• tezz840

Håller utsläppt hår med lockar verkligen en hel dag?

Kommer att ha det utsläppt håret på bröllopsdagen. Och jag har rätt långt hår. Funderar även på att ha löshår då det har blivit väldigt tunt efter grav.
    Tidigare när jag lockat håret eller använt värmespolar så tycker jag inte att det håller alls länge innan det blir nästan rakt igen..
    Så jag är lite orolig att det kommer att sluta på samma sätt denna gång?
    Dom har ju en massa produkter i men ändå? Nån som haft utsläppt med stora lockar? Eller planerar o ha?

• Svar på tråden Håller utsläppt hår med lockar verkligen en hel dag?
  • Humlan66

Nu kan jag bara prata för mig själv, men mitt hår är helt hopplöst när det gäller lockar.Det håller absolut inte en hel dag. Inte ens med massa produkter i håret . Så har du svårt att få lockarna att hålla annars så skulle jag inte rekomendera detta denna så viktiga dag . Gör någon halvuppsättning eller nått sådant istället

• Emblas Mamma

Var hos frissan och ville ha en sån frisyr,
    hon sa att det näst intill var omöjligt att lockarna håller. Dom raknar ändå ganska fort :(

Så jag ska ha lockigt, men hon ska väva in lockarna på ett bra sätt.. vet inte riktigt hur jag ska förklara..
    Så raknar dom inte..

Men det är lite surt, för jag har alltid velat ha lockigt och nersläppt, men mitt hår är också hopplöst! Även med spray och skum och mirakel..

Permenenta kan ju fungera :) men då skulle man gjort det långt innan ifall det händer något..

• SloveP

Man kan göra en s.k. mjukpermanent med stora spolar, det blir ett mjukt o fint intryck. Inte krulligt o frissigt ;)Men sådant vet frisören mest om.

• Amejuli

Mitt svar är helt enkelt nej, det håller inte.

Om man däremot ska ha lite mer "oldschoollockar" och gör det med läggningsvätska så kan det hålla rätt bra. Men enligt din beskrivning är det inte det du är ute efter och sådana där stora lockar har jag aldrig fått att hålla i mitt hår iaf, tyvärr.

• tezz840

O nej då.. =(
    Det är såhär jag vill ha det..
    Frisören sa ju ingenting om det när jag var inne och bokade tid. Då frågade hon lite om hur jag ville ha håret.
    Men jag skulle ta med mig lite bilder till provsminkningen några dagar innan.
    Men om man gör en halv uppsättning och har lite stora lockar nere, blir inte dom raka efter några timmar också då?
    Jag kanske får ha en back-up plan, ifall jag inte kan ha det helt utsläppt då..
    Nu blev jag faktiskt lite ledsen. =( Har ju hela bilden i huvet hur jag ska se ut..

• wiii
    tezz840 skrev 2011-04-30 21:20:04 följande:

O nej då.. =(
    Det är såhär jag vill ha det..
    Frisören sa ju ingenting om det när jag var inne och bokade tid. Då frågade hon lite om hur jag ville ha håret.
    Men jag skulle ta med mig lite bilder till provsminkningen några dagar innan.
    Men om man gör en halv uppsättning och har lite stora lockar nere, blir inte dom raka efter några timmar också då?
    Jag kanske får ha en back-up plan, ifall jag inte kan ha det helt utsläppt då..
    Nu blev jag faktiskt lite ledsen. =( Har ju hela bilden i huvet hur jag ska se ut..

Tänkte lite detsamma, alla dom som har halvuppsatt då? är ju väldigt vanligt, och då har man också lockar som hänger fritt?
  • 2011bröllop

Jag ska ha halvt uppsatt med lockar så jag hoppas att det håller , men jag har lite självfall i mitt eget hår så jag hopas att det håller  ,det blir säkert bra tjejer  Drömmer !!!!!!     Vår glädje o all kärlek  under kvällen räcker nog för att  göra oss vackraDrömmer  annars om inte håret håller , viktigast är att det håller i kyrkan  o  under fotograferingen tror inte att det blir katastrofalt även om lockarna går ur lite  !!!!!!   Lycka till alla där ute hälsningar från en nervös blivande brud haah

• ElMac

mina lockar var raka efter vigseln tyvärr. vi var ute vid havet så troligen var det fukten i luften och saltet som gjorde att det blev rakt så fort. hade jag vetat det innan hade jag inte satsat på lockar.

• wiii
    ElMac skrev 2011-04-30 22:11:56 följande:
    mina lockar var raka efter vigseln tyvärr. vi var ute vid havet så troligen var det fukten i luften och saltet som gjorde att det blev rakt så fort. hade jag vetat det innan hade jag inte satsat på lockar.
    Hade du gjort lockarna hos frisör eller själv?
Svar på tråden Håller utsläppt hår med lockar verkligen en hel dag?