• Annooo

Finns här någon blivande brud eller gift från örebro?

Hej!

Ja som rubriken lyder så undrar jag om det finns några örebroare här på bt?
    Hade varit kul att ha någon som man kan prata med om allt mellan himmel & jord om detta med bröllop
    och alla tankar och planering.

Gifta får jätte gärna hoppa in & vara som "rådgivare" & tipsare till oss brudar som håller på och planerar för fullt :D

Hade varit kul & skönt att prata med någon och ge tips och råd till varandra och tipsa om bra & "billiga" bröllops ställen här i örebro, som tex vart man kan hitta bästa floristen till bra pris & lika så konditori som gör fina goda tårtor =)

Hoppas du känner det samma & hoppa in i tråden!

Här planeras det bröllop inför vår/sommaren 2012..

• Svar på tråden Finns här någon blivande brud eller gift från örebro?
  • Mertzi
    EhjärtarF skrev 2011-07-14 10:27:28 följande:
    Min klänning är på väg!!! DHL ringde från västerås, han skulle bege sig med en gång ....... jag är så glad o o lättad att jag känner små tårar i ögonen ...... inte visste jag att det skulle ta sådan tid o kraft när jag beställde den i februari 
    3 september 2011
    Gud vad SKÖNT! Spännande! :D
    Du måste lägga upp bild när du fått hem den! :)
  • EhjärtarF
    Mertzi skrev 2011-07-14 16:53:30 följande:
    Gud vad SKÖNT! Spännande! :D
    Du måste lägga upp bild när du fått hem den! :)
    Kommer bild efter bröllopet Skrattande 
    Den var så himla vacker o satt väldigt fint på, trots min kroppshydda Glad 

Nu sitter jag med bordsplacering ..... o gud! Trodde inte det var så jobbigt hihihi ... kommer ta ett tag innan man får till det 
    3 september 2011
  • Soderek
    EhjärtarF skrev 2011-07-15 14:21:03 följande:
    Kommer bild efter bröllopet Skrattande 
    Den var så himla vacker o satt väldigt fint på, trots min kroppshydda Glad 
    Åh jag som är så nyfiken NU! Skrattande
  • EhjärtarF
    Soderek skrev 2011-07-15 20:56:18 följande:
    Åh jag som är så nyfiken NU! Skrattande
    haha ... förlåt =) ..... den är vit med svart brodyr o så släp =D
    3 september 2011
  • EhjärtarF

Hade hippa för en vän till mig igår, hon gifter sig om 2 veckor..... Kom på mig själv flera ggr att jag både log o kände lite nervositet ... Har ju själv snart en hippa att vänta, bara 6 veckor kvar tills mitt bröllop  ... Längtar sååå till den 3 september!!

3 september 2011
  • Mertzi
    EhjärtarF skrev 2011-07-17 20:41:54 följande:
    Hade hippa för en vän till mig igår, hon gifter sig om 2 veckor..... Kom på mig själv flera ggr att jag både log o kände lite nervositet ... Har ju själv snart en hippa att vänta, bara 6 veckor kvar tills mitt bröllop  ... Längtar sååå till den 3 september!!
    3 september 2011
    Ja visst är det så! Såfort nånting påminner en om bröllopet blir man alldeles nipprig!
    :)

Idag har jag suttig med "festprogrammen".
    Det är egentligen bara en gästpresentation, bordsplacerings"karta" och mat- och dryckmeny men mycket jobb ändå! Speciellt när jag kom på då jag trodde att jag var klar, att vi har en engelsktalande med på bröllopet som jag var tvungen att skriva en engelsk version till.
    Det var INTE igår jag gick i skolan märker jag! Haha!
    Bordsplaceringarna är klara också.. Det får duga nu :)
  • Lajno

Hej hej!

Jag har skummat igenom tråden lite snabbt och tänkte titta in jag med. Vi bor i Örebro och gifter oss 27 Augusti, fast lite utanför stan Har några småsaker som hänger lite i luften men känner ingen större stress även om det är svårt att tänka på så mycket annat än dagen D haha.

Vi kommer vara i vår sommarstuga och fixar och donar med det mesta själva. Caterar det mesta av maten och hyr ett stort partytält. Fick svar ikväll från de sista gästerna! Alla har svarat Ja utom ett par som har sagt kanske då de inte vet om de är i landet den helgen

Min klänning är köpt på bröllopspalatset i Degerfors och BMs kläder har han köpt på lite olika ställen Vi har inga jätteklassiska bröllopsoutfits kanske

Spännande att höra om era berättelser

• Soderek
    EhjärtarF skrev 2011-07-17 20:41:54 följande:
    3 september 2011
    Åh vad roligt! Då är det inte lång tid kvar för er och för din hippa. Spännande Glad
  • Soderek
    Mertzi skrev 2011-07-17 20:50:20 följande:
    Ja visst är det så! Såfort nånting påminner en om bröllopet blir man alldeles nipprig!
    :)

Idag har jag suttig med "festprogrammen".
    Det är egentligen bara en gästpresentation, bordsplacerings"karta" och mat- och dryckmeny men mycket jobb ändå! Speciellt när jag kom på då jag trodde att jag var klar, att vi har en engelsktalande med på bröllopet som jag var tvungen att skriva en engelsk version till.
    Det var INTE igår jag gick i skolan märker jag! Haha!
    Bordsplaceringarna är klara också.. Det får duga nu :)
    Jag får lite ångest bara du skriver om engelska! Ha ha. Jag är vääääldigt glad att alla vi har bjudit pratar svenska för det där med engelska är inte min grej.
  • EhjärtarF

är klar med bordsplaceringen o både jag o min m2b blev väldigt nöjda ..... nu försöker jag sy klart allt tyg o det värsta är ju att jag inte köpt klart tyg än .... men det går rätt smidigt, fast har ju en dotter som gärna vill underhållas, så jag måste gå ifrån stup i kvarten. Just nu kämpar jag med att hon ska vil lunch, men det tycker INTE hon Skrattande .
    Börjar jobba på torsdag igen efter semestern, så vore skönt att få så mycket som möjligt gjort.  

3 september 2011
  • Viccan

Hej!

Finns det blivande Brudar kvar från Örebro?

Jag ska själv gifta mig 28 Juli 2012 och håller just nu på för fullt med Inbjudningskorten som vi tänkte skicka innan året är slut. Då har folk god tid på sig att planera in detta och meddela om de kommer eller inte.

Vore kul om det fanns fler som är i samma sits och har tankarna fulla av bröllop :)

Svar på tråden Finns här någon blivande brud eller gift från örebro?