• KhiraL­ii
    Äldre 27 Jun 15:50
    4730 visningar
    14 svar
    14
    4730

    Paradisresa för 40 000?

    Googlar friskt på potentiella bröllopsresor till någon paradisö men tycker det är en djungel att få reda på vettiga priser och bra hotell. Alla bilder ser ju fantastiska ut men hur är det i verkligheten?

    Vill helst klara oss under 40 000 för två vuxna, runt 14 dagar. All inclusive är inget måste.

    Thailiand går bort.

    Om ni tror det är omöjligt att få en paradisresa för 40K, hur mycket mer behöver vi lägga till?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:53
    Kan ju tillägga att vi gifter oss i Maj och har förmodligen möjlighet till semester juni tom okt

  • Svar på tråden Paradisresa för 40 000?
  • Styrka
    Äldre 27 Jun 15:54
    #1

    Varför skulle det vara omöjligt? Apollo hade 2 veckors all inclusive i Karibien för 15.000kr/pers sist jag kollade. Det gällde dock i katalogen sommar 2011-vår 2012, det beror ju lite på NÄR man åker.

    Royal Caribean Cruises har 11 nätters kryssning i Karibien rätt billigt om man väljer insides hytt, sola kan man ju göra på däck, och där finns all lyx du kan önska dig. Från 10.000kr/pers o uppåt.

    Vi spanar på Karibien, det kanske märks..?

  • Äldre 27 Jun 15:57
    #2
    http://www.langley.eu/sv/karibien/

    Sååå underbart! Två veckor på Guadeloupe valde vi! Strandnära bungalow, fantastiskt!
  • Styrka
    Äldre 27 Jun 16:01
    #3
    Sörön10 skrev 2011-06-27 15:57:56 följande:
    www.langley.eu/sv/karibien/

    Sååå underbart! Två veckor på Guadeloupe valde vi! Strandnära bungalow, fantastiskt!
    Ååååh...!!! *drömmer mig bort*
  • Äldre 27 Jun 16:02
    #4
    Styrka skrev 2011-06-27 16:01:10 följande:
    Ååååh...!!! *drömmer mig bort*
    Ja det rekommenderas verkligen! =) Vi hyrde bil en  vecka och tog oss runt på båda öarna! Jättehärligt! Och fantastiskt skönt att åka 10 timmar och ändå vara inom EU! Betala med euro! :P
  • Äldre 27 Jun 16:19
    #5

    Maldiverna borde ni nog kunna komma till för ca 40 000. Där var vi 23.5-31.5 o det var verkligen paradiset! Vi bodde på Sheraton Maldives full moon resort & spa :)

    En ö = ett hotell o där har du precis allt du kan tänkas behöva. Vita sandstränder, klart vatten me fixk i strandkanten. Restaurang där du fåt sitta på stranden o blicka ut över havet. INGA äckliga djur (förutom en sorts öla som var livrädd för folk). Stiga mellan alla ställe så vi gick barfota precis hela tiden!


  • Elinus­86
    Äldre 27 Jun 16:56
    #6

    Vi åker på bröllopsresa nästa vecka till Seychellerna och resan gick på 39 950 kr exakt har jag för mig. Då ingår alla resor, transfer och bra boende med frukost på två olika öar, Praslin och La Digue, i totalt två veckor. Vi fick hjälp av Indcen resor att sätta ihop resan utifrån vår budget som också var på 40 000 kr :)

  • SloveP
    Äldre 27 Jun 17:09
    #7

    Sen kan man ju alltid kolla sista minuten resor..Där kan man komma undan oförskämt billigt. Om man tex som jag har gjort några ggr. att man tar bara flygresan o sen fixar boendet själv över nätet. Det blir många tusen billigare.
    Vi bodde en gång på fritidsresors hotell fast vi bokat det själva på nätet direkt och när vanliga människor som beställde med fritidsresor fick betala ca 22.000:- per.pers. så betalade vi knappt 10.000:- per.pers bara genom att ta en flygbiljett tur o retur. Och personalen från hotellet kom till flygplatsen och hämtade oss :) Hihi..
    Det var lite kul när de stod och väntade på bussarna o vi fick privatchaufför. Resebolagen tar ut en fruktansvärt hög avgift bara för att boka ett hotell åt folk.. Det är inte svårt att göra detta själv o spara tusenlappar.
    Sen kan man ju faktiskt flyga från tex Oslo också, det har vi gjort några ggr. Tagit sista minutenresor med all inclusive därifrån som blivit billigare än från sverige. apollo.no är en sida man kan kolla :) 
    Sen är det ju klart att är det till BoraBora eller fiji ni vill så tror jag inte att 40.000:- räcker.. Men till ex. karibien kan man hitta väldigt billiga resor. Isla Margarita, Mexico, Cuba, Guadeloupe m.m.
    Lycka till!

