linst skrev 2011-09-07 16:38:54 följande:
Det gick bara bra! Och antar att det var er vi hälsade på
Himla mysig lokal men vi måste försöka få ner vår gästlista till 80 pers. Stora salen var lite mindre än vad vi trott.
Hur gick det för er? Hur har ni tänkt att göra med stolarna? De är ju inte direkt de roligaste men samtidigt känns det sådär halvkul att lägga ut massa pengar på stolsöverdrag/lakan, för att inte tala om att knyta allihop.
Jag gissade att du var du, men kom inte ihåg ditt nick här på BT så vågade inte fråga, haha!
Birgitta sa att de fått in 92 gäster vid nåt tillfälle, men att de då verkligen hade fått knö! Så visst går det fler, om man vill. hjärterum och stjärterum och allt det där, men kanske inte så roligt att sitta och knö heller. Ett ögonblick övervägde vi att ha alla barn i lilla salen bakom (cafédelen) för att på så sätt göra plats i stora salen, men vi övergav den tanken rätt snabbt.
Ja, stolarna. Det finns en tjej här på BT som erbjudit sig att sy stolsöverdrag till mig av knoppalakan för 25 kr/st, vi tänkte nog nappa på det faktiskt. Annars har vi köpt flera meter vit organzatyg som man kanske kan drapera över stolarna, utan att knyta? Vi har oxå övervägt örngott att trä över ryggstöden och skita i sitsen, det är ju ändå bara ryggstöden som syns. Men jag tror ryggstöden är bredare än vanliga örngott.