• RocioHenke

6 augusti 2011

För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!

Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes! 

• Svar på tråden 6 augusti 2011
  • Nikeh

Jag och min blivande gifter oss också den 6 augusti. Hjärta
    Färgtema vet jag inte riktigt men STD-kort, inbjudningar, placering- och menykort går i någon ivory/guldig färg. Rosorna i min bukett blir sweet avalanche - vita/svagt rosa. Dekorationer blir mestadels vita orkidéer. Typ... Glad

Nu är det inte långt kvar tjejer! Ca 2 ½ månad... Tänk vad fort tiden har gått egentligen. 

• RocioHenke
    plin skrev 2011-05-24 16:36:33 följande:
    tack för inspirationen! när har ni osa-datum?
    Vårt osa datum är 31 maj. Det närmar sig! Hittills har ca 60 inbjudna tackat ja. Vi räknar med att vi landar kring 65-70. Hur ser det ut för er?
  • RocioHenke
    Nikeh skrev 2011-05-24 19:21:10 följande:
    Jag och min blivande gifter oss också den 6 augusti. Hjärta
    Färgtema vet jag inte riktigt men STD-kort, inbjudningar, placering- och menykort går i någon ivory/guldig färg. Rosorna i min bukett blir sweet avalanche - vita/svagt rosa. Dekorationer blir mestadels vita orkidéer. Typ... Glad

Nu är det inte långt kvar tjejer! Ca 2 ½ månad... Tänk vad fort tiden har gått egentligen. 
    Vad vackert med vita orkidéer! :) Vad har ni för blombudget? Vi ska träffa floristen i början av juni, jag har lite idéer men vet inte riktigt hur man ska lägga upp budgeten. Obestämd 
  • Nikeh

Vi har satt osa till 19 juni. Hittills har 27 tackat ja. 
    Vi räknar att runt 70 personer kommer till bröllopet/festen.
    Troligtvis kommer det fler till vigseln.  

• RocioHenke
    klanto skrev 2011-05-24 17:04:23 följande:
    Vi gifter oss också den 6 augusti i år.

Vi kör på enkelt och lite lantligt. I festlokalen: vita linnedukar med blå och rosa rosblad (fake) på borden + kandelabrar med ljus. Vigsellokalen är en dansbana med vacker omgivning så vi kommer inte att dekorera den alls, den är fin som den är.

Min bukett kommer vara rosa, blå och vit och tårtan kommer att gå i samma färgtema.
    Häftigt med dansbana som vigselplats! Fixar ni dekorationerna (linnedukarna + kandelabrar) själva eller får ni hjälp av eventuell cateringfirma? 
  • Gottblåbär

Hallo tjejer.

Gifter oss också den 6 augusti. Börjar bli lite stressad för vi budget har falerat lite. Vår bil gick sönder och jag och min son har varit grymt mycket sjuka de senaste månaderna och eftersom jag inte får min sjuklön via jobbet utan via fsk så har dom krånglat och jag har inte fått så mycket som jag ska ha (får pissdålig sjuklön för övrigt)

Så nu känner jag mig lite stressad över budget.. Är ju bara två löner kvar efter denna.

Jaja de löser la sig.. haha :P

lite insprations bilder jag sparat. Gå in på min blogg annars där jag sparat alla tips och ideer jag hittat under bröllopsplaneringen. bastpafest.se

åhh bara för de funkar de inte ladda upp.. provar sen :(

• jeami174
    Gottblåbär skrev 2011-05-24 19:46:02 följande:

Hallo tjejer.

Gifter oss också den 6 augusti. Börjar bli lite stressad för vi budget har falerat lite. Vår bil gick sönder och jag och min son har varit grymt mycket sjuka de senaste månaderna och eftersom jag inte får min sjuklön via jobbet utan via fsk så har dom krånglat och jag har inte fått så mycket som jag ska ha (får pissdålig sjuklön för övrigt)

Så nu känner jag mig lite stressad över budget.. Är ju bara två löner kvar efter denna.

Jaja de löser la sig.. haha :P

lite insprations bilder jag sparat. Gå in på min blogg annars där jag sparat alla tips och ideer jag hittat under bröllopsplaneringen. bastpafest.se

åhh bara för de funkar de inte ladda upp.. provar sen :(

Vad mycket bra tips det fanns på den sidan, där måste jag botanisera lite!
  • Smuppra

Jag är också en 6 augustiare! Om jag inte minns fel är det 79 dagar kvar :-P

Vi har osa 31 maj, hittills har 46 st tackat ja, 10 st nej (långväga gäster som visade sig inte ha råd med resan) och vi har bjudit in 88 st. Så 32 kvar.

Inget färgtema. Inbjudningana var på tjockt ivory papper med svart text med svart/röda detaljer, kuvertet svart med guldtext och guldstämpel. Våran klädsel går i ivory och blommorna likaså. Vi tar det vi gillar!

• Nikeh
    RocioHenke skrev 2011-05-24 19:34:16 följande:
    Vad vackert med vita orkidéer! :) Vad har ni för blombudget? Vi ska träffa floristen i början av juni, jag har lite idéer men vet inte riktigt hur man ska lägga upp budgeten. Obestämd 
    Vad gäller buketter (min + tärnans) och corsage så tror jag vi har satt 3000 kr. Vad gäller orkidéerna så är jag inte helt säker, just den budgetposten är mer flytande... Glad Men jag skulle gissa på att vi hamnar på runt 3000 kr där också. Lite beroende på vilken storlek på orkidé vi väljer. Sen tillkommer även krukor... Det hade jag glömt.... Förvånad
  • Gottblåbär

Tips, på INDISKA finns en liknande vas som den nedanför fast den är inte genomskilning, ser ut lite som krossat glas eller hur man ska förklara det. Finns i genomskinlig,rosa och grön tror jag. I tre olika storlekar, den största är nog som nedanför. och kan ha kostat 79:- sen mellan storleken 49;. och minsta 29:- (är inte hundra procent säker dock på priserna) funderar själv på att ev göra så, de hade varit snyggt:)

RocioHenke skrev 2011-05-24 15:35:21 följande:

Inspiration till dig in wonderland! :)

Svar på tråden 6 augusti 2011