• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • augusti2012
    Hej blivande fruar.. 
    Visst känns det häftigt att smaka på ordet fru
    Jag har pysslat och grejat lite. Så går gärna in bland mina bilder och kika. 
    Finns bilder på festlokal och blivande bröllopsklänning.
    Hoppas ni har haft en underbar helg. 
    kramar från mig 
    Ps: paraplyt finns på bild också
  • Cicci90

Jag bor också i Jönköpings län! En liten bit utanför Nässjö.
    Har ni andra köpt klänning än? Eller letat?
    Jag har ingen aning om var man letar klänning i Jönköping? Tips mottages tacksamt!

• krest

Jag hämtade min klänning idag :) så roligt att få ha den hemma.
    Nu är det inte ens två veckor kvar. Spännande men också skrämmande. Hoppas man inte glömt nått. Hur går det för er?

Cicci90: Jag hyr min klänning för jag känner inte för att ha en klänning hängandes för ingenting. Men vi är alla olika. Man kan hyra eller köpa klänning på Kristina brud och fest eller köpa på Mani. Jag hyr min från Kristina brud och fest. Är så nöjd. Insydd och allt. :) Men sen finns ju alltid blocket. Några andra affärer finns inte här, då får man kolla sig utåt. När har ni bestämt datum?

augusti2012: ska kolla in din sida ;)

• augusti2012

Jag har hört om någon lada nånstans som säljer klänningar.. någon som har koll!??? 
    Dela gärna med dig av infon.  

• Cicci90
    krest skrev 2011-07-05 21:38:18 följande:
    Jag hämtade min klänning idag :) så roligt att få ha den hemma.
    Nu är det inte ens två veckor kvar. Spännande men också skrämmande. Hoppas man inte glömt nått. Hur går det för er?

Cicci90: Jag hyr min klänning för jag känner inte för att ha en klänning hängandes för ingenting. Men vi är alla olika. Man kan hyra eller köpa klänning på Kristina brud och fest eller köpa på Mani. Jag hyr min från Kristina brud och fest. Är så nöjd. Insydd och allt. :) Men sen finns ju alltid blocket. Några andra affärer finns inte här, då får man kolla sig utåt. När har ni bestämt datum?

augusti2012: ska kolla in din sida ;)
    Jag är inte helt 100 på att jag kommer att köpa jag heller, får helt enkelt se hur utbudet av hyrklänningarna är. Hittar jag en jättefin så kan jag tänka mig att hyra. Men jag har fått känslan av att det är ett större utbud på köpklänningar och då lättare att hitta en som passar just mig? Men vad vet jag egentligen, har inte varit inne i någon affär än... :p Vårt datum är först nästa år, 4 eller 11 augusti, så jag har lång tid på mig att hitta något! :)
    Finns både Kristina brud och fest och Mani på stan eller var ligger de?
  • Darling Daisy

Hej på er!
    Här kommer en rapport från en nybliven fru. Hoppas det kan hjälpa nån av er! 

Mat: Vi beställde buffé från Järnvägshotellet i Skillingaryd. Jättegod mat, genomtänkt sammansättning av rätter, mycket mat. Ägarna var snälla och rara. Vi hyrde porslin, bestick, glas och dukar från dom.

Blommor: Min fantastiska brudbukett gjordes av Acleja blomsterhandel i Vaggeryd. En otroligt duktig florist som fångade min dröm i en bukett!

Tårta: Vi beställde Scwartzwaldtårta på Ritz konditori i Vaggeryd. Den var jättegod och populär bland gästerna.

Kyrka: Vigseln var i Tofteryds kyrka utanför Skillingaryd. En mycket vacker kyrka, stor och ljus.

Ringen köptes av en guldsmed i Eskilstuna, Eskilstuna guldsmedsverkstad. En mycket skicklig hanteverkare!

Klänningen köpte jag via BT annonstorg, men har varit och provat i både MaNi  och Kristinas Brud o Fest och blivit trevligt bemött i båda butikerna.

