6 augusti 2011
För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!
Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes!
För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!
Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes!
Vi ska sälppa upp khom loy under kvällen, så blev så glad när jag hittade en man som sålde dom för 10:- st på blocket. :D Han skickar dom till mig nu på måndag!!! En till att bocka av, och igår hämtade jag ut min vigsel ring, bock av, och så köpte jag ett utgulligt tårtfat på Indiska som jag ska ha på godisbordet på kvällen!
Hade tänkt lägga upp bild på tårtfatet men de funkar ju inte:( Aja.. lägger upp en i bloggen då istället. bastpafest.se
Ska försöka ta mig tid till att gå till guldsmeden i veckan och prata ringar.
I helgen ska vi bestämma en hel del saker! Möte med florist, fotograf, gästgivargård! Jisses!
6/8 var det dags, ja! Verkar vara ett ganska populärt datum trots att det semestertider för alla företag man behöver använda sig av. Vi valde dock datumet medvetet eftersom vi båda två är lediga innan (jag är föräldraledig och sambon lärare med sommarlov) så då kan vi ägna gott om tid innan bröllopet till allt som ska fixas. Vi gör mycket själv, så då påverkas vi inte så mycket av företagssemestrar.
Vi har bokat allt som ska bokas utom huvudrätten och hotellrum för bröllopsnatten, så det känns hyffsat lugnt. För tillfället är det pyssel som gäller - sitter just nu och syr 87 stolsöverdrag...
Vi kör på vitt, grönt och brunt!
Vi gifter oss också den 6 augusti 2011. För vår del blir det ett överraskningsbröllop i samband med vår sons dop. Det blev bestämt för en dryg månad sedan och nu har jag verkligen piskan över mig för att få allt klart.
Det blir ett enkelt bröllop och vi kommer att ha buffé där jag planerar att göra det mesta själv. Vi har dock lejt in några personer som ska hjälpa till att plocka och städa.
Har massor att planera för att få allt att klaffa och kan inte direkt rådfråga någon i vår omgivning heller eftersom vigseln ska vara en överraskning. Så BT är suveränt för mig!
Vi har i alla fall bestämt färgtema... alltid en start! Måste verkligen börja fundera över dekorationer och belysning, hur mycket vi ska göra i ordning och vad vi ska hoppa över. Det blir ju troligtvis inte fest hela natten. Men jag vill dekorera buffébordet och borden som vi ska sitta vid med något i alla fall.
Ska läsa igenom tråden i jakt på inspiration!
Vi har också bestämt lite grejer i helgen. Provsmakat tårta. Alla var goda, provade (choklad och apelsin mousse, Choklad och citron mousse och choklad och pasionnfrukt-perssika mousse) men inget som vi kände direkt wow eller de här var de vi ska ha i tårtan.
Så nu ska v i prova choklad och rabarber ( prova både vit choklad med ljus botten och mjölkchoklad/eller mörk choklad och brownie botten) Va tror ni blir bäst?
Sen har vi nästan bestämt menyn med kocken
Förätt: Kall melonsoppa med kräftor (ska provsmaka innan vi bestämt oss helt)
Varmrätt: Grillad kalv, med potatiskaka, kantarell sås och sommar primörer.
Efterätt: Sorbe blandad med olika färska bär.
Sen har vi varit i Lokalen och utanför kyrkan, de var så fint nu på sommaren utanför kyrkan, liten mysig och omgiven av en björkskog. Helt wonderful!
Varit och mätt bord och stolar i lokalen, kolalt vad vi ska ha för porslin. Bestämt oss hur vi ska placera borden. Blir fyrkantinga öar av två bord ihoppsatta, så de blir tio personer på varje ö.