• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • mimi00

Gifter mig i bredaryd i mars-13, bor i värnamo. 

Tror ej chili thai har catering, inte den i gislaved iaf, vet ej jönköping.
    Jag köper av Götarps catering eller Laga Gyllen.
    Bokat lokal idag :)

Syrran fixar blommor från John Bouer men jag har precis när deras projektarbete är så blir kanon bra match :) 
    Ska även höra med Finnveden Hotell/Restaurang om de kan fixa servering ;)  

• RedBride
    augusti2012 skrev 2012-03-18 19:51:05 följande:
    Någon här som bor i jönköping med omnejd som blåser eld eller vet någon som gör det??
    Ska ha festen i domsands båtsällskap som ligger vid vättern. vore underbart att börja dansen där..

Om ni inte har fått tag på någon eldblåsare än tycker jag ni ska kolla/annonsera på www.eldsjal.org

Det finns massor av aktiva eldblåsare och personer som håller på med s.k Poi, väldigt snyggt i kombination :)

• Umlaut

augusti2012: Har mailat till Lätt Lagat och fått svar. De verkar ha bra meny till bra pris. Dessutom var det ju ganska nära Hovslätt. Fast det var dyrt med utkörning, tyvärr, men det får man väl leva med. Vet du om man får provsmaka eller så? Kan man äta där, alltså har de resturang eller är det bara catering? Det ser iaf mycket bra ut.

• augusti2012

Hej Umlaut: 
    vi har kommit rätt långt i planeringen. Vårat största problem är serveringspersonal och att vi behöver åka till tyskland och köpa alkohol + fixa min ring. Pratade med guldverkstaden i Habo idag. Så det såg bra ut.
    Hur långt har ni kommit?? Ska ha en shoppingdag på stan på lördag... *spännande* 

Man kan köpa med mat hem ifrån chili thai. Så vi pratade med dem som äger detta. Är själv ifrån anderstorp där ägarna kommer ifrån. Sa att vi kommer vara 70 stycken ungefär.
    Frågade vad dem skulle ta: 
    För 5 olika rätter: kyckling, fläskfile spett med jordnötssås, en kyckling rätt, en räkrätt, en vegetarisk, och en nötkött.
    Med ris, räkchips och grönsallad och soya. Så blir det 150 kr per person.

Nackdelen är att någon måste hämta maten.

Vi kände att det löser sig alltid.

När jag pratade med lättlagat så skulle man få provsmaka nån dag. Som jag har förstått det så skulle dem nu framåt sommaren utöka verksamheten. Görs hemma tror jag nu. Ligger inte långt ifrån sandseryds kyrka.

• Umlaut

augusti2012: Vi har också kommit ganska långt, men vi har kvar mat, tårta och frågan om värdpar eller inte. Vi ska också åka till Thailand och sy upp blivande makens klädsel, köpa ring och eventuella andra tillbehör. Vi ska också åka till Tyskland och köpa alkohol.

Vi vill gärna också ha Thaimat men är orolig att den inte smakar som den ska (har rötter från Thailand). Är ägarna från Thailand? Är det den som ligger i Jönköping? (Har hört att det finns flera) Men får ni små rätter, alltså typ buffé då, lät ju väldigt billigt för en vanlig restaurang?

• Dazzle

Mimi: Gifter mig i bredaryd i sommar. Vi har catering från Ryssby hotell. Mycket prisvärt och fantastisk service! Var har ni festen? Vi har bokat Segerstad för festen.

• mimi00
    Dazzle skrev 2012-04-27 18:13:11 följande:

Mimi: Gifter mig i bredaryd i sommar. Vi har catering från Ryssby hotell. Mycket prisvärt och fantastisk service! Var har ni festen? Vi har bokat Segerstad för festen.

Vi har festen i bredaryd bygdegård =) nära och bra :) redan bokat med (lite tidigt) bra pris för bra lokal =)
  • Dazzle

Mimi

Ligger på andra sidan Bolmen. Vi var på ett bröllop dit de lagat mat och blev stormförtjusta. 190 kr p/p för sommarbuffen.Om du söker på dem hittar du nog hemsidan.

L

• Kajsatim

Hej, vad roligt att så många ska gifta sig runt jönköping :D Jag och min m2b ska gifta oss 4/8 utomhus, hoppas på underbart väder!! :) Ska någon mer ha vigseln utomhus?

Vi är så gott som färdiga med planeringen, ändå är jag så otroligt nervös..

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län