Festen hade vi hemma och personalen var bekanta till oss, så där kan jag inte ge några rekommendationer. Hör av er om ni vill veta mer!

• Dazzle

Cicci 90> finns det inte en festbutik mitt emot gamla bowlingen i Nässjö? Annars har jsg hört mkt gott från folk som handlat på Mani i jkpg. Gislaveds festklädesbutik har oxå mkt gott rykte. Om jag glömt säga det så har vi bokat stora segerstad utanför reftele för festen nästa sommar! De är hur trevliga å gulliga som helst!! Nu har ja börjat leta tyger. Hoppas på kunna köpa mkt på rea om man e ute i så god tid som jag e. Plus ebay för organzapåsar ska jag spana in. :). Så kul att tiden går så fort. På onsdag e det bara 10 månader kvar!! Snacka om att redan ha fjärilar i magen!! =).

• sofi 88

Jag köpte min klänning på kristina brud och fest, de har rea nu så passa på :)
    Fick min drömklänning för halva priset och bemötandet var väldigt proffsigt. Man måste boka tid vilket kan vara bra att veta.

• Anny

Hej hej
    Jag är också en Jönköpingsbrud. (Brud? Känns konstigt att säga ;) )
    Vi är fortfarande tidigt i   planeringsstadiet. Men det lutar åt liten vigsel med de närmsta och bröllopsmiddag. Resa med min (då) man. Och senare en bröllopsFEST!

Vi tänker oss mars nästa år. Men vi velar fortfarande så  än är vi inte klara med besluten. =)

Jag har köpt e klänning på Kristina Brud och Fest. Jättegulliga och engagerade! Jag hade inte bokat tid utan gick bara förbi för att fråga lite och kolla läget. Men det ena ledde till det andra och rätt som det var stod jag i omklädningsrummet. :D Men jag hade nog hellre bokat tid när jag hade mer tid. Blev lite bråttom men jag hittade e klänning iaf!

Drömschenariot vi har för igsel + fest är egentigen att ha det p ett och samma ställe för alla vi vill bjuda och inte behöva göra så mkt själva. (läs: inte göra något själva ;) ) Men det verkar kosta rätt rejält mycket. Därför funderar vi på ovan nämnda koncept då bröllopsfesten då blir lite  enklare men mer betoning på fest.

Men har någon tips trevlig lokal med mat och sådant som ändå  inte kostar skjortan mottages det gärna.

Vi har kikat lite på knivochgaffel. Visst skulle någon vara där? Tar jättegärna emot all info som finnes!

• Cicci90
    Dazzle skrev 2011-09-05 06:48:56 följande:
    Cicci 90> finns det inte en festbutik mitt emot gamla bowlingen i Nässjö? Annars har jsg hört mkt gott från folk som handlat på Mani i jkpg. Gislaveds festklädesbutik har oxå mkt gott rykte. Om jag glömt säga det så har vi bokat stora segerstad utanför reftele för festen nästa sommar! De är hur trevliga å gulliga som helst!! Nu har ja börjat leta tyger. Hoppas på kunna köpa mkt på rea om man e ute i så god tid som jag e. Plus ebay för organzapåsar ska jag spana in. :). Så kul att tiden går så fort. På onsdag e det bara 10 månader kvar!! Snacka om att redan ha fjärilar i magen!! =).
    Jo just det ja. Det finns en butik med festkläder i Nässjö. Den har dock flyttat så den är mer i centrum. Om man kan säga centrum om en stad man åker igenom på 5 minuter? ;)

Men vad de har för kläder där har jag ingen aning om. Är bara i Nässjö när det behövs mat. Shoppingutbudet är inte stort..
    Vet att jag var inne i den butiken för kanske 5-6 år sedan och då såg klänningarna väldigt tråkiga och gamla ut. Men det kan ju ha ändrats!
Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län