• stella10

Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

Vi har precis börjat planera bröllop sommaren 12 :)

Vi tror vi kommer att ha en budget på mellan 70-80 tusen, och ca 80 gäster?

Någon som har som budget som oss, som vill snacka och hjälpas åt?

• Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?
  • marimekko86
    Millan1984 skrev 2011-07-05 20:47:18 följande:

Är det många här som tänker göra sina egna inbjudningskort? Vad är mest värt, att köpa färdig eller att pyssla med det själv?Man vill ju få med "mer information på vår blogg xxxxxxxxxxx " och det blir väl inte så om man beställer från calligraphen eller kortdesign??

marimekko86: vad blev kostnaden för era inbjudningskort??

Jag kom inte ihåg den exakta summan på vad korten kostade att göra men en bit över 1000 spänn i alla fall...omkring 1200-1400 ungefär. Det går åt ganska mycket lim, papper osv. Vi hade ju dessutom tre silverhjärtan påklistrade i varje kort + att vi gjorde vårt eget monogram och beställde en stämpel av det + embossinggrejerna, så tack vare det blev det lite durare kort.

Vi gjorde 50 inbjudningskort. Sedan kostade ju frakten 500 :- också. Det beror ju så på vad man tycker är värt. Vill man ha enklare kort så är det billigt att beställa, men vill man som jag ha mer personliga och dessuton gillar att pyssla en stund om kvällen så kan det vara värt att göra egna ändå Jag har fått massor av beröm för våra kort, sånt är alltid kul.
  • marimekko86

När det gäller festhäftena så kommer jag att göra framsidan själv och så har jag skrivit ihop det själv och kommer när det blir dags, strax innan bröllopet, att låta ett tryckeri trycka up all text på papper som jag vill ha så jag sedan kan sätta ihop alltsammans.!

• Millan1984
    LindaochJohn skrev 2011-07-06 17:56:02 följande:
    Låter superfint det med!

Har varit ute o letat lite på ebay... det är så mänga som beställer därifrån så jag funderar på om jag oxå ska våga?

Hittade stolsrosetter (vi ska ha stolsöverdrag för stolarna är det enda fula i hela lokalen), 100 st för 200 kr! Galet billigt!

Oj, sånt ska man slå till på

marimekko, hur länge höll du på och pysslade med korten? egentligen borde man fråga min syster som älskar att pyssla, men hon bor lite långt bort, så man får fundera lite.....

• marimekko86

Jag höll på i max en månad, men då gjorde jag inte varje kväll, men 2-3 kvällar i veckan ca 2-3 timmar per kväll. Det jobbigaste var att göra mallar och klippa till allting likadant, att sedan limma ihop, skriva ut texten och göra dem fina var bara kul

Men det är klart att de första 10 var roliga och de sista 10 var ren tortyr nästan

• Millan1984
    marimekko86 skrev 2011-07-06 18:04:11 följande:
    Jag höll på i max en månad, men då gjorde jag inte varje kväll, men 2-3 kvällar i veckan ca 2-3 timmar per kväll. Det jobbigaste var att göra mallar och klippa till allting likadant, att sedan limma ihop, skriva ut texten och göra dem fina var bara kul

Men det är klart att de första 10 var roliga och de sista 10 var ren tortyr nästan

haha, det kan jag tänka mig..hur många inbjudningskort gjorde du?

En fråga till er alla: hur träffade ni era karlar??

• marimekko86

Jag gjorde 50 st...pjuuuh.!

Träffade min karl på ett uteställe här hemma. Han är 2 m lång så han utmärkte sig liksom och jag bara föll pladask för honom ...det tog inte lång tid efter förrän vi blev ett par, snart 4 år sedan.!

• Millan1984
    marimekko86 skrev 2011-07-06 18:17:15 följande:
    Jag gjorde 50 st...pjuuuh.!

Träffade min karl på ett uteställe här hemma. Han är 2 m lång så han utmärkte sig liksom och jag bara föll pladask för honom ...det tog inte lång tid efter förrän vi blev ett par, snart 4 år sedan.!
    Oj 2 meter Jag träffade min på ett gymnasiedisco 2000, jag var 16 och han var 18. Han charmade mig den kvällen och fick mitt telefonnummer. och sen dess har det varit vi. Firar 11 år tillsammans i vinter, och då varit förlovade i 7 år. Så ja, man tycker att det är dags att gifta sig
  • marimekko86
    Millan1984 skrev 2011-07-06 18:23:19 följande:
    Oj 2 meter Jag träffade min på ett gymnasiedisco 2000, jag var 16 och han var 18. Han charmade mig den kvällen och fick mitt telefonnummer. och sen dess har det varit vi. Firar 11 år tillsammans i vinter, och då varit förlovade i 7 år. Så ja, man tycker att det är dags att gifta sig
    Ja då var det dags för giftermål.! .

Hehe, jaa min blivande går inte att missa, man hittar enkelt åt honom om man befinner sig på folksamlingar.! Och han är huvudet längre än de allra flesta så han brukar enkelt kunna hitta folk han med, praktiskt :-P
  • Millan1984
    marimekko86 skrev 2011-07-06 18:30:44 följande:
    Ja då var det dags för giftermål.! .

Hehe, jaa min blivande går inte att missa, man hittar enkelt åt honom om man befinner sig på folksamlingar.! Och han är huvudet längre än de allra flesta så han brukar enkelt kunna hitta folk han med, praktiskt :-P
    hela min familj vill gå på bröllop, har två äldre systrar, men ingen av dem är gift så dom förlitar sig på att det blir jag som gör det hehe. Mycket praktiskt, en annan (jag alltså) är typ 3 äpplen höga
  • marimekko86

Jag är äldst av tre systrar så det blir jag som sätter standarden Nämen folk är sjukligt glada och längtar till oktober, vilket är skitkul för oss förstås. Vi är först ut i våra familjer, kompisgäng osv med att gifta oss. I vår släkt har det inte varit bröllop sedan jag var liten så folk är verkligen spända, JAG MED. Hoppas allt blir lyckat.!

Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?