• Annooo

Finns här någon blivande brud eller gift från örebro?

Hej!

Ja som rubriken lyder så undrar jag om det finns några örebroare här på bt?
    Hade varit kul att ha någon som man kan prata med om allt mellan himmel & jord om detta med bröllop
    och alla tankar och planering.

Gifta får jätte gärna hoppa in & vara som "rådgivare" & tipsare till oss brudar som håller på och planerar för fullt :D

Hade varit kul & skönt att prata med någon och ge tips och råd till varandra och tipsa om bra & "billiga" bröllops ställen här i örebro, som tex vart man kan hitta bästa floristen till bra pris & lika så konditori som gör fina goda tårtor =)

Hoppas du känner det samma & hoppa in i tråden!

Här planeras det bröllop inför vår/sommaren 2012..

• Svar på tråden Finns här någon blivande brud eller gift från örebro?
  • asac

Hej

Vi gifter oss den 3 sep 2011 i Örebro.

• EhjärtarF

Hej o vi gifter oss den 3 september, fast strax utanför Örebro Skrattande

3 september 2011
  • Annooo

Hej blivande brudar.
    vad kul att ni ville hänga på..

Åh inte såååå jätte långt kvar för er del!
    Hur långt har ni kommit? :)

• EhjärtarF

nej typ 11 veckor el nåt .... kom på det igår o kände en viss press .... vill gärna ha kontroll o allt klart i lagom tid för jag vet att jag inte jobbar lika bra i stress Glad

Väntar på min klänning som aldrig tycks komma, beställde från Kina ...
    Igår fixade vi blivandes Makes kläder o båda vi köpte skor o mina smycken.
    Ringarna är klara o hämtas i augusti när guldsmeden kommit tillbaka från semestern.
    Lokal o festlokal bokad o på måndag far vi till Västerås Ikea för att handla en hel del bordsdekorationen.
    Idag går OSA datumet ut för gästerna, inväntar svar från ett par då vi ringde o bjöd in dem igår.
    Så nu ska väl bordsplaceringen börja formas o även fest häftet. 

Frisyr är inte bestämt än, men vem som ska göra den o sminkningen är bokat.

När ska du gifta dig, Annoo?? 

3 september 2011
  • Annooo
    EhjärtarF skrev 2011-07-01 13:25:21 följande:
    nej typ 11 veckor el nåt .... kom på det igår o kände en viss press .... vill gärna ha kontroll o allt klart i lagom tid för jag vet att jag inte jobbar lika bra i stress Glad

Väntar på min klänning som aldrig tycks komma, beställde från Kina ...
    Igår fixade vi blivandes Makes kläder o båda vi köpte skor o mina smycken.
    Ringarna är klara o hämtas i augusti när guldsmeden kommit tillbaka från semestern.
    Lokal o festlokal bokad o på måndag far vi till Västerås Ikea för att handla en hel del bordsdekorationen.
    Idag går OSA datumet ut för gästerna, inväntar svar från ett par då vi ringde o bjöd in dem igår.
    Så nu ska väl bordsplaceringen börja formas o även fest häftet.

Frisyr är inte bestämt än, men vem som ska göra den o sminkningen är bokat.

När ska du gifta dig, Annoo??
    3 september 2011
    Ja herregud tiden går fort. Jag känner redan press fast att det är ca 11mån kvar. Vi har inte ännu riktigt bestämt datum men blir i slutet på maj eller början på juni! :)
    jag har faktiskt börjat köpa lite grejjer till bröllopet, som tex dukar och knoppa lakan som kommer andvändas som stolsöverdarag. har bestämt att jag ska köpa lite varje månad så det inte blir så mycket pengar som går ut i slutet då blommor & tårta och mat och sånt ska betalas.

jag kommer också beställa ifrån kina. Har hittat en ifrån dragonrient.com klänningen är som en dröm.
    vart ifrån har du beställt? När är den beräknad att ska/skulle kommit?
    vart utanför örebro bor du? :)
  • Soderek

Vi kommer gifta oss strax utanför Örebro i augusti 2012. Kanske jag kan få hoppa in här jag med? Glad

• Annooo

Jaaaa men givetvis, ju fler ju roligare är det! Så kul att det är några "örebroare" här på BT.

Hur långt har du kommit? Eller bara i planeringsvägar än? :)

undrar lite över hur långtid ska man vänta på att beställa sin klänning? Först & främst vill jag gå ner mina 10kilon av övervikt innan jag beställer men frågan är ju hur låångtid ska de ta innan dom försvinner?
    Har nu gått ner 4 kilo med lch men just nu står våg & måtten still :( Känner mig lite utan hopp på detta med vikten :(

Soderek skrev 2011-07-01 14:34:52 följande:
    Vi kommer gifta oss strax utanför Örebro i augusti 2012. Kanske jag kan få hoppa in här jag med? GladJ
  • Soderek
    Annooo skrev 2011-07-01 14:46:56 följande:
    Jaaaa men givetvis, ju fler ju roligare är det! Så kul att det är några "örebroare" här på BT.

Hur långt har du kommit? Eller bara i planeringsvägar än? :)

undrar lite över hur långtid ska man vänta på att beställa sin klänning? Först & främst vill jag gå ner mina 10kilon av övervikt innan jag beställer men frågan är ju hur låångtid ska de ta innan dom försvinner?
    Har nu gått ner 4 kilo med lch men just nu står våg & måtten still :( Känner mig lite utan hopp på detta med vikten :(
    Vi har i stort sätt planerat hela bröllopet Skrattande Vi har bokat fotograf och såna saker, men vi har inte beställt ringar och tittat sånt som blommor och det. Men själva grovplaneringen över dagen är väll klar. Ni då? När gifter ni er?

Jag tänkte vänta till ungefär 5 månader före bröllopet. Då hinner man få hem klänningen och prova den klara klänningen en gång och se om det är något man behöver sy om utan att stressa. Sen vet jag inte om tanken är bra eller dålig än Skrattande
  • EhjärtarF

Annoo: Jag beställde via Tradera av ett företag som hette Weddingdresses, men tror de heter Talent nu. Men det är mer strul än lycka nu känns det som o så är det för en del andra tjejer som beställt. Tror helt enkelt de fått för många beställningar än de klarat av. 
    Men jag väntar tålmodigt för ingen som beställt har INTE fått den, så jag litar på att den kommer i augusti. 

Jag bor i Fjugesta kan jag ju avslöja nu här då inget är hemligt längre Skrattande ... i Edsbergs kyrka.

Vad bra att ni är ute i god tid, men ni ska oxå veta att man hinner ändra sig 20 ggr om ALLT, innan man är så här långt fram Solig

3 september 2011
  • Mertzi

Hej flickor!
    Jag gifter mig med min underbara den 20 augusti i år!
    Roligt med en sån här tråd, är relativt nyinflyttad i stan så jag är superglad för tips och råd från er som säkert kan staden lite bättre.

Florist?
    Vart ska jag gå? Där känner jag mig helt lost!
    Var inne på ett ställe men där var hon så stroppig och otrevlig så dit går jag inte igen.
    (Ni vet en sån som synar en uppifrån och ner och rynkar lite på näsan typ.. haha!)
    Hon gillade nog inte min stil, tyckte kanske inte att jag var lämplig för en sån tjusig tillställning som bröllop :P

Hoppas jag får hänga med er här! :)

Svar på tråden Finns här någon blivande brud eller gift från örebro?