• stella10

Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

Vi har precis börjat planera bröllop sommaren 12 :)

Vi tror vi kommer att ha en budget på mellan 70-80 tusen, och ca 80 gäster?

Någon som har som budget som oss, som vill snacka och hjälpas åt?

• Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?
  • Millan1984
    marimekko86 skrev 2011-07-06 18:44:33 följande:
    Jag är äldst av tre systrar så det blir jag som sätter standarden Nämen folk är sjukligt glada och längtar till oktober, vilket är skitkul för oss förstås. Vi är först ut i våra familjer, kompisgäng osv med att gifta oss. I vår släkt har det inte varit bröllop sedan jag var liten så folk är verkligen spända, JAG MED. Hoppas allt blir lyckat.!
    vi var på 2 bröllop förra sommaren och innan det var det typ 8 år sedan, så det är inte ofta man får se vänner/släkt gifta sig.
  • helena86

Är det någon mer som ska önska sig pengar i present? Vi bor nämligen i en två och har dåligt med förvaring och vi vill inte ha skålar eller andra prydnands saker som kommer stå i kartonger och aldrig bli använda. Så vi tänker önska oss en slant till bröllopsresan =)

• Millan1984
    helena86 skrev 2011-07-06 21:39:56 följande:
    Är det någon mer som ska önska sig pengar i present? Vi bor nämligen i en två och har dåligt med förvaring och vi vill inte ha skålar eller andra prydnands saker som kommer stå i kartonger och aldrig bli använda. Så vi tänker önska oss en slant till bröllopsresan =)

det kommer vi med, och presentkort, men det lär säkert bli en och en annan sak också, men främst behöver vi pengar bättre än en massa skålar osv.

Till er alla. ska ni ha vickning? känns ganska onödigt för oss, på förra bröllopet vi var på så var man så mätt så man orkade knappt chipsen så då lär man inte behöva det för vår del...

sen...ska ni ge gästerna något? som små godisar i askar/påsar?? är det dumt att inte bjuda på sånt?

• marimekko86

Vi kommer inte ha vickning,tycker det känns onödigt då vi kommer ha sen vigsel och sen middag. Bröllopstårta blir senare in mot slutet av kvällen innna danse och party

Än så länge ser det ut som att vi skippar presenter, en onödigt utgift känns det som. Ska jag ge något ska det vara något riktigt bra också,inget onödigt, eller godis...för det kommer finnas massa snacks under kvällen. Men dyker en bra idé upp så varför inte,jag gillar att ge ...

• Millan1984

Skönt att man inte blir ensam om att tycka så

Håller på att kika på vistaprints sida, men inser att det kommer att ta ett tag, så jag fortsätter imorgon ska upp tidigt så snart väntar sängen...

• LindaochJohn

Jag o min m2b träffades på lunarstorm, haha! Förvånad
    Han hade skrivit i 100 ord (om ni vet vad det är?) o jag svarade, sen började vi maila, prata på msn o tillsist träffades vi. Lite mer än 4 år sen nu...! Hjärta

Vi har pratat lite om vickning o sagt att vi ska ha pizzabullar isf, men än är inget bestämt.

Det här med presenter ja... Jag skulle vilja ge en sån här:

Tycker den är supersöt, men tror inte det går att få ihop ekonomiskt. Jag ser ingen point i att lägga massa pengar på det. Funderade på att ge bort hemmagjord saft oxå men det blir nog lika dyrt det med alla flaskor...

Vi har inte riktigt bestämt oss över det här med presenter... Vi kommer nog göra en lista på en del saker vi kulle vilja ha, bla olika träd till trädgården!
    Våra träd är jätte gamla o behövs bytas ut så vi tyckte det var en bra ide. Vad tror ni?
  • helena86

Så här kommer våra inbjudningskort att se ut på ett ungefär, vi kommer knyta ett silverband runt varje inbjudningskort =) Sen kommer vi flytta in där det står närman sk osa och våra nummer samt klädkoden in på själva kortet för nu syns det inte efter som det står i sidorna på kortet som är vikta =)

• helena86

Vi kommer ha korv med bröd som vickning för vi kommer äta kanske vid 19 sen är det ju nyårsafton när vi gifer oss så folk kanske stannar länge =) Så då tänkte vi att korv med bröd skulle vara det bästa alternativet för det tycker ju de flesta om också :D

• helena86
    LindaochJohn skrev 2011-07-07 12:08:14 följande:

Jag o min m2b träffades på lunarstorm, haha! Förvånad
    Han hade skrivit i 100 ord (om ni vet vad det är?) o jag svarade, sen började vi maila, prata på msn o tillsist träffades vi. Lite mer än 4 år sen nu...! Hjärta

Vi har pratat lite om vickning o sagt att vi ska ha pizzabullar isf, men än är inget bestämt.

Det här med presenter ja... Jag skulle vilja ge en sån här:

Tycker den är supersöt, men tror inte det går att få ihop ekonomiskt. Jag ser ingen point i att lägga massa pengar på det. Funderade på att ge bort hemmagjord saft oxå men det blir nog lika dyrt det med alla flaskor...

Vi har inte riktigt bestämt oss över det här med presenter... Vi kommer nog göra en lista på en del saker vi kulle vilja ha, bla olika träd till trädgården!
    Våra träd är jätte gamla o behövs bytas ut så vi tyckte det var en bra ide. Vad tror ni?
    Träd är väl en jätte bra sak att önska sig =) Vilken rolig idè!
  • LindaochJohn
    helena86 skrev 2011-07-07 12:53:06 följande:
    Träd är väl en jätte bra sak att önska sig =) Vilken rolig idè!
    Ja det är sånt där som man inte riktigt tar sig råd att köpa själv, men om gäster lägger ihop så... O så får man ju bara vara noga med precis vilken sorts träd man vill ha... Tungan ute

Vilka fina inbjudningskort! Skrattande
Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?