• Redaktör Kristin

Bildtävling! Vinn en övernattning i romantisk miljö!

Ladda upp en bild under temat KÄRLEK och skriv ett par rader om vad kärlek är för dig. Då har du chans att vinna!

Ta med dig din käraste och tillbringa en natt i dubbelrum, inklusive frukost, på FågelbroHus, Smådalarö Gård eller Krusenberg Herrgård! Vinnaren väljer själv resmål.

Så här går tävlingen till:

Ladda upp en bild under temat KÄRLEK här i tävlingstråden.

Skriv ett par rader om vad kärlek är för dig.

En jury kommer att välja ut tio finalister och därefter har ni möjlighet att själva rösta fram vinnaren. Du kan lägga upp foto under vecka 25 och 26. Omröstningstråden startas vecka 27 och vinnare meddelas fredagen den 8/7. Vinstvärde cirka 2500 kronor. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Läs mer om resmålen på www.sjonaramoten.se/.

• Svar på tråden Bildtävling! Vinn en övernattning i romantisk miljö!
  • emzerus83

Denna bild är på mig och min underbara sambo.  Min kärlek för honom är helt enorm, större än jag ens kan beskriva i ord. Han ställer alltid upp för mig, finns där och stöttar och kramar mig i alla lägen. Sen den dag jag träffade honom för snart 2 år sedan så har han berikat mitt liv och fått mig att bli lyckligare än jag någonsin trodde var möjligt. Han får mig att skratta varje dag och känna mig älskad!
    KÄRLEK för mig är min älskling. Nu och för alltid!

• zvartaliljan
    bruden i skogen skrev 2011-06-26 10:38:25 följande:
    Här är många fina bilder om kärlek, men ser också att många bilder som är inladdade har man inte tagit själv. Är det inte så att man inte får tävla med bilder man inte har rätten till?
    Att man inte själv har tagit bilden är inte detsamma som att man inte har rätten till att använda den. Har man anlitat en fotograf och betalt för bilderna så har du ju köpt bilderna = rätten att använda dom (men det finns säkert fotografer som inte säljer den rättigheten, men det är nog otroligt ovanligt i bröllopssammanhang)

Men det vore ju bra om BT förtydligade reglerna, för det kanske är som du säger, att bilden ska man ha tagit själv.
    Ska leta reda på en egentagen bild o lägga in ifall att så är fallet...
  • Jeliqa
    Här är många fina bilder om kärlek, men ser också att många bilder som är inladdade har man inte tagit själv. Är det inte så att man inte får tävla med bilder man inte har rätten till?
    Man kan ha köpt rätten till bilderna eller tagit dem själv med självutlösare eller fjärrkontroll.
    Men det bästa är väl att BT förtydligar reglerna så att det är tydligt ifall tex bröllopsbilder tagna av fotograf är tillåtna eller ej.
  • MissMarilyn

Kärlek mellan förälder och barn tycker jag är en väldigt fin kärlek.
    När jag ser på min man och vår son och det fina band de har så smälter hela mitt hjärta.

• c4trin
    Jeliqa skrev 2011-06-26 21:51:36 följande:
    Man kan ha köpt rätten till bilderna eller tagit dem själv med självutlösare eller fjärrkontroll.
    Men det bästa är väl att BT förtydligar reglerna så att det är tydligt ifall tex bröllopsbilder tagna av fotograf är tillåtna eller ej.

Många bilder från bröllop kan va tagna av familjemedlemmar också, och de ger ju gärna bilderna till paret och de får göra vad de vill med dem (och lägga ut var de vill)

:D

• annaochmias

Jag bidrar med en bild på min blivande man och vår son. De är det finaste jag har i mitt liv. Vår pojke föddes 10 veckor för tidigt och fick ligga på sjukhus en månad men klarade sig lyckligtvis igenom det hela med bravur. Jag vill gärna tro att min och hans pappas oändliga kärlek och omsorg till honom och varandra hade del i det. Vi spenderade nästan hela dagarna med att sitta "känguru" (a.k.a hud-mot-hud metoden) med vår son. Vi sjöng, skrattade och pratade med honom och varandra. Det hemska med en för tidig födsel förvandlades snabbt till en gåva. Det skapades ett band mellan oss tre som är svårt att beskriva med ord. Hur förklarar man kärlek? Allt jag kan säga är att det finns ingenting som jag inte skulle göra för dem...
  • Helena Mikael
    Efter att ha varit borta i 10 dagar från min kärlek, kom jag hem med denna kärleksförklaring på min höft till honom.
    Jag vill visa hur länge jag tror på vår kärlek och hur innerligt jag älskar honom.
    1mån senare Friar han till mig och 9 juli är vi man & hustru <3

• fasit

Kärlek är för mig, när jag ser på denna bilden, ett löfte och en tillit. Ringen är beviset på löftet och varje gång jag känner mig osäker, nervös eller bortglömd tänker jag på att det finns en som alltid finns där och tycker om mig!
  • zvartaliljan

Bidrar med en egentagen bild också (ifall att det är det BT vill med tävlingen)

Denna bild tog jag när jag arbetade som Au-pair för 6 år sedan. Den representerar den kärlek jag känner för dessa två underbara ungar och även den kärlek de känner för varandra.

Ett barn är det största kärleksbeviset mellan två personer. Ett barns kärlek till sina föräldrar och föräldrarnas kärlek till barnet är villkorslös och oändlig, oavsett vad som händer. Precis så bör den äkta kärleken vara mellan oss som vuxna också. Och precis en sådan kärlek känner jag till min man. Vad som än sker så kommer jag stå vid hans sida.

• Forumvärd
    Det går bra att använda bilder även ateljéfotograferade huvudsaken är att man endera har upphovsrätt eller "okej" från fotografen. Ange även namn på den som tagit bilden
Svar på tråden Bildtävling! Vinn en övernattning i romantisk miljö!