• tezz840

Håller utsläppt hår med lockar verkligen en hel dag?

Kommer att ha det utsläppt håret på bröllopsdagen. Och jag har rätt långt hår. Funderar även på att ha löshår då det har blivit väldigt tunt efter grav.
    Tidigare när jag lockat håret eller använt värmespolar så tycker jag inte att det håller alls länge innan det blir nästan rakt igen..
    Så jag är lite orolig att det kommer att sluta på samma sätt denna gång?
    Dom har ju en massa produkter i men ändå? Nån som haft utsläppt med stora lockar? Eller planerar o ha?

• Svar på tråden Håller utsläppt hår med lockar verkligen en hel dag?
  • tezz840

jag har också mycket självfall i håret..
    hmm.. ska nog köra på ändå. =)

• 11juni2011

Det är svårt att få till bra lockar men inte omöjligt. Jag har testat mig fram genom alla möjliga tångar, spolar och sprayer. Har även gått till frisör och fått det lockat, men det har åkt ut kort därefter. För mitt fd "omöjliga" hår handlar det bara om tekniken att locka det, jag har hår till svanken som är spikrakt annars, och nuförtiden när jag lockar det så använder jag inte ens sprayer eller annat tjafs. Se bara till att inte ha nyduschat hår, iaf inte med balsam. När jag lockar mitt så gör jag "hollywood-lockar" och inte sådär små tajta lockar, och det sitter tills jag duschar nästa gång, har haft det lockat på stranden, sovit med det osv... Jag tycker snarare produkter i håret förstör lockarna, men det är en smaksak! Men jag tycke inte att du skall ge upp din drömfrisyr, med lite övning eller en bra frisör så ska det gå kalas!

• 11juni2011

Här är mitt hår. Detta var lite halvslarvigt gjort för jag gjorde det själv kl 6 på morgonen, men det håller utan problem i 24h utan några produkter. Vill man ha ännu större lockar kan man försiktigt kamma ut som med fingarna när håret har svalnat! Och som sagt går jag till min frisör så kan hon inte lyckas lika bra, för enligt henne är det "omöjligt!"

• EllaBella

Jag planerar faktiskt att ha likadan frisyr som du Och jag har ett ännu större problem, jag hinner nämligen inte till frisören samma dag eftersom vi dels ska fixa lite i lokalen och sedan fotograferas redan vid 10. Så jag kommer gå till frisören dagen innan och be att få håret lockat för att bättra på det själv på själva dagen om det behövs.

Jag räknar med att det kommer funka eftersom jag brukar be att få mitt hår lockat (med plattång) när jag är hos frisören och slingar/klipper det. Det brukar hålla bra i 2-3 dagar. Men då handlar det ju inte om små princesslockar, utan med stora lockar med volym, alltså precis vad du visar tezz840. I mitt hår har jag märkt att det är viktigt med en riktigt varm tång. Värmespolar funkar inte alls till exempel. Alternativt att sova med blött hår pch skumgummi-spolar.  Jag använder heller aldrig spray eftersom jag tycker håret blir klistrigt då och lockarna riskerar att bli frizziga.. Vill frisören ha produkter så föredrar jag creme eller ev mousse. 

• Chicita

Mitt hår är rakare än spik (som mamma brukar uttrycka det) och det är dessutom en kombination av hästtagel och babyhår.
    De två gånger jag har permanentat mig så har håret varit i stort sett rakt när dom har rullat ut och testat lockarna - för att sen 2 min senare ha övergått till "kärringkrull" Skrikandes

Det jag har märkt som funkar för mig är att fläta håret inan det har hunnit torka och ha i någon form av mousse direkt när jag flätar och sen gå med det en hel dag och gärna hela natten... Alternativt att snurra ihop håret i hårda "knutar" men det går ju bara om man inte vill ha "princesslockar" Solig

• Humlan66

Jag tänkte precis föreslår det där med att sova med flätor och ha ut det , det sista du gör
    Ha någon lockförstärkande produkt i håret innan du flätar och gör en inbakad fläta. Kan du inte göra det själv så be en vän göra det. Billigt är det oxå

Det här kan du ju testa redan nu om det funkar. Så gör en fläta innan du lägger dig i smått fuktigt hår

• Love you til the end
    EllaBella skrev 2011-05-01 09:09:18 följande:
    Jag planerar faktiskt att ha likadan frisyr som du Och jag har ett ännu större problem, jag hinner nämligen inte till frisören samma dag eftersom vi dels ska fixa lite i lokalen och sedan fotograferas redan vid 10. Så jag kommer gå till frisören dagen innan och be att få håret lockat för att bättra på det själv på själva dagen om det behövs.

Jag räknar med att det kommer funka eftersom jag brukar be att få mitt hår lockat (med plattång) när jag är hos frisören och slingar/klipper det. Det brukar hålla bra i 2-3 dagar. Men då handlar det ju inte om små princesslockar, utan med stora lockar med volym, alltså precis vad du visar tezz840. I mitt hår har jag märkt att det är viktigt med en riktigt varm tång. Värmespolar funkar inte alls till exempel. Alternativt att sova med blött hår pch skumgummi-spolar.  Jag använder heller aldrig spray eftersom jag tycker håret blir klistrigt då och lockarna riskerar att bli frizziga.. Vill frisören ha produkter så föredrar jag creme eller ev mousse. 
    Jag har exakt samma erfarenhet! När jag lockat håret med vanlig locktång, eller med hjälp av värmespolar, så har lockarna gått ur direkt. Däremot har de hållt väldigt fint när jag gjort dem med plattång. Då brukar det hålla hela dagen, och även dagen efter. Och då har jag spikrakt hår av sorten baby-hår ;)
    Du kan ju även testa sånt där volym-puder om du vill vara säker att bibehålla volymen i håret, samt att det gör håret lite strävt, och lockarna håller bättre!
  • jonsar02

Jag har ett mycket strävt hår som har ett sjlvfall vilket gör att när jag mina lockar med en locktång håller det till dagen efter. Min kompis kan dock inte locka håret för hennes lockar rätar ut sig på ca 30 min trotts väldigt mycket produkter. Det beror helt enkelt på vilken typ av hår man har. Det bästa är nog att gå till en duktig frisör och få hjälp.

• ClaraH
    mjlove skrev 2011-05-01 13:16:26 följande:
    www.lyko.se/sv/artiklar/harvard/styling/locka...

Här har du en superprodukt ifall du vill ha lockigt hår... Jag brukar ha i denna efter att jag duschar och jag får suuuperlockigt hår av den, utam att ens styla det.

Det är absolut inte omöjligt att få lockar som håller, med rätta verktyg och rätta produkter så kan du få dom perfekta lockarna som håller hela dagen! 
    Var kan man köpa den?
Svar på tråden Håller utsläppt hår med lockar verkligen en hel dag?