• KretaBröllop2011

Någon som ska gifta sig på Kreta?

Någon som ska gifta sig på Kreta och vill ha lite tips på en bra fotograf t ex? Vet också om en jätteproffsig florist i Agia Marina.

Bara att maila eller höra av er.

Vi gifte oss i Chania den 20 maj och vi är så nöjda över att vi valde att gifta oss utomlands. Mkt mindre stress, man passar på att njuta av smekmånaden på en gång och mkt roligare

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig på Kreta?
  • x3msweet

Vad kul att det är fler som skall gifta sig på Kreta.

Fröken Skruttis: Grattis! Jag återkommer när vi har gift oss och har kanske då mer tips Men tänk på att boka tid för vigsel i god tid. Dom har inte så gott om tider på Kreta då prästen inte är där så ofta.

Vickelie: Grattis! Hoppas Ni får tag på resa och att allt blir super!

Jag hoppas oxå på lite tips från Kretabröllop2011, speciellt Florist
    Har googlat massor på nätet och hittat flera par som har gift sig på Kreta och massa fina bilder.

• Fröken Skruttis
    x3msweet skrev 2011-06-08 18:37:57 följande:
    Vad kul att det är fler som skall gifta sig på Kreta.

Fröken Skruttis: Grattis! Jag återkommer när vi har gift oss och har kanske då mer tips Men tänk på att boka tid för vigsel i god tid. Dom har inte så gott om tider på Kreta då prästen inte är där så ofta.

Vickelie: Grattis! Hoppas Ni får tag på resa och att allt blir super!

Jag hoppas oxå på lite tips från Kretabröllop2011, speciellt Florist
    Har googlat massor på nätet och hittat flera par som har gift sig på Kreta och massa fina bilder.
     Åh tack! Så bli så kul och ser fram emot dina tips!..:)
     Dom har väl inte släppt tider för nästa år ännu?!
  • Mace
    x3msweet skrev 2011-06-06 02:04:22 följande:
    Vi åker med min svägerska , hennes familj och våra 3 barn.
    Förlåt, helt OT, men din svägerskas familj borde vara din blivande mans bror? Eller? 

Vad härligt att gifta sig på Kreta. Jag funderar på Grekland som smekmånad (och så kanske en längre resa i höst istället). 
  • KretaBröllop2011
    x3msweet skrev 2011-06-06 02:04:22 följande:
    Hej!

Vi skall gifta oss på Kreta i juli, Agia Apostoli. Vi kommer att bo i Agia Marina, Oscar Suites.
    Vet du vart man kan köpa fin brudbukett och vart man kan fixa håret?
    Vi åker med min svägerska , hennes familj och våra 3 barn.
    Dom vet inte om att vi skall gifta oss där, tänkte berätta det dagen innan Flört SURPRISE!! Förvånad
    Men behöver verkligen tips på blommor och hår.

Tacksam för lite info Glad

Vad roligt, vi gifte oss ute i Agia Apostoli, Chania vi med Det var jättevackert och så himla fin och mysig kyrka/kapell.

Jag hade en sådan enorm tur att min frisör i sthm var på kurs i Chania samtidigt som jag var på semester. Hur ofta har man en sådan tur? Så hon fixade mitt hår. Men jag kan prova att fråga henne om hon kan rekommendera någon i Chania, tror att hon ev har lite kontakter där efter kursen

Jag hade liljor, relativt enkla sådana då de passade klänningen så bra och var lite billigare med Jag rekommenderar verkligen tjejen som jobbar på The Flowershop. Det ligger ca fem min promenad från hotell Alexandra Beach som vi bodde på, åt plataniashållet. En yngre tjej som jobbade där som var så bra på engelska för det första, alltid bra att man förstår varandra. Hon var jättetrevlig och gav jättebra service, hade internet och dator där så man kunde beskriva vad man ville ha så kunde hon googla fram det så man förstod varandra. Det hon inte hade inne fixade hon. Gå dit så snabbt som möjligt och prata med henne. Priserna var mkt bra med jämfört med butikerna i Chania. Så lägg The Flowershop på minnet. Om någon vill se mina blommor så kan ni se i mitt galleri, de var fina och bra pris hihi vi hade en begränsad budget nämligen.

• KretaBröllop2011
    vickelie skrev 2011-06-08 12:53:34 följande:
    Nu har vi bestämt oss! Det blir Kreta tyvärr så fick vi inte datumet eller platsen för vi var lite sent ute men det blir nog bra ändå. Vi ska boka resan idag tänkte vi och vi har nog bestämt oss för Alexandra Beach i Agia Marina. KretaBröllop2011, hur gjorde du med hår, blommor och tårta?

Ni gör rätt val, det är ett toppenfint hotell! Ta sviten om ni kan, egen pool Annars havsutsikten, den var helt underbar. Vi bodde en vecka med havsutsikt och sviten andra veckan.

