• NormaJean

Lokal i Göteborg

Hej alla inspirerande systrar! Vi skall gifta oss nästa sommar men har ingen aning om vart vi skall ha vår bröllopsfest. Vi letar efter en ganska exkusiv lokal i Göteborg (i alla fall en som känns exklusiv :). Grejen är att min sambo har massor av kontakter och vi kommer med deras hjälp lösa mat och dryck själva. Vi vill alltså bara hyra själva lokalen (eventuellt med personal), men det verkar som om alla "finare" lokaler bara hyr ut om de får arrangera resten med mat och bar. Någon som har tips på lokal att hyra "plain" -

• Svar på tråden Lokal i Göteborg
  • LaKatiiX

Har du möjligtvis prisuppgifter till Nääs slott?

• LaKatiiX

Vet du om man får lov o byta ut gardinerna till festen? :) Har dom porslin o sånt också eller får man hyra?

• LaKatiiX

Oj, ber om ursäkt! De blev fel med citeringen :(

• Styrka
    LaKatiiX skrev 2011-08-10 17:23:26 följande:
    Vet du om man får lov o byta ut gardinerna till festen? :) Har dom porslin o sånt också eller får man hyra?
    Om det var mig du frågade, och Lundby Hembygdsförenings lokal du syftade på, så vet jag inte, men jag kan inte tänka mig att de skulle ha nåt emot det så länge man sätter tillbaka deras egna vid städningen efteråt?
    De har porslin, det ingår i hyran. Även vinkaraffer såg jag, osäker på ljuskandelabrar, ska kolla upp detta. Återkommer så fort jag vet mer!

Om det var Överås slott du syftade på, så vet jag inte. Vi har uteslutit det för vår det, det var aningens för dyrt, aningens för fancy och aningens för litet för vår del. :-S Men superfint, verkligen!
    Ring dem och fråga, de ska tydligen vara lätta att ha att göra med.
  • LaKatiiX
    Styrka skrev 2011-08-10 20:07:07 följande:
    Om det var mig du frågade, och Lundby Hembygdsförenings lokal du syftade på, så vet jag inte, men jag kan inte tänka mig att de skulle ha nåt emot det så länge man sätter tillbaka deras egna vid städningen efteråt?
    De har porslin, det ingår i hyran. Även vinkaraffer såg jag, osäker på ljuskandelabrar, ska kolla upp detta. Återkommer så fort jag vet mer!

Om det var Överås slott du syftade på, så vet jag inte. Vi har uteslutit det för vår det, det var aningens för dyrt, aningens för fancy och aningens för litet för vår del. :-S Men superfint, verkligen!
    Ring dem och fråga, de ska tydligen vara lätta att ha att göra med.
    Ja, de var dig jag ville citera men det funkade inte genom mobilen, ber om ursäkt att de blev så otydligt! hehe
    Ja visst måste de funka så? Såg på dina bilder och lokalen verkar jätte mysig! Är den "the one" eller? :)
    Tänkte ringa dem imorn och kolla ifall man får gå o kika! hihi Vet du vad mer ingår i hyran? Om det finns särskilda regler osv?

Jo, Överås slott fastnade jag direkt för när vi körde förbi där en kväll! Men en bekant hade sin fest där så de känns lite "härmapa" hahah ( ja lite barnsligt men nu är de så haha Flört
  • Styrka
    LaKatiiX skrev 2011-08-11 01:49:01 följande:
    Ja, de var dig jag ville citera men det funkade inte genom mobilen, ber om ursäkt att de blev så otydligt! hehe
    Ja visst måste de funka så? Såg på dina bilder och lokalen verkar jätte mysig! Är den "the one" eller? :)
    Tänkte ringa dem imorn och kolla ifall man får gå o kika! hihi Vet du vad mer ingår i hyran? Om det finns särskilda regler osv?

Jo, Överås slott fastnade jag direkt för när vi körde förbi där en kväll! Men en bekant hade sin fest där så de känns lite "härmapa" hahah ( ja lite barnsligt men nu är de så haha Flört
    Om man gillar gammaldags charm, så absolut är Lundby Hembygdsgård the One!

Men om du vill ha nåt mer fancy, lite mer lyx på ditt bröllop skulle jag nog snarare rekommendera Överås, även om din kopmpis varit där.
    Annars finns det en annan villa ovanför kyrkan vid S:t sigfrids plan, vahetterenu... *kliar mig i huvvet* Villa Odinslund! www.villaodinslund.se/

Odenshuset i Johanneberg, kollat där? De annonserar ju på BT, verkar asfint! www.ordenshuset.se/
  • LaKatiiX
    Styrka skrev 2011-08-11 12:01:53 följande:
    Om man gillar gammaldags charm, så absolut är Lundby Hembygdsgård the One!

Men om du vill ha nåt mer fancy, lite mer lyx på ditt bröllop skulle jag nog snarare rekommendera Överås, även om din kopmpis varit där.
    Annars finns det en annan villa ovanför kyrkan vid S:t sigfrids plan, vahetterenu... *kliar mig i huvvet* Villa Odinslund! www.villaodinslund.se/

Odenshuset i Johanneberg, kollat där? De annonserar ju på BT, verkar asfint! www.ordenshuset.se/
    Tack, ska försöka ringa idag till Lundby!
    Jag har redan Villa Odinslund preliminärbokat men vi har insett att  vi måste dra ner lite kostnaden på själva bröllopsfesten för att kunna ha råd med våran stora resa vi vill (och ska hehe) åka på! :)
  • Styrka

Ahaaa! Förstår!
    Ja, Lundbygården kostar ju bara 3200, inkl porslin, rena kapet!
    Pratade percis med henne, hon sade att hon väntade ett samtal till, det måste varit dig hon syftade på då, haha!

• LaKatiiX

Verkligen ett kap ja!! Haha de kan nog ha varit de! Hon sa att vi e nu tre som ringt för bröllop nästa sommar! :P Jag ska gå och kolla på tisdag iaf! Vad tyckte du om porslinet? Duger de eller behöver man hyra?

• Styrka
    LaKatiiX skrev 2011-08-13 11:41:30 följande:
    Verkligen ett kap ja!! Haha de kan nog ha varit de! Hon sa att vi e nu tre som ringt för bröllop nästa sommar! :P Jag ska gå och kolla på tisdag iaf! Vad tyckte du om porslinet? Duger de eller behöver man hyra?
    Porslinet är jättefint! Fina vita tallrikar med guldkant och guldemblé, lite gammeldags som allt annat där, jättefint! Fina vinkaraffer vill jag minnas oxå, snygga uppläggninsfat i silver. Glasen, det fanns så många, jag minns inte om det var standard ikeaglas, eller om det var nåt mönster i dem eller ej...

Tips från coachen: Lundby Hembygdsförening ska ha öppet hus söndagen den 4:e september kl 11-14 för er som är intresserade! Då kan man ju kolla upp fler detaljer om man är nyfiken! Närmsta spårvagnshållplats är Eketrägatan, eller om man tar buss 16 så är det Lundby Gamla Kyrka.
Svar på tråden Lokal i Göteborg