• RocioHenke

6 augusti 2011

För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!

Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes! 

• Svar på tråden 6 augusti 2011
  • Nikeh

Idag ska jag provsminkas en sista gång (en kompis som hjälper mig). Nu på morgonen ska vi hämta alla blommor till restaurangen. Senare i eftermiddag är det träff med prästen igen, denna gång i kyrkan. Mamma kommer ikväll och hjälper oss med att skriva alla bordsplaceringar. 
    Fullt upp nu! Glad 

• TheD

Vår fotograf/limochaffis lär komma snart. Vi ska träffas så vi vet vem den andre är ;)

Snart ni....då  är det vår tur!!!

• Smuppra

Idag bokade vi vår bröllopsresa. Åker på söndagskväll. Så nu kommer vi ha än mer att göra, som om vi inte hade nog inför lördagen! :-P

Lägger ert tips om aloe vera (nästan 100%) på hjärnan

Provuppsättning gjorde jag i måndags. Söker ett aprikosfärgat läppstift/-glans bara, sedan är sminket klart också.

Vårt stora problem är att sångerskan som ska sjunga under vigseln fick en virusinfektion i helgen som var och tappade rösten. I måndags kunde hon viska, idag prata lite grann. Imorgon ska vi kolla med en släkting om hon kan hoppa in om sångerskan inte hinner bli bra nog. Hoppas hoppas. Det är en duo, kille o tjej, som sjunger come what may. Faller ju rätt rejält om tjejen inte är med...

• plin

hmm. och här i malmö ska det bli skitväder hela lördagen enligt både dmi och klart.se. kul. vi hade ju tänkt ha utevigsel...

hur ser det ut för er del? 

• Gwennie
    plin skrev 2011-08-02 23:17:23 följande:
    hmm. och här i malmö ska det bli skitväder hela lördagen enligt både dmi och klart.se. kul. vi hade ju tänkt ha utevigsel...

Same shit!
    Vi ska dock vara inomhus, som tur är. Men det förtar ju tyvärr lite av stämningen. Men, men! Det är inget att göra något åt - bara att bejaka det hela och trösta sig med att det går att göra mycket kul med ett paraply på bröllopsfotona ;)
  • Smuppra
    plin skrev 2011-08-02 23:17:23 följande:

Det har mestadels visat sig vara regn, iaf på förmiddagen. Men nu verkar det bli uppehåll *håller tummarna*. Vi har vigsel inne men festen ute...

Hoppas det klarnar för er!
  • madelajnen

Alltså jag håller på att bli galen, har suttit och fixat med festhäftena i flera dagar. Vi får inte ut sidorna i rätt ordning och det gör mig så förbannad. För det är bara en jäkla sida som jävlas.
    Har tagit hjälp av sambon kusin nu så vi får se :P

Har börjat dekorera lokalen lite. Härligt!
    Imorgon blir det jobb till 12 och sedan fixa, fixa, fixa 

• Ciccci

Hjälp, det är torsdag idag redan! Imorgon är sista dagen innan Stora Dagen!

Vi fick nycklarna till festlokalen igår, så vi va o ställde borden så som det ska va, men tybärr blev det inte riktigt så som vi tänkt, men jag tror att den här placeringen blir ännu bättre!! =)

Ska dit idag med alla dekorationer osv för att sedan stryka alla dukar och börja duka borden..
    Finns en hel del som ska göras, men det går nog snabbt...

Börjar bli lite nervös, men inte så farligt.
    Hela saken blev mer verklig igår när jag faktiskt hämtade hem min klänning.. ^_^
    Då fatta jag, att nu händer det faktiskt..
    Klänningen hänger inne i garderoben nu och ska lämnas hos frissan imorgon.. :P
    Guuuud va spännande!!!!

• fru i augusti

Nu är det verkligen nära brudar!

Vi är framme vid att det går att räkna TIMMAR tills vi är gifta Skrattande

Svar på tråden 6 augusti 2011