" och ojämnheter och gör att foundationen lägger sig jämnare och sitter bättre. Brukar hålla hur länge som helst dessutom!
    Jag använder lancomes foundation och puder men innan dess har jag alltid använt loreal tycker dom är riktigt prisvärda! Lycka till!
    Tack, men jag har inte så mycket gropar och ojämnheter. Det är mer som... ja, jag antar att det är någon form av ärr eller pigmentförändringar. Det är släta små fläckar bara. Har prövat med några olika primer, men ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig tyckt att det blivit den minsta skillnad. Har kanske valt fel märken :P
  • BrideOfFrankenstein

Hmm.. låter som dåliga primers! Flört Alternativet är en jäkla bra concealer kanske..? Och så ska den torka ordentlgt bara innan foundation. Sista utvägen är ju teatersmink, det täcker allt!!! Dock lite tätare, tjockare smink kan vara tröttsamt om det blir riktigt varmt.. Jag har inte hundra koll på vad det kostar men tror att man kan blanda egen färg och köpa "en liten mängd" om det bara är för en dag.

• Future Mrs S

du jag har funderat lite på din "situation" och tycker det låter som du behöver något lite bättre än för 150:- till din dag men jag fattar att du kanske inte vill köpa oundation för 400:- till en dag. SÅ jag funderade och så här hade jag gjort.. gå till typ kicks berätta att du behöver en foundation och vad du behöver låt dom berätta vilken som skulle passa dig och testa lite på dig, sen säger du att du behöver tänka lite och ber om ett test, det brukar jag få och dom räcker till två ggr lätt. Då får du det bra och billigt ;D 

• Pinkgrape

Tack, ni är så snälla med era tips och idéer :) Har blivit tipsad om teatersmink av en kompis, men vet inte om jag vågar mig på det :P Hade det inte varit för att de på Kicks alltid gett mig helt urusla tips på smink när jag varit in där, så hade jag nog prövat det. Ska dock ta en sväng på staden under veckan och kolla lite på de märken som ni tipsat om här. Och jo, 400kr på smink för en dag känns väldigt bortkastat, för jag kommer inte använda det igen efteråt. Det är mer än vad jag spenderat på både slöja och smycken tillsammans. Ja, mer än vad jag lagt på vigselringen :P

• BrideOfFrankenstein

Gå inte till Kicks om du inte litar på dem, men hittar du en bra paryfmeributik eller liknande så brukar mindre ställen vara mer måna om sina kunder och bra bemötande. För övrigt skrämmande tycker jag att man jobbar inom servicebranschen och inte fattar att det är även de små summorna som räknas, och viktigast av allt sitt goda rykte.
    Åhléns brukar ge små prover om man tjatar :) Säg att du vill testa det i ansiktet utan annat smink det brukar jag göra, en liten fläck foundation på halsen/handen säger ju inget...

• FelizLane
    Pinkgrape skrev 2011-07-24 14:56:42 följande:
    Tack, ni är så snälla med era tips och idéer :) Har blivit tipsad om teatersmink av en kompis, men vet inte om jag vågar mig på det :P Hade det inte varit för att de på Kicks alltid gett mig helt urusla tips på smink när jag varit in där, så hade jag nog prövat det. Ska dock ta en sväng på staden under veckan och kolla lite på de märken som ni tipsat om här. Och jo, 400kr på smink för en dag känns väldigt bortkastat, för jag kommer inte använda det igen efteråt. Det är mer än vad jag spenderat på både slöja och smycken tillsammans. Ja, mer än vad jag lagt på vigselringen :P
    Skulle inte rekommendera teatersmink för din dag. Jag har testat endel foundations, tycker faktiskt exuviance foundation var över alla mina förväntningar faktiskt. OCH den sitter som berget hela dagen :)
Svar på tråden Tips på en bra och täckande flytande foundation önskas!