Inlägg från: Freakie |Visa alla inlägg
  • Freakie

    Malmö brudar 2011/2012

    Doris skrev 2011-06-30 22:45:28 följande:
    Freakie: Jag såg i en annan tråd att du beställt tårta i ett midre samhälle utanför Malmö för 35 kr biten. Var är det någonstans?
    Japp det stämmer, från Evas hembageri i Södra Sandby:

    http://www.evashembageri.se/index.php?p=bakelser

    Det kommer att bli 5 tårtor placerad på en svängd ställning. Betalar 250 för utkörning till Malmö och 500 i deposition för ställningen. Hade en hel del mousser att välja mellan, så om du är intresserad är det bara till att ringa, fråga efter Christian och boka tid för smakprovning
  • Freakie

    Töser nu har jag äntligen börjat återhämta mig efter gårdagens möhippa Hade en helt underbar dag med tjejerna och hade hur kul som helst! Vi hade tyvärr extrem otur med vädret då det i princip öste ner hela dagen och vi tog oss runt med cyklar. Men men vi lyckades behålla vårt goda humör trots det


     


    Blev kidnappad hemma kl 8, fick göra mig i ordning och sen var det dags för frukost med tjejerna ute. Jag har ganska mycket kontrollbehov så hade lite svårt att bara hänga med i början men det funkade bättre ju längre dagen gick antagligen på grund av alkolholintaget. Efter frukosten behav vi oss till dagens första aktivitet, där jag fick spela in i cover på en Brian Adams låt, galet kul!!! Tjejgänget fick köra i bakgrunden och vi fick slutresultatet på CD. Efter det var det dags för lunch och sedan glass till efterrätt. När vi åt glass hade tärnan fixat ihop med quiz med lite pinsamma frågor om mig där resterande tjejer fick svara och jag vara facit.


     


    Sedan drog vi vidare till nästa aktivitet som var poledancing! Jag fick här ta på mig en fin rosa body och glittrig topp till övningarna. Vi hade riktigt kul vid stångarna men kan inte riktigt påstå att någon av oss såg vidare sexig ut. Och jag har numera en helt ny respekt för stippor, det är ju riktigt ansträngandet!!! Efter det tog vi alla en välbehövlig dusch och drog sen iväg på middag, god italiensk mat.


     


    Kvällen fortsatte in på småtimmarna, med förfest, drinka dans och utgång. Hittade min blivande på utestället och vi gick hem ihop. Perfekt avslutning på en underbar dag!!!

  • Freakie
    Theka skrev 2011-07-11 22:37:16 följande:
    Nu är jag gift! Och jag är världens lyckligaste fru dessutom. Vi fick en fantastisk vigsel i St Pauli-kyrkan med Tomas Larsson som präst och vi fick många kommentarer efteråt om att han var så bra. Själv minns jag knappt något för jag var så nervös och hade fullt upp med att hålla tårarna i schack ;)

    Festen på Holmåkra loge blev FANTASTISK! Fi fasen vilken drag det var hela kvällen! Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att det skulle bli så bra.

    Det fanns en del minus med logen men i det stora hela var det skit samma. Men största minuset var stolarna som för det första väger bly så det var jobbigt att iordningställa och väl på plats gick de knappt att rubba för det var stora gummipluppar på benen. Sedan lämnar de ju en del att önska rent estetiskt men jag satte fiberduksrosetter på allihop för att rädda det lite iaf. Sedan var det otroligt fuktigt! Alla festhäften och pappersvimplar krullade sig och dukarna kändes fuktiga. Till dansen var det snarare en fördel att det var lite ruggigt där inne för då jäklar blev det varmt.

    Jag kan lätt rekommendera serveringspersonalen vi använde oss av också, de gjorde ett fantastiskt jobb.

    Jag har ännu inte fått några bilder från fotografen men min bror har lagt upp några på facebook så jag kan bjuda på en från kyrkan så länge.

    Och här är jag utanför logen:
    Stort grattis Theka!!!
  • Freakie
    mikaela86 skrev 2011-07-21 08:57:32 följande:
    Theka- Grattis så jätte mycket, vad glad jag blir att ni gillade Tomas Larsson vi ska också vigas av honom men vi känner honom lite grann sen innan!!