Tårta kan jag tyvärr inte svara på då vi inte åt någon tårta utan bara gick ut och åt vanlig middag med gänget som var med efteråt. Det fanns inte så mkt tid över då vi har småbarn

• KretaBröllop2011

Detta var vår bröllopsfotograf, han var så trevlig och proffsig! Jättebra på engelska, förstod vår smak vad gäller foton dvs klassiskt ville vi ha och skjutsade t o m oss till och från vigselplatsen. Hur ofta skulle det hända i Sverige?

Haris Mavrogenis: www.fotography.gr

Om det är något man ska lägga ner pengar på är det en bra fotograf, minnen för livet får man och ni borde se boken vi fick med våra foton i. Så himla fin, han är jätteskicklig.

• vickelie
    KretaBröllop2011 skrev 2011-06-08 20:00:50 följande:

Ni gör rätt val, det är ett toppenfint hotell! Ta sviten om ni kan, egen pool Annars havsutsikten, den var helt underbar. Vi bodde en vecka med havsutsikt och sviten andra veckan.

Tårta kan jag tyvärr inte svara på då vi inte åt någon tårta utan bara gick ut och åt vanlig middag med gänget som var med efteråt. Det fanns inte så mkt tid över då vi har småbarn

Jag glömde fråga hur det ligger till med priser. Är det dyrare med mat och dryck på hotellet än vad det är på andra restauranger? Och en till fråga. Fanns där mycket för barnen att göra? Vi har en 3 åring och en 8 åring.
  • x3msweet
    Mace skrev 2011-06-08 19:02:06 följande:
    Förlåt, helt OT, men din svägerskas familj borde vara din blivande mans bror? Eller? 

Vad härligt att gifta sig på Kreta. Jag funderar på Grekland som smekmånad (och så kanske en längre resa i höst istället). 
    Haha, ibland tänker man inte på vad man skriver Min blivande svägerska är min blivande mans syster, blev det rätt nu?? :-S  Hehe, är lite dålig på det där med rätt namn.

Det känns helt rätt för oss då vi har "väldigt" stort släkt och det skulle bli jättedyrt för oss.
    Vi kännde att det var roligare att lägga pengar på oss själva ist
    När skall Ni gifta Er?
  • x3msweet
    KretaBröllop2011 skrev 2011-06-08 19:55:29 följande:

Vad roligt, vi gifte oss ute i Agia Apostoli, Chania vi med Det var jättevackert och så himla fin och mysig kyrka/kapell.

Jag hade en sådan enorm tur att min frisör i sthm var på kurs i Chania samtidigt som jag var på semester. Hur ofta har man en sådan tur? Så hon fixade mitt hår. Men jag kan prova att fråga henne om hon kan rekommendera någon i Chania, tror att hon ev har lite kontakter där efter kursen

Jag hade liljor, relativt enkla sådana då de passade klänningen så bra och var lite billigare med Jag rekommenderar verkligen tjejen som jobbar på The Flowershop. Det ligger ca fem min promenad från hotell Alexandra Beach som vi bodde på, åt plataniashållet. En yngre tjej som jobbade där som var så bra på engelska för det första, alltid bra att man förstår varandra. Hon var jättetrevlig och gav jättebra service, hade internet och dator där så man kunde beskriva vad man ville ha så kunde hon googla fram det så man förstod varandra. Det hon inte hade inne fixade hon. Gå dit så snabbt som möjligt och prata med henne. Priserna var mkt bra med jämfört med butikerna i Chania. Så lägg The Flowershop på minnet. Om någon vill se mina blommor så kan ni se i mitt galleri, de var fina och bra pris hihi vi hade en begränsad budget nämligen.

Wow, det var verkligen tur!  Jag är jättetacksam om du kan höra med henne ang frisör i Agia Marina. Det är ju så att man vågar inte gå till vem som helst speciellt om man inte kan språket så lite rekomendation hjälper
    Super tack för tipset på floristen, skall anteckna det och söka upp henne. Jag skulle vila ha rosa kallor så vi får se om hon kan ordna något. Skall bli kul och kunna lägga upp lite bilder när vi kommer tillbaka. Ps. Dina blommor var jättefina och klänningen oxå
  • x3msweet
    Fröken Skruttis skrev 2011-06-08 18:40:09 följande:
     Åh tack! Så bli så kul och ser fram emot dina tips!..:)
     Dom har väl inte släppt tider för nästa år ännu?!
    Nä inte ännu, men jag ringde ner till prästen och pratade med honom direkt.
    När vi väl bestämmde oss så hade dom tagit bort tiderna på deras hemsida så jag fick lite panik. Men han fixade en tid för oss kl. 18.00 vilket passar bra då det börjar bli svalare på kvällen
    Jag skulle tippa på att dom lägger ut tiderna sent i höst, men ring till dom och hör.
Svar på tråden Någon som ska gifta sig på Kreta?