• EmmaHenke

Tips på OVANLIGA sånger till vigseln...

Jag sitter och tittar runt på lite musik till vår vigsel och hittar bara det vanliga Shirly Clamp o.s.v. Har ni några tips på nån ovanlig låt som vi kan ha ? Vi har redan bestämt oss för Man and Wife med Michelle Featherstone men behöver en till.

• Svar på tråden Tips på OVANLIGA sånger till vigseln...
  • wiii

Jag gillar You picked me - A fine frenzy, finns på spotify :)

• MagicBride

Har inte tittat igenom tråden så vet inte om det nämnts innan, men Glasvegas har gjort en bra version på "Be my baby"

• Kattpoet

Ovanlig sång, lyssna på texten och tänk.

">

Några klassika kärleksånger.

">

">

">

">

• förlovadflicka

Jag är ett riktigt Andrew Lloyd Webber-fan :D
    unexpected song
    Last man in my life
    Think of me
    Too much in love to care
    Only you
    Love changes everything
    Love never dies

Finns många underbara :D  

• Catlife

"I don't wanna miss a thing" ska vi ha (Aerosmith). Utan rockskriken då förstås :D

• LisaEleonor
    förlovadflicka skrev 2011-04-11 18:43:11 följande:
    Jag är ett riktigt Andrew Lloyd Webber-fan :D
    unexpected song
    Last man in my life
    Think of me
    Too much in love to care
    Only you
    Love changes everything
    Love never dies

Finns många underbara :D  
    Ja, Thing of me kunde man ju ha =) Och Love changes everything. Åh, jag som är musikalfan och så har jag inte tänkt på dem, vad dumt
  • Aniara4
    LisaEleonor skrev 2011-04-12 09:04:41 följande:
    Ja, Thing of me kunde man ju ha =) Och Love changes everything. Åh, jag som är musikalfan och så har jag inte tänkt på dem, vad dumt
    "Think of me, think of me fondly, when we've said goodbye"?
    Um, det känns inte som att den texten är direkt klockren på ett bröllop...
  • SaJo1981
    MrsT2011 skrev 2011-04-09 23:53:43 följande:
    Hade jag gift mig för tio år sedan hade jag nog velat ha K-Ci & JoJos låt "All my life" under vigseln, har alltid tyckt otroligt mycket om den. För att inte tala om Honeyz låt "Finally found". Någon som kan gissa att jag var tonåring på 90-talet...? Glad
    åååh! hade också K-Ci and JoJo som favorit förr=) den låten är väldigt bra och passar jätte fint=)
    Nu vet jag tyvärr ingen låt som "passar" oss.....detta med musik till vigseln känns hopplöst! även en låt till första valsen är enormt svårt att hitta!

"våran låt" är annars Sugar we're going down - Fall out boy!
    inte så passande kanske på bröllop, definitivt inte i kyrkan! 
  • Kattpoet

Vår låt är depeche mode  Master and Servant,  den spelades inte på vårt  bröllop, det hade nog blivit lite väl intressant.

• zvartaliljan
    Kattpoet skrev 2011-04-12 13:21:54 följande:
    Vår låt är depeche mode  Master and Servant,  den spelades inte på vårt  bröllop, det hade nog blivit lite väl intressant.
    Haha "vår låt" är psycho med System of a down...skulle vilja se folks min om vi spelade den på bröllopet...
    Men lyckades få in lite av dom iaf då min morgongåva till mannen blir biljetter till Metaltown Hoppas han blir glad Hjärta
  • Zelmah
    Kattpoet skrev 2011-04-12 13:21:54 följande:
    Grym låt! Glad men förstår att den inte spelades på bröllopet ;D
  • Kattpoet

Zelmah, japp, verkligen älskar den  och den andra låten är  Madness  Lovestruck  också en låt som inte passar för bröllop.

• MiaAnd

I choose you - Amanda Jenssen

Svar på tråden Tips på OVANLIGA sånger till vigseln...