Med en månad kvar till OSAdatum har vi för närvarande fått svar av 21/81 bjudna.
Av erfarenhet från kompisars bröllop så är det inte alls ovanligt att många hör av sig i sista sekund. Lite irriterande för oss som ska gifta oss, men svarar man inte direkt är det lätt att glömma bort den där lappen på kylskåpet...
Dessutom är det tydligen en del som inte heller riktigt vet hur OSA fungerar, en del verkar tolka det som att det bara gäller om man SKA komma, men att man inte behöver höra av sig om man INTE kommer...
Av den anledningen har vi satt OSA ganska tidigt, för att ha tid att kolla upp dem som inte har hört av sig.
Vi har utsett min blivande svärmor att ta hand om inbjudningsanmälningarna (hon är pensionär och därför lättast att få tag på), men många av mina släktingar har aldrig träffat henne och verkar därför dra sig lite för att ringa henne och pratar lite löst med mina föräldrar istället, vilket gör det hela lite rörigare än nödvändigt...
Jag har bett mina föräldrar att be de som pratar med dem om att komma eller inte, att uttryckligen be dem att ringa numret på inbjudan, så att vi får klara besked och har allt uppskrivet och på samma ställe. Blir tokig om det flyter runt lösa trådar överallt!
Efter att OSAdatumet är passerat, får det väl dock bli så att vi får slå våra gemensamma krafter ihop och ringa runt bland de som inte svarat alls eller de som man är osäker på. Man måste ju få veta...