• EmmaHenke

Tips på OVANLIGA sånger till vigseln...

Jag sitter och tittar runt på lite musik till vår vigsel och hittar bara det vanliga Shirly Clamp o.s.v. Har ni några tips på nån ovanlig låt som vi kan ha ? Vi har redan bestämt oss för Man and Wife med Michelle Featherstone men behöver en till.

• Svar på tråden Tips på OVANLIGA sånger till vigseln...
  • TheD

Ingen låt är egentligen ovanlig vid vigsel om det inte är "Highway to hell..." Flört

Men dessa är såååå vackra:

I swear -  All 4one
    As beautiful as you- All 4one
    Take me to your heart - nu vem som sjunger.... en man iaf. På youtube så börjas det men en lila-rosa bakgrund, en båt i sjön.... Vid ett ställe i refrängen gråter jag VARJE gång!!!
    Love of my life- vet ej artisten...finns säkert fler låtar som har denna titel.

• TheD

Gör så här istället..länkar:

Take me to your heart:

Love of my life:

I swear:

As beautiful as you:

Men suck, jag kom på en till men glömde bort den..jo just det:

This I swear:

Önskar man kunde ha en massa solosånger i kyrkan!!!!! :)

• Pinkgrape

Snow Patrol - Chasing Cars
    Beyonce - Crazy In Love
    Rihanna - Umbrella
    Backstreet Boys - As Long As You Love Me
    Spice Girls - 2 Become 1

• Smuppra

Fly on the wings of love - olsen brothers

hm... finns ju massor med kärlekslåtar!

• Algot 30 juli
    MuBu skrev 2011-04-08 22:16:00 följande:
    Den filmen går på 3:an nu
    Ja, jag slog över och fick syn på det!
    EmmaHenke skrev 2011-04-08 22:17:09 följande:
    hahah den är ju jätte rolig !
    Ja! Vi älskar den!! Den är inte bara fin utan rolig oxå, det passar oss!
  • Aniara4

Vad många bra förslag!

Jag har bara en invändning. "Every breath you talk" handlar om en stalker. Inte särskilt romantiskt. (Sting lär ha uttryckt en viss frustration över att folk inte lyssnar ordentligt utan ser den som en kärlekssång.)

• Zelmah
    Aniara4 skrev 2011-04-09 12:56:00 följande:
    Vad många bra förslag!

Jag har bara en invändning. "Every breath you talk" handlar om en stalker. Inte särskilt romantiskt. (Sting lär ha uttryckt en viss frustration över att folk inte lyssnar ordentligt utan ser den som en kärlekssång.)
    ok, har aldrig läst nån intervju med honom om den låten...trodde den handlade om att  vara kär i en person som lämnat en som man inte kan få tillbaka. Därför passar den ju ändå inte direkt på bröllop, men var mest tvungen att nämna den för att den e så bra Flört

Since you've gone I've been lost without a trace
    I dream at night, I can only see your face
    I look around but it's you I can't replace
    I feel so cold and I long for your embrace
    I keep calling baby, baby please...

Oh can't you see
    You belong to me
    How my poor heart aches
    With every step you take

Every step you take...

just detta i texten gör att jag tolkar den som att personen blivit lämnad  av sin älskling...

well well... ingen bra bröllopslåt anyway. :) men man kan ju spela den på festen om man gillar den, tror inte folk bryr sig eller tänker särkilt mkt på om inte ALLA låtar handlar om lycklig kärlek, finns ju så grymt bra låtar som man vill ha med på festen ändå. Vi kommer inte vara så hårda på det. Men självklart vill man ju ha en "happy love"-låt på själva vigselceremonin! ;)
  • Aniara4

Jo, det kan säkert vara ett ex som är stalkern, men det gör det inte mer sympatiskt! "You belong to me" - är det inte ungefär så de brukar resonera som i slutänden dödar sina ex...?

På festen kommer vi att ha all möjlig bra musik som är bra att dansa till, men i kyrkan vill man ju hitta den där låten som precis fångar ens relation och känns i hjärtat... Jag hittat en, men letar fortfarande efter sång nummer två.

Men efter tips härifrån funderar jag nu på "Jag har gått inunder stjärnor". (

)
    Pär Lagerkvist är ju ingen muntergök direkt, men jag gillar det lite stränga och allvarliga.

Svar på tråden Tips på OVANLIGA sånger till vigseln...