• Annooo

Finns här någon blivande brud eller gift från örebro?

Hej!

Ja som rubriken lyder så undrar jag om det finns några örebroare här på bt?
    Hade varit kul att ha någon som man kan prata med om allt mellan himmel & jord om detta med bröllop
    och alla tankar och planering.

Gifta får jätte gärna hoppa in & vara som "rådgivare" & tipsare till oss brudar som håller på och planerar för fullt :D

Hade varit kul & skönt att prata med någon och ge tips och råd till varandra och tipsa om bra & "billiga" bröllops ställen här i örebro, som tex vart man kan hitta bästa floristen till bra pris & lika så konditori som gör fina goda tårtor =)

Hoppas du känner det samma & hoppa in i tråden!

Här planeras det bröllop inför vår/sommaren 2012..

• Svar på tråden Finns här någon blivande brud eller gift från örebro?
  • EhjärtarF

Mertzi: Florist på Mia på Engelbrektsgatan är populär, likaså Nya Blomsterboden på Lövstagatan.

Det är de jag vet Skrattande 

3 september 2011
  • Mertzi
    EhjärtarF skrev 2011-07-03 13:24:32 följande:
    Mertzi: Florist på Mia på Engelbrektsgatan är populär, likaså Nya Blomsterboden på Lövstagatan.

Det är de jag vet Skrattande 
    3 september 2011
    Då ska jag kolla upp dessa!
    Tusen tack för tipsen! :)
  • Soderek

Finns någon florist borta vid Tempo på väster. Minns inte vad dom heter men hon tyckte att hon var lite finare än alla andra. Var där med en kusin som skulle gifta sig och hon valde en annan florist till slut för att den här var lite snorkigt otrevlig. Minns inte vart det var hon köpte sen men det var ett annat ställe på väster där de var betydligt trevligare.

• EhjärtarF

SodereK. Det är Nya Blomsterboden jag tipsade om  Skrattande

Här har det hunnits ordnats en del. Lämnat helt över, igår,  allt till blombutiken som ska göra min bukett o resterande av blomarrangemang.
    De som ska sjunga i kyrkan har fått tagit sina delar. O de fixar övningar utan att jag ska vara med o peta =D ... får lyssna på dem om några veckor  ... känns grymt skönt o få de så proffsigt.
    Var till Ikea Västerås o handla en jäkla massa till bordsdekoration o alla tyger jag behöver till dukar o dyl. Så nu nålar o klipper jag för fulla muggar här hemma.
    Skaffade idag ett stort ark o häftmassa för att kunna knåpa ihop en bordsplacering.
    O försöker samla ihop material för att skapa ett festhäfte. 

Imorgon ska jag börja tjata lite mer på Weddingdresses, så jag får min klänning ... eller ska nog förresten slänga iväg ett mejl nu redan. 

3 september 2011
  • Mertzi
    EhjärtarF skrev 2011-07-06 23:18:01 följande:
    SodereK. Det är Nya Blomsterboden jag tipsade om  Skrattande

Här har det hunnits ordnats en del. Lämnat helt över, igår,  allt till blombutiken som ska göra min bukett o resterande av blomarrangemang.
    De som ska sjunga i kyrkan har fått tagit sina delar. O de fixar övningar utan att jag ska vara med o peta =D ... får lyssna på dem om några veckor  ... känns grymt skönt o få de så proffsigt.
    Var till Ikea Västerås o handla en jäkla massa till bordsdekoration o alla tyger jag behöver till dukar o dyl. Så nu nålar o klipper jag för fulla muggar här hemma.
    Skaffade idag ett stort ark o häftmassa för att kunna knåpa ihop en bordsplacering.
    O försöker samla ihop material för att skapa ett festhäfte. 

Imorgon ska jag börja tjata lite mer på Weddingdresses, så jag får min klänning ... eller ska nog förresten slänga iväg ett mejl nu redan. 
    3 september 2011
    Låter som att du fått en hel del gjort!
    Här står det lite stilla just nu, vet inte riktigt vad jag ska ta tag i.
    Antar att det är nån form av mellanperiod.

Jag väntar också på min klänning!
    Beställde från Milanoo och den skulle varit här den 20 juni, men dom har krånglat.
    Nu skickades den dock i fredags så jag förväntar mig att den ska komma imorn!
    (expressbud)
    Är så spänd så ja kan dö!
  • EhjärtarF

Mertzi: Då kan du få lite av mig om du har tomt just nu Skrattande Har MASSOR att göra hihihi ..
    Förstår du väntar, själv väntar jag på svar från den här Anders, ang om bröllopsklänning. Men bara för att han jämnt är så snabb i svaren så kommer det säkert dröja flera dagar innan ett svar nu Obestämd 

Vart ska du gifta dig? 

