Jag erkänner att jag är avundsjuk..
Ja, jag är avundsjuk på alla som nyligen fått barn eller som är gravida eller som har flera barn. Det kanske är hemskt, men jag kan inte riktigt rå för det.
Idag fick jag redan på att ännu en bekant väntar ytterligare ett barn. Det är jätteroligt för deras skull, absolut, men jag kan inte låta bli att känna mig ledsen och besviken över att det inte är vi.
Vi har en underbar dotter som nu är 4,5år och vi är ju givetvis överlyckliga för det, men det känns ändå som att ett barn till hade varit roligt. Även vår dotter har ju börjat undra nu, när alla hennes kompisar får både ett och två och tre småsyskon, varför hon inte får något.
Jag vet att vi inte försökt jääättelänge (ca 4år till och från) och att vi fortfarande är unga. Jag är 24år och min sambo och blivande man blir 26år i år. Vi har flera år till på oss att försöka. Jag vet också att det finns andra alternativ osv. Det känns trots det himla tråkigt att det inte vill sig för oss.
Jag är less på att behöva säga saker som "Men vi har så fullt upp med en, det är alldeles tillräckligt." eller "Vi skaffar hund istället, det är ju nästan samma sak" och liknande. Klart vi bara kan säga som det är, men det är inte sådant man vill kasta ur sig till höger och vänster. Nu i samand med att vi ska gifta oss (13 augusti), så har ännu fler börjat fråga om syskon, var och varannan vi träffar, och om vi velat vänta till efter vi var gifta denna gången osv osv. Jag vill bara skrika rätt ut! Vårt bröllop har inget med det att göra och givetvis skulle jag bli jätteglad över om vi blev gravida efter vi gift oss, men jag hade gärna hunnit fått både ett och två barn före. Jag är så rädd att någon ska säga något på själva bröllopsdagen om det.. ja, jag förstår inte varför någon skulle göra det, men om, så kommer jag bara vända på klacken och lämna lokalen.
Vet egentligen inte vad jag ville ha ut av detta, mer än att få lätta mitt hjärta en aning.