Någon med en budget på ca 70-80 tusen?
Vi har precis börjat planera bröllop sommaren 12 :)
Vi tror vi kommer att ha en budget på mellan 70-80 tusen, och ca 80 gäster?
Någon som har som budget som oss, som vill snacka och hjälpas åt?
Vi har precis börjat planera bröllop sommaren 12 :)
Vi tror vi kommer att ha en budget på mellan 70-80 tusen, och ca 80 gäster?
Någon som har som budget som oss, som vill snacka och hjälpas åt?
Är det många här som tänker göra sina egna inbjudningskort? Vad är mest värt, att köpa färdig eller att pyssla med det själv?Man vill ju få med "mer information på vår blogg xxxxxxxxxxx " och det blir väl inte så om man beställer från calligraphen eller kortdesign??
marimekko86: vad blev kostnaden för era inbjudningskort??
När det gäller festhäftena så kommer jag att göra framsidan själv och så har jag skrivit ihop det själv och kommer när det blir dags, strax innan bröllopet, att låta ett tryckeri trycka up all text på papper som jag vill ha så jag sedan kan sätta ihop alltsammans.!
Oj, sånt ska man slå till på
marimekko, hur länge höll du på och pysslade med korten? egentligen borde man fråga min syster som älskar att pyssla, men hon bor lite långt bort, så man får fundera lite.....
Jag höll på i max en månad, men då gjorde jag inte varje kväll, men 2-3 kvällar i veckan ca 2-3 timmar per kväll. Det jobbigaste var att göra mallar och klippa till allting likadant, att sedan limma ihop, skriva ut texten och göra dem fina var bara kul
Men det är klart att de första 10 var roliga och de sista 10 var ren tortyr nästan
haha, det kan jag tänka mig..hur många inbjudningskort gjorde du?
En fråga till er alla: hur träffade ni era karlar??
Jag gjorde 50 st...pjuuuh.!
Träffade min karl på ett uteställe här hemma. Han är 2 m lång så han utmärkte sig liksom och jag bara föll pladask för honom ...det tog inte lång tid efter förrän vi blev ett par, snart 4 år sedan.!
Jag är äldst av tre systrar så det blir jag som sätter standarden Nämen folk är sjukligt glada och längtar till oktober, vilket är skitkul för oss förstås. Vi är först ut i våra familjer, kompisgäng osv med att gifta oss. I vår släkt har det inte varit bröllop sedan jag var liten så folk är verkligen spända, JAG MED. Hoppas allt blir lyckat.!