EllaBella skrev 2011-05-01 09:09:18 följande:
Jag planerar faktiskt att ha likadan frisyr som du

Och jag har ett ännu större problem, jag hinner nämligen inte till frisören samma dag eftersom vi dels ska fixa lite i lokalen och sedan fotograferas redan vid 10. Så jag kommer gå till frisören dagen innan och be att få håret lockat för att bättra på det själv på själva dagen om det behövs.
Jag räknar med att det kommer funka eftersom jag brukar be att få mitt hår lockat (med plattång) när jag är hos frisören och slingar/klipper det. Det brukar hålla bra i 2-3 dagar. Men då handlar det ju inte om små princesslockar, utan med stora lockar med volym, alltså precis vad du visar tezz840. I mitt hår har jag märkt att det är viktigt med en riktigt varm tång. Värmespolar funkar inte alls till exempel. Alternativt att sova med blött hår pch skumgummi-spolar. Jag använder heller aldrig spray eftersom jag tycker håret blir klistrigt då och lockarna riskerar att bli frizziga.. Vill frisören ha produkter så föredrar jag creme eller ev mousse.
Jag har exakt samma erfarenhet! När jag lockat håret med vanlig locktång, eller med hjälp av värmespolar, så har lockarna gått ur direkt. Däremot har de hållt väldigt fint när jag gjort dem med plattång. Då brukar det hålla hela dagen, och även dagen efter. Och då har jag spikrakt hår av sorten baby-hår ;)
Du kan ju även testa sånt där volym-puder om du vill vara säker att bibehålla volymen i håret, samt att det gör håret lite strävt, och lockarna håller bättre!