  • På rosa moln
    Äldre 27 Jun 17:30
    #8

    Vi har varit i Thailand två gånger, första gången klarade vi oss på knappt 35000 kronor plus vaccinationer så ungefär 40000 allt som allt (inte all inclusive) för två veckor. Jag ser att ni inte vill åka till Thailand (vilket jag annars varmt kan rekomendera ifall ni inte har varit där, det är ett underbart land), men jag skulle tro att ni kan klara er på ungefär detsamma i stora delar av Asien (och säkert på många andra delar av världen också) utan att snåla för mycket på standarden.

    Vi hoppas på att kunna åka på två bröllopsresor, en till Thailand (där vi räknar med en budget på runt 35000 kr) och en till Tanzania (där vi räknar med en budget på ungefär 50000 kr) så er summa tror jag räcker långt. Sedan beror det förstås mycket på vilken typ av hotellklass och liknande som ni siktar på och hur mycket utflykter och liknande ni vill åka på, likaså om ni är som vi och aldrig prutar på någonting eller kanske tvärtom.

  • KhiraL­ii
    Äldre 28 Jun 09:15
    #9

    Tack, det gick snabbt att få flera bra svar!

    Maldiverna har jag suktat en del efter så det låter lovande att man kan komma dit för enl oss rimliga pengar. Seychellerna har jag läst lite kort om men skall kolla upp detta närmre helt klart.

    Niini: vilket bolag reste ni med till Maldiverna?

    Ja Bora Bora har jag ju märkt att det ligger i en helt annan liga. Börjar på 50 000 för en person. Kanske skall skippa hela bröllopet och bara rymma ;) Dock blir nog inte svärmor glad.

  • Lillsk­oj
    Äldre 28 Jun 10:55
    #10

    Vi reste till Brasilien och Peru i ca 4 veckor med "Trackers" www.trackers.se . Otroligt hjälpsamma och lyssnar på vad ni vill, kan verkligen rekomendera den resebyrån. Om inte annat så gå in på deras hemsida och få inspiration. Vi jämförde såklart en del priser och Trackers hade överlägset bäst priser och service.
    (vi tar så nöjda med dom så dom fick en flaska champagne när vi kom hem )

  • Äldre 28 Jun 17:12
    #11
    KhiraLii skrev 2011-06-28 09:15:53 följande:
    Tack, det gick snabbt att få flera bra svar!

    Maldiverna har jag suktat en del efter så det låter lovande att man kan komma dit för enl oss rimliga pengar. Seychellerna har jag läst lite kort om men skall kolla upp detta närmre helt klart.

    Niini: vilket bolag reste ni med till Maldiverna?

    Ja Bora Bora har jag ju märkt att det ligger i en helt annan liga. Börjar på 50 000 för en person. Kanske skall skippa hela bröllopet och bara rymma ;) Dock blir nog inte svärmor glad.
    Vi bokade via ebookers o hotels.com, dvs flyg o hotell skillt eftersom vi spenderade endast en vecka på Maldiverna o sen en vecka i Dubai. Flyg+hotell för oss gick på strax under 5000€ men det var ju då för två ställen :)
  • Kattpo­et
    Äldre 28 Jun 17:27
    #12

    Tydligen finns det en ö  i Norge som heter Paradiset....

  • Lindao­chJohn
    Äldre 28 Jun 17:46
    #13

    Brasilien då? Borde ni kunna hitta ett bra pris på!
    Det finns säkert riktigt fina ställen där med, jag var i Natal på ett "vanligt" hotell, inget lyx.
    Men landet är ju super, hur vackert som helst!

  • KhiraL­ii
    Äldre 30 Jun 15:09
    #14

    Maldiverna har jag inte hunnit kika på närmre för det verkar finnas så himla mycket att välja på där men däremot så har vi fastnat lite för Cooköarna då det ser ut att vara helt fantastiska stränder där. Flyg verkar ligga mellan 15 000-20 000 så om man kollar över alla datum tidigt så borde man kunna få för det billigare priset.

    Hotell har jag kikat på i Fijiresors katalog och de billigaste startar på 850/natt. Bokar man direkt borde det bli ännu billigare. Så det går nog att komma ned till 40-45  i alla fall om man inte är så kräsen med hotellet. Man kan ju alltid resa runt lite och kanske ta en natt eller två i en "overwater bungalow"

    Det jobbigaste i det hela är att få sambons jobb att lova att han kan få semester om man bokar långt i förväg. De är stenhårda på det där tyvärr.

Svar på tråden Paradisresa för 40 000?