• Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • pärlan01
    Silketuss skrev 2011-10-11 14:26:25 följande:
    Jag tittade nyss ut genom fönstret och såg vilket underbart väder det är ute. En fantastisk blå himmel, härliga höstfärgade träd, solen som skiner på dem. Underbart! Nu ska jag slita mig härifrån och plocka ur diskmaskinen, och städa efter förmåga. Men först lite skön städmusik på datorn! Hoppas att ni andra också har lika underbart väder och att ni har möjlighet att njuta av dagen!
    strålande solsken o 13 grader ute, härligt sen en kopp kaffe på det. Härligt, va på en underbar promenad förut Solig
  • Chicita

jag fick en varm vovve i knäet som inte vill flytta sig. Så det har inte blivit så mycket gjort. Men jag har hunnit plocka ur skåpet och torka en första vända i alla fall. Och dammsugit hallmattan...
    Men dagen är ju inte över än Solig 

• izredam

Jag är sjuk och på riktigt dåligt humör - men måste ändå säga att jag blir lite gladare av att läsa hur positivt ni andra tänker :)

Och visst att jag missade skolan igår och idag, men imorgon är både jag och m2b lediga från skolan så ikväll blir det mys med film framför TV:n och smygfira 18månadersdagen som infaller imorgon :D Så det verkar som att jag har en del att vara positiv över i alla fall :)

• baby freeze

Yes! Jag kom ihåg att ta med mig matlådan idag. Den blir oftast stående på diskbänken därhemma, och en positiv aspekt med att ha en kylig lägenhet, är att maten håller sig så pass att jag kan trycka i mig det till kvällsmat istället.

• Tufvalisa
    Chicita skrev 2011-10-11 14:45:55 följande:
    jag fick en varm vovve i knäet som inte vill flytta sig. Så det har inte blivit så mycket gjort. Men jag har hunnit plocka ur skåpet och torka en första vända i alla fall. Och dammsugit hallmattan...
    Men dagen är ju inte över än Solig 
    Vad underbart med en vovve! Vad är det för sort? Min 40-kilos boxer brukade oxå vilja sova i knät. =)

Idag fick jag äntligen bra resultat på jobbet! Många vändor har det blivit innan det blev bra, men jag antar att det är därför man säger "That's why it's called research, first you search and then you re-search!" Haha
  • Chicita
    Tufvalisa skrev 2011-10-11 16:09:58 följande:
    Vad underbart med en vovve! Vad är det för sort? Min 40-kilos boxer brukade oxå vilja sova i knät. =)

Idag fick jag äntligen bra resultat på jobbet! Många vändor har det blivit innan det blev bra, men jag antar att det är därför man säger "That's why it's called research, first you search and then you re-search!" Haha
    En förvuxen Dvärgpincher... Med andra ord om hans ego matchade hans kropp så skulle han vara stor som en häst, med halvmeterlånga huggtänder Flört Världens farligaste hund om man frågar honom. Tungan ute

Grattis Glad
  • Chicita

Hmm.. Kunde inte laga lunchen i dag eftersom gubben hade missat en av ingredienserna på listan. Så vi fick åka och ta en Sub istället.
    Passade på att handla lite leksaker till hunden (som han nu ligger och försöker frisera). Och så köpte vi den saknade ingrediensen på vägen hem.
    Så nu kan vi istället se fram emot en god kvällsmat Glad 

• izredam

Jag vann 200kr i krediter på OnlinePizza.se - det var en rolig överraskning. Dessutom har förkylningen gett med sig, så jag tänkte ta en promenad i solen om en stund och sen krypa upp i soffan med min matteuppgift tills imorgon och en kopp te! <3

• Liten

Sitter och krånglar med programmering (skolan) och kom på att det är den 12:e idag (22 månader med killen) och dessutom har jag fått paket och sett hur min studentmössa kommer se utSkrattande
    Bra musik nu och lösa problem så är dagen gjord!

• passionsblomman

Jag håller ordning på mina promenader och min viktkurva på den här sidan: Dumbbell.se
    Idag hade en person kommenterat på min sida och hejjade på mig och sa att jag jobbade på bra! Jag blev jätteglad! Solig

(jag har inte ens tänkt på att sidan ligger läsbar, så ja hainte väntat mig kommentarer. Dessutom gör jag detta så stillsamt, att jag inte trodde det skulle märkas bland alla andra, mer nitiska träningidkare)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Tänka positivt