zvartaliljan skrev 2011-04-19 19:43:54 följande:
oj...knivig sits...men blir lite fundersam, vet ni inte vilka av era gäster som har barn och vad dom heter? Har ni bjudit folk ni knappt känner? Jag skulle inte bjuda någon där jag inte ens vet om de fått en liten bebis nyligen...skulle jag inte veta det så står jag ju inte tillräckligt nära den personen för en bröllopsinbjudan

Men det är jag det....
Nu är mysteriet löst!
Min bilvande svärmor hade inte uttryckt sig så tydligt – det fanns visst underskrifter av föräldrarna. Hon kunde visserligen inte tyda deras namn, men det är mina vänner och jag såg omedelbart vilka kortet var från, förstås.
Hon är en skicklig, professionell illustratör och hade skickat en fantastisk färglagd teckning med OSA:t textat – den var så fin att vi nog kommer att rama in den, som bröllopspresent.
De berättade om sin dotters ankomst (och namn) i och med detta brev. Tyvärr kan de inte få ihop sina tre barn med vår fest, så det var ju tråkigt – men det var ett otroligt fint OSA! Och det kom i tid, på sista OSA-dagen, men så hade de också kostat på expressbud...
Nej, måste säga att vi inte alltid vet vad våra vänners barn heter! Jag har bott utomlands i mer än tio år, och även om vi ses när jag är hemma är det inte alltid enkelt att hålla kolla på de senaste bebisarna (brukar lära mig när jag träffat dem).
Det är ju heller inte alla som har tid/ork att ringa/skriva runt och berätta om det senaste famijetillskottet heller, och en Facebook-uppdatering är lätt att missa (en annons i dagstidningen har jag inte en chans att se).
De flesta av mina vänner har ganska stora vänkretsar, denna är dessutom professor och har ett rätt inrutat liv. Jag känner både henne och hennes man ungefär lika väl sedan innan de blev ihop för cirka 15 år sedan, och räknar dem båda som nära vänner ändå... De fick en av de första inbjudningarna och hon var påtänkt för ett hedersuppdrag i kyrkan. Vi såg dem senast i augusti, och då var det nog för tidigt i graviditeten för att de skulle berätta om den! Och jag var inte bjuden på deras bröllop – men det var ingen annan heller, de gifte sig på Arlanda. Så så var det med det.