Aniara4 skrev 2011-04-09 14:42:14 följande:
Jo, det kan säkert vara ett ex som är stalkern, men det gör det inte mer sympatiskt! "You belong to me" - är det inte ungefär så de brukar resonera som i slutänden dödar sina ex...?
På festen kommer vi att ha all möjlig bra musik som är bra att dansa till, men i kyrkan vill man ju hitta den där låten som precis fångar ens relation och känns i hjärtat... Jag hittat en, men letar fortfarande efter sång nummer två.
Men efter tips härifrån funderar jag nu på "Jag har gått inunder stjärnor". (
" target="_blank">
)
Pär Lagerkvist är ju ingen muntergök direkt, men jag gillar det lite stränga och allvarliga.
hehe... ja nej det känns ju inte så sympatiskt direkt om man tolkar det som att den andra är ens ägodel, det beror nog på vilka värden man lägger i orden. Samtidigt kan man ju säga "we belong together" utan att det låter ägande men då är det ju ömsesidigt. Belong kan kan betyda att man "hör ihop" eller "passa ihop" inte bara "ägs". Det är alltid svårigheter att översätta korrekt när ett ord har fler eller tvetydig innebörd. Ett exakt motsvarande ord har vi ju aldrig i två olika språk. Men du har säkert rätt i att den handlar om stalker-beteende. Och det är ju inte så najs precis... men soundet gillar jag ändå ;)
Kul att du verkar ha hittat en låt som kan funka! Själv har jag så många låtar som jag känner kan representera vår kärlek, så det är svårt att välja för oss... men vi ska få en omarrad Guns ´n´ Roses låt spelad av våra vänner. Men vi har borgerlig vigsel utomhus så man vet inte riktigt hur det blir med ljud o så... därför känns det lite si o så med musiken just under vigseln... Festen däremot kan vi ju fylla med massa... och att välja vilken vi ska dansa till det är svårt... finns många vinnare.... sen kör vi nog öppen sen så får våra musikervänner lira om de e sugna...
Kul med musik, men ibland svårt att lyckas välja ut den...
Lycka till iaf! Blir säkert kanon med era låtar :)