    Hur går det för er andra här inne??

     
    Suck, nu går det ingen bra alls!
    Fick precis mail från företag där jag beställde blivande mannens morgongåva (klocka) för över 9 veckor sedan, den har utgått ur sortimentet!!! Känns lite sent att komma och berätta det nu!!! Suck, måste andas lite nu, har inte riktigt tid att börja leta efter ny morgongåva nu när det nästa bara är en vecka kvar!!! Fan vad sur jag blir!
  • Freakie

    Theka, underbara bilder!!!


     


    Här borde allt snart vara klart tycker man, men det känns som om det är minst en sak som strular per dag! Igår var det att min morgongåva till min blivande sket sig och idag har vi fått reda på att vår gitarrist antaligen hoppar av!!! Precis vad jag behövde en vecka innan bröllopet...


     


    Någon som kan tipsa om en bra gitarrist i Malmö-området som kan spela två låtar på vårt bröllop nästa vecka???

  • Freakie
    Doris skrev 2011-07-23 17:49:08 följande:
    Theka: Vilka underbara bilder! Vad fina ni är. Vilken fotograf hade ni? Vi tänkte kanske ha Carloine L Jacobsson, någon som vet om hon är bra?

    Freakie: Vilken otur ni har.....han kan väl inte först åta sig uppdraget och sen hoppa av?! Jag vet tyvärr ingen gitarrist.

    Jag ska ju inte gifta mig förrän nästa sommar så jag tänkte höra med er som kommit lite längre, vem har ni använt som frisör och sminkös? Håret är jätteviktigt för mig men jag känner inte till någon som göer fina uppsättningar i Malmö.

    Och just det, varifrån har ni köpt era brudbuketter?

    Ja... Vi verkar ha haft lite oflyt så här i slutet, först strulade det med morgongåvan och sen gitarristen... Nu är vi inte längre lite petiga gällande musiken, så det funkar även med pianister eller violoister... All musik är bättre än ingen alls.


     


    Jag kommer att göra både hår och smink på Nyanc vid Triangeln. Eftersom det är dags för oss nästa helg kommer jag veta mer efter det. Men provuppsättningen och sminket blev jag nöjd med.


     


    Blommorna kommer att vara från EG blomman som ligger precis i närheten från salongen. Nära och bra

  • Freakie
    plin skrev 2011-07-23 20:45:53 följande:
    Vad är det för stycke ni vill ha spelat? är det på vigseln? finns noter? Jag känner en många musiker, men du får nog specificera lite vad det är du söker.

    Första planen var att ha en akustisk gittar som spelar Mendelssohn brudmarsch som ingångslåt och Walking on sunshine med Katrina and the Waves som utgångslåt. Men så blir det nog inte... Just nu är vi öppna för alla möjliga förslag. Har fått ett par krokar att dra i från några tjejkompisar men tar tacksamt emot fler tips.


     


    Men för att avslutningsvis svara på dina frågor:
    Ja, det är på vigseln.
    Nej, vi har inte noter.

  • Freakie
    Tess2011 skrev 2011-07-26 18:39:32 följande:
    Hej!

    Vad kul att läsa om alla era planer och funderingar! Jag ska också gifta mig, blir antagligen ett vinterbröllop, kanske redan till jul. Funderar på restaurang Wega som festlokal så jag är jättenyfiken på att höra hur ni hade det där. Tyckte att det var någon som skulle gifta sig där snart? Lycka till!
    Vi ska ha vår bröllopsfest där på lördag Personalen har varit jättebra att ha och göra med under planeringen. Kan återkomma efter lördag så har jag säkert mer att berätta
  • Freakie
    mikaela86 skrev 2011-08-01 12:49:13 följande:
    Freakie hur var er dag?? Är jätte nyfiken =)

     


    Hade en helt fantastisk bröllopsdag Har inte riktigt än landat från ruset och insett att jag nu är fru...


     


    Dagen började kl 09:30 för min del på frisörsstolen på salong Nyanc, fick håret uppsatt och blev lite senare sminkade. Både jag och tärnan blev jättenöjda Hade även med mig en tjejkompis till som fotograferade det hela och det kan jag verkligen rekommendera blivande brudar. Att ha med en kamera till sminkösen, för det var rikigt bra att kunna se hur sminket och håret såg ut på foto!


