• pimory

smak på tårta?

denna djungel med tårta.

vet inte vad vi ska ha för smak på tårtan har inte ens några ideer.

vad ska ni ha för tårta?
    tacksam för all hjälp även bilder :D

• Svar på tråden smak på tårta?
  • zvartaliljan

Vi har slutligen bestämt oss för browniebotten, mjölkchokladmousse, chokladbotten, jordgubbsmousse, chokladbotten och täckt med färskost-vit chokladkräm.

• wiii

Vi ska ha en trevåningstårta i vitt, med röda band och röda små blommor.
    Det kommer att vara vaniljbotten, vit chokladmousse och blåbär och hallon i. 

• pimory

vaniljbotten, vit chokladmousse lät smarrigt!! och hallon älskar hallon!!!

• Gwennie

Här blir det chokladbottnar, hallontryffel, mjölkchokladmousse och amarettomousse täckt med mandelmassa.
    Vi har inte riktigt bestämt hur tårtan ska se ut än, eftersom vi inte fått hem tårtställningen än (vi gör tårtan själv), men den blir antagligen ganska enkel för att matcha vår fina caketopper som jag bara älskar! Vit marsipan med ljusgrönt band eller kanske lite pärlor av marsipan.

• wiii
    pimory skrev 2011-06-03 14:08:36 följande:

vaniljbotten, vit chokladmousse lät smarrigt!! och hallon älskar hallon!!!

Kan säga att det var helt ljuvliga smaker! Och så väldigt gott det blev av att ha hela/ mosade bär mellan bottnen och moussen. Tårtan är nästan det vi längtar efter mest här hemma ;)
  • SposaRoma
    zvartaliljan skrev 2011-06-03 14:05:11 följande:
    Vi har slutligen bestämt oss för browniebotten, mjölkchokladmousse, chokladbotten, jordgubbsmousse, chokladbotten och täckt med färskost-vit chokladkräm.
    *dreglar ofint*
    Ehm...får jag komma på ditt bröllop...?? Drömmer 
  • SposaRoma

Vi har citronmousse och hallonmousse med färska hallon och pan di spagna botten med citronsmak, täckt av vit marsipan i monoportioner. Alla får sin egen minitårta!

• zvartaliljan
    SposaRoma skrev 2011-06-03 19:22:12 följande:
    *dreglar ofint*
    Ehm...får jag komma på ditt bröllop...?? Drömmer 
    haha måste ju göra skäl för mitt rykte som släktens konditor det är bara tårtan det där...ska göra alfajores, daimbiskvier och cakepops också. Och ändå har de fått tiramisu till efterätt innan, så det blir sockerchock på mitt bröllop
  • SposaRoma

Då sockerchockar vi bägge två!
    Vi har "il gran buffet di dolci" - tiramisu, cannoli siciliani gjorda på plats, glass gjord på plats, frityrmunkar - gjorda på plats, mousse, panna cotta , kakor, frukt...

Nej, men nu dreglar jag sådär ofint igen. Fy. 

• zvartaliljan
    SposaRoma skrev 2011-06-03 21:46:18 följande:
    Då sockerchockar vi bägge två!
    Vi har "il gran buffet di dolci" - tiramisu, cannoli siciliani gjorda på plats, glass gjord på plats, frityrmunkar - gjorda på plats, mousse, panna cotta , kakor, frukt...

Nej, men nu dreglar jag sådär ofint igen. Fy. 
    haha jäklar synd att vi gifter oss samma dag Låter väldigt gott o farligt för figuren
Svar på tråden smak på tårta?