• Bröllop201187

Bruka inte gästerna ha?

Nu är det så här att, jag har en liten fråga..

Brukar inte gästerna ha med sig eget ris till att kunna kasta på brudparet?

För dom bröllop jag varit på har det varit så... 

• Svar på tråden Bruka inte gästerna ha?
  • my heart

olika... oftast så är de så... funderar på de jag med. Så jag ska nog ladda med kokos åt gästerna i små påsar!!!

• Bröllop201187

Kokos har jag faktiskt aldrig tänkt på, det jag tänkte på va rispuffar =)

• Smuppra

Ja traditionellt har ju gästerna med sig ris själva. Hade med min på kusinens bröllop för två år sedan, för det är så man brukar göra, och blev jättepaff över den fina lilla rispåsen som delades ut av tärnorna innan. Kastade mitt ris iaf, och rispåsen jag fick är kvar här hemma ^^ Jag tycker det är onödigt med rispåsar... I värsta fall kastar de väl inget, och det kan definitivt MB överleva (och jag också).

• Niini

Jepp, det hör till att man ha med ris själv. Dock är det inte alla som vet det numera så det kan ju b´vara bra att ladda upp med några rispåsar iaf :) O ska man ha nåt annat än ris så måste man ju självklart dela ut det.

• Bröllop201187

Vi har bjudit 100 st tror ni att det räcker om man gör 50st påsar?

Om det nu finns folk som har med sig egna.. 

• BlivandeFru2011

Alla bröllop jag har varit på har man fått rispåse i kyrkan av kyrkovärdarna. Vi kommer därför göra rispåsar till samtliga gäster så att det finns. De kostade inte många kronor (tror vi betalade 50:- för 200 påsar) så vi känner att det inte är något vi behöver snåla på. Sen om folk har med sig, så får de då själva avgöra vilket de vill kasta. =)

• GeneralElectric

Vi ska inte göra rispåsar åt gästerna. Däremot ska en sjuårig tös, som är dotter till goda vänner och som bespetsat sig på detta bröllop, få ha ris i en korg att erbjuda de gäster som vill. De får ta en näve ur korgen, verkar onödigt med påsar! Dottern är från Kina, så det blir kinesiskt ris.

Kokosflingor, kan det inte ge flottfläckar på klänningar? Det kanske rismjöl gör också...

• FelizLane

Jag tror att man började dela ut ris åså när kyrkor började säga ifrån... alltså då till riskorn och man valde att dela ut puffat ris... Nått sånt TROR jag..

• kandersson174
    FelizLane skrev 2011-05-02 20:16:39 följande:
    Jag tror att man började dela ut ris åså när kyrkor började säga ifrån... alltså då till riskorn och man valde att dela ut puffat ris... Nått sånt TROR jag..
    Jag tror att det var företag som Calligraphen etc som kom på att de kunde göra sig pengar på rispåsar eftersom alla vi bridezillas går på sånt :)
  • BlackWIngedAngel
    kandersson174 skrev 2011-05-02 20:34:07 följande:
    Jag tror att det var företag som Calligraphen etc som kom på att de kunde göra sig pengar på rispåsar eftersom alla vi bridezillas går på sånt :)
Svar på tråden Bruka inte gästerna ha?