    När vi nästan vad klara på Nyanc gick en av tjejerna iväg och hämtade brudbuketten på EG blomman. Blev riktigt nöjd med den, de hade fått lite riktlinjer men sedan ganska fria händer.


     


    Väl klara hos frissan drog vi iväg till Slottsparken där jag äntligen fick träffa min blivande man och vi fotograferades i över en timme. Vi hade verkligen tur med vädret, de hade sagts att det skulle bli regn hela lördagen med vi lyckades ta oss genom fotograferingen utan att bli blöta. Mer än så kan man ju inte begära


     


    Sedan drog vi vidare till Malmöhus slott där vigsel skulle se. Fram till den här tidpunkten var jag ganska darrig och nervös. Men så fort som vi gick in i vigsellokalen ihop så släppte det hela. Jag kan inte påstå att jag kommer ihåg så mycket av det som vigselförrättaren sa, men gästerna som var där så att det var riktigt fint och precis lagom långt


     


    Efter vigseln försvann pirret i magen och jag kunde verkligen njuta av resten av kvällen. Bröllopsmiddagen intogs på restaurang Wega på slottet och det var fantastiskt gott! Stora portioner dessutom, så ingen behövde gå därifrån hungrig Hade en underbar toastmaster som styrde upp allt under middagen helt perfekt. Tjejgänget hade ordnat med en fotobok med alla underbara foton från möhippan och det hade även gjorts en musikvideo till låten som både jag och min blivande fick sjunga in på möhippan/svensexan. Vår CD sålde som smör under kvällen


     


    Tårtan var också helt gudomligt god och dessutom fantastiskt vacker. Hade beställt den från Evas hembageri i Södra Sandy och kunde inte vara nöjdare.


     


    Festen höll på till halv 3 och jag tillbringade större delen av den på dansgolvet. Kan meddela att det kändes i fötterna dagen efter. Allt som allt hade vi en helt underbar dag, som vi fick dela med alla våra underbara vänner och släkten!


    Kan tyvärr inte få bilduppladdningen att fungera Och har inte fått fotona från fotografen än, ska bli underbart kul att se dom!!!


     


    För alla er som har bröllopet framför er, se till att njuta av dagen!!!

  • Freakie
    RiNa skrev 2011-08-01 18:31:30 följande:
    Freakie: Grattis till fruan =) Låter som om ni haft en helt underbar dag. Jag funderar på att köpa brudpaketet på Nyanc, vad det det du köpte? Fick du en hel provuppsättning på håret och en provsminkning innan? Är verkligen nyfiken på dina bilder. Speciellt på smink och hår, hoppas du får rätt på bilduppladdningen snart =)

     


    Japp det var brudpaketet som jag valde. Var där ungefär en månad innan i över tre timmar, 2 för provuppsättningen av håret och 1 timme för provsminkning. Med tanke på att det ingår i priset så kändes det väldigt prisvärt.


     


    Min syster fotograferade oss under dagen, kommer inte få tillgång till dessa foton på ett bra tag... Men bör kanske få lite foton från gästerna snart

  • Freakie

    Malmötjejer, jag hoppas att ni hänger på och bygger på med hänglås i Slottsparken. Vår är ditplacerat på den lilla bron nära Kung Oscars väg. Hade varit toppen med några till


  • Freakie

    Vi beställde tårta från Evas hembageri och var helnöjda


     


    Hittade just ingen bättre bild än denna. Jag tyckte tårtan var underbar god. Vi valde att ha vår mousser (hallon och citron) ihop med sockerkaksbotten täckta med vit marsipan. Tårtan kostade 35kr/bit, vi fick betala 250 för utkörning till Malmö och 500 i desposition för tårtställningen.


  • Freakie
    Bride2Be12 skrev 2011-09-12 08:03:04 följande:
    Guuuud va fiin! Och den ser mer än smarrig ut! Mums....Tack för infoSolig Hur länge innan ert bröllop beställde ni? Var ni där på provsmakning innan?

     


    Vi var där i mitten av april för provsmakning, hade då beställt ett par olika mousser som vi skulle prova ut. Gifte oss i slutet av juli, så ca 3 månader innan. Jag kan inget annat än att rekommendera dom

Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012