• Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • bruden

Vid den här tiden om 2 veckor sitter jag på jobbet som vanligt. Skillnaden är att jag då är NYGIFT Allt bröllopsgrejs är då ett underbart minne

• LisaEleonor

På min ipod finns en lista som heter "Jag älskar dig" som sambon lagt till. Han är den som fixar med musiken på ipoden. Så varje gång jag sätter på den blir jag glad. Att jag ska gifta mig med honom =)

• Chicita

I dag hämtade vi ringarna... 
    Det blev verkligen över förväntan. Den gröna diamanten i min ring har en superhärlig grön. Precis den jag var ute efter.
    Tänk vad bra det kan bli när man bara ger sina idéeer och låter proffsen sköta resten Skrattande 

• Vi2alltid

Jag gjorde service på min bil idag, och det blev inte alls så dyrt som jag trodde!

• Kattpoet

Dotterns present blir precis det vi vill ge henne och inte så dyrt som vi trodde först!

• izredam

Vi har ledigt tillsammans denna och nästa vecka innan skola börjar och nästa vecka kan vi spendera hemma hos våra föräldrar, utan att behöva bry oss om mat och sånna grejer utan vi kan istället träffa gamla vänner, leta kyrkor och lokaler och umgås innan terminen börjar. WIN!

• Chicita

Tänka positivt var det ja...
    2 veckor kvar för mig nu (+ nån dag) och jag vaknar med huvudvärk (migränliknande men inte migrän), feber, illamående mm.
    Mår som ett krockat skithus ungefär...

Men då får man ju försöka vända det till något positivt. Det hade kunnat vara värre till att börja med.
    Jag lämnade ju blod i går, och det kan ta några dagar att återhämta sig, men för säkerhets skull så påbörjade jag en kur med D-vitamin (varje dag istället för 3 tabletter i veckan), järntabletter och KanJang. Så nu vore det väl sjutton om något skulle kunna bryta ut Tungan ute 

Har passat på att gå igenom mammas bouppteckning så jag kan skriva rent på jobbet i helgen och skicka in det sen, brorsdotterns näbbklänning fick ärmarna isydda i går och öljetterna kom på plats i ryggen. Nu ska vi bara prova så vi kan fålla upp den sen.

Ska tvätta igenom de kläder som jag brukar ha själv på medeltidsmarknader och lämna ut till de som ska servera, så är det klart sen och efter det så kan jag lägga fullt fokus på min egen klänning... Äntligen Solig 
    Nu börjar det kännas uppnåeligt igen.

Eller tja jag måste ju fortfarande sy dom där draperierna. Men det är bara några enkla raksömmar och sen är det klart Skrattande 

• izredam

Jag är nog världens elakaste människa men jag blev glad förut när jag såg att en av mina kompisar och hans tjej hade gjort slut. Detta eftersom hans tjej var min föredetta bästis som för ett och ett halvt år sedan sa till mig att hon bara var kompis med mig för att hon skulle ha något att säga när hon snackar skit om mig med sina nya "kompisar", och sen förväntade hon sig att jag skulle tycka att det var okej.

I alla fall - nu slipper jag oroa mig för hur jag skulle berätta för honom att han inte kan ta med sin flickvän på vårat bröllop. Man skulle kunna säga att problemet löste sig själv liksom :)

• Chicita

Åh vilket gott skratt jag fick mig nyss...
    En tjej skyndar förbi i väldigt vardagliga kläder, men med ett superfint vitt bröllopsparaply uppspänt mot regnet Tungan ute

Det var så malplacerat att det blev riktigt skrattretande...
    Tänk att en sån liten grej kan göra så mycket

• baby freeze

Jag är glad för att jag har fått ett fint halsband idag!

Svar på tråden Tänka positivt