3 september 2011
  • Mertzi
    EhjärtarF skrev 2011-07-07 09:52:24 följande:
    Mertzi: Då kan du få lite av mig om du har tomt just nu Skrattande Har MASSOR att göra hihihi ..
    Förstår du väntar, själv väntar jag på svar från den här Anders, ang om bröllopsklänning. Men bara för att han jämnt är så snabb i svaren så kommer det säkert dröja flera dagar innan ett svar nu Obestämd 

Vart ska du gifta dig? 
    3 september 2011
    Jag fick min klänning nyss!
    Alltså, jag gick tidigare från jobbet då det var så lite där att göra, och precis när ja kom hem så ringer det på dörren och där står DHL :)
    Klänningen är fin, men som förväntat inte helt som på bilden.
    Men jag beställde med inställningen att om den är hälften så fin som originalet så är jag nöjd!
    Den var dock mycket "fluffigare" och brudig än jag trodde! Men kanske blir bättre när den är struken och slät.

Vi gifter oss i stadsparken, blomsterdelen där du vet?
    Örtagård heter delen där vi ska vara.
    Sen åker vi med M/S Liden (systerbåt till Lagerbjelke) på en tretimmarstur och äter middag på båten.
    Efter det är lite mer folk inbjudna till mottagningen hos mina svärisar :)
    Enkelt och litet bröllop! Därav min tvekan ang. den fluffiga klänningen.
    Rädd att jag ska känna mig dum och "för mycket"..

Var gifter ni er?
    Och hoppas du snart får svar om din klänning! Det är så dryyygt att vänta!
    :)
  • EhjärtarF

Mysigt det lät i Stadsparken o med båt tur ....
    Vi har det lite större, 65 pers kommer till Edsbergs kyrka utanför Fjugesta o så blir festen i bygdegården bredvid.  

Har inte fått mail än från han med klänningen, han brukar vara snabb, men vill väl såklart inte svara än därav dröjsemålet ... kan tänkas Skrikandes  morr!!

Nej det är ju alltid en risk med att beställa klänningen så där från nätet. För mig kändes det dock som det ända valet just då, för jag är lite större o har då knappt inte alls ngt utbud av klänningar att välja på. O så såklart en kostnads fråga då man aldrig äns skulle kunna hyra en sådan klänning jag får nu, för det priset jag köpt den för.

3 september 2011
  • Mertzi
    EhjärtarF skrev 2011-07-07 16:07:08 följande:
    Mysigt det lät i Stadsparken o med båt tur ....
    Vi har det lite större, 65 pers kommer till Edsbergs kyrka utanför Fjugesta o så blir festen i bygdegården bredvid.  

Har inte fått mail än från han med klänningen, han brukar vara snabb, men vill väl såklart inte svara än därav dröjsemålet ... kan tänkas Skrikandes  morr!!

Nej det är ju alltid en risk med att beställa klänningen så där från nätet. För mig kändes det dock som det ända valet just då, för jag är lite större o har då knappt inte alls ngt utbud av klänningar att välja på. O så såklart en kostnads fråga då man aldrig äns skulle kunna hyra en sådan klänning jag får nu, för det priset jag köpt den för.
    3 september 2011
    Roligt med stor-bröllop! :)
    Jag är inte från stan, flyttade hit för ett halvår sedan så jag känner knappt någon här och min släkt och familj bor långt härifrån så det blir enklast att ha det ganska litet för våran del.

Ja herregud, priserna kan ju vara hutlösa om man köper i butik!
    Hyra också för den delen..
    Jag fick min för 1200.- och jag hade satt 1500.- som gräns då jag inte vill lägga speciellt mycket pengar på just klänningen när vi har ett lågbudgetbröllop.
    Fint att sånna alternativ finns! Dock får man ju som sagt ungefär vad man betalar för många gånger, det är lite chansning med det där!
    Men jag känner mig mer och mer nöjd så det ska nog bli bra!

Hoppas han svarar snart!
    Vad är det för typ av klänning du beställt?
  • EhjärtarF

Mertzi: Såg din klänning i en tråd här ..vad fin!!

3 september 2011
Svar på tråden Finns här någon blivande brud eller gift från örebro?