• villrådig 35åring

Tillräckligt starka känslor

Jag och min pojkvän har kraftiga kommunikationsproblem just nu – anledningen är om han har tillräckligt starka känslor eller inte. Det började över en middag då han sade att han gjort slut med sin tidigare flickvän, dels för att hon var fel, men även för att hon hade 2 barn i bagaget. Detta fick mig att ställa följdfrågan om han var ihop med mig för att han var förälskad i mig eller för att jag var en barnlös kvinna i största allmänhet. Det var då det började…
    Om han hade lugnat sig med att han inte riktigt visste om han trodde på förälskelser, men ack nej. Sedan drog han sig till sinnes hur fruktansvärt förälskad han var under sin gymnasietid (han är nu 36) och sedan under sin studietid – åååå- det var denna tjej – hon var tyvärr upptagen och bodde ihop men hon hade hafr honom vid sidan av såååååååå kär han hade varit. Så kär har han aldrig varit senare. Inte ens med kvinnan som han var gift med under ett år några år senare – där hade det växt fram, sedan hade det inte fungerat ändå, men det hade känts helt rätt då de gifte sig. Efter detta utlägg säger han att han tror att känslorna kommer att växa fram med mig. Han trivs ju så otroligt bra i mitt sällskap, vi har alltid roligt ihop, vi kan prata om allt, har liknande värderingar…Det var den torftigaste anledningen jag hört!!! Jag sade då att jag vill ha mer – jag tor inte på förhållanden där det enda man har ihop är att man är föräldrar (Vi vill båda ha barn, om med varandra är en senare fråga) Detta var i fredags – jag var knäpptyst hela lördagen och surade (ok omoget jag erkänner, men jag var så sårad att det var omöjligt att bete sig på annat sätt än högst pubertalt). Han var också tyst.
    Så på söndagen vaknade jag upp tidigt och var kokande-alla dessa instängda känslor hade gjort mig helfrustrerad och inte så litet arg. Efter att ha kokat kaffe (vi befann oss i en liten stuga bortom all civilisation och redlighet över helgen) stormade jag in och frågade om han inte hade funderat över hur hans fredagsuttalande hade påverkat mig hur jag kände? Jo det hade han ju och han ville gärna prata om vårt förhållande. Jag kom av mig litet och inväntade det värsta. Han hade också funderat och kommit fram till att han ville fortsätta vårt förhållande. Han hade ju aldrig velat göra slut heller f.ö. Jag kom av mig alldeles här och började gråta. Nå jag var fortfarande avståndstagande – för alla jobbiga känslor fanns kvar inom mig (vi kvinnor förväntar oss nog mer storstilat än bara en mening, med all rätt). Avböjde hans erbjudande om middag ute – orkade inte prata över huvudtaget – var trött efter att mest legat och vridit och vänt mig i sängen under två dygn. Så på måndag morgon, innan vi gick till jobbet, undrade han om han inte kunde få bjuda på middag på kvällen, så kunde vi kanske spela litet biljard innan.

Jag kände under biljarden att jag inte kunde koncentrera mig på annat än varför han egentligen ville fortsätta, med så svaga känslor. Jag ville verkligen prata om detta. Nå under middagen så säger han att tycker att jag är snygg, läcker, han är attraherad (vi har ett, nåja hade ett fram till i fredags, bra sexliv), är nästan alltid glad, jag gör honom glad. Då måste jag fråga vad det egentligen är som han söker förutom detta. Det vet han inte – då – tidigare var det något i maggropen som han saknar…om han nu saknar det. Men varför tog han annars upp det över huvud taget – kan det vara hans undermedvetna???

Sedan ville inte han prata om det mer för att inte försämra sin sits ytterligare. Eftersom jag kände att jag inte klarar av att bo under samma tak som honom just nu - vi har varsin lägenhet men under de 6 månader vi har varit tillsammans har vi bott i samma lägenhet samtidigt, oavsett vilken - har han flyttat ut ur min lägenhet (där vi bott mest). Jag erkänner gärna att jag kanske överreagerade över själva situationen men det var mer fråga om reaktioner än agerande. Vi ska ses om några dagar för då ska han ha rett ut sina känslor.

Är det för torftiga känslor han har för att fortsätta detta?

Han är väldigt kramig och han pussas gärna offentligt, håller gärna handen och så, men verbalt kan jag inte med bästa välvilja påstå att han direkt har överöst mig med komplimanger – ska vara om jag har haft några extremt läckra kläder då. Den av oss som var drivande i detta förhållande från början var han, även om jag uppskattade uppvaktningen.

Jag har följt andra trådar i detta forum och funnit och det är många sunda åsikter som ventileras här, varför jag hoppas få respons på mitt problem också.

• Svar på tråden Tillräckligt starka känslor
  • villrådig 35åring

Hej det är trådstartaren igen. Just nu har jag litet svårt att förstå hur jag ska tordas lita på en grabb igen. Imorgon ska vi göra sista uppdelninge - jag vill bara att de sak gå fort vill aldrig se fanskapet igen men jag ÄR milt uttryckt stukad. Bäst som jag berättade om att det var slut informerade en bekannt mig om att han senast i augusti varit inne på en site..match.com där han sökte en kvinna att bilda familj med - självklart behövde hon ha gediget musikintresse...men detta var i mitten av augusti och vi hade vårt första "gräl" sista augusti och då ville han ju inte göra slut, han ville att allt skulle vara som innan. Och under tiden har han mao varit och sökt aktivt på kontaktsiter för att hitta en ny kvinna, eftersom han ju var singel...

Jag är inte ledsen jag är heligt FÖRBANNAD - ok om saker inte kristalliserar sig som man önskat - bör man inte göra slut med ena tjejen innan man aktivt söker kontakt med nästa???
    Jag börjar allvarligt bli oroad för vad som finns därute...

• CyberPet

Med all rätt har du att vara förbannad. Han verkar otroligt omogen för att vara 36 år gammal. Kanske är det en försenad 30-årskris eller en förtidig 40-årskris men något står inte riktigt rätt till.

INGEN, och jag menar absolut INGEN har rätt att nedvärdera någon annan. OM han hade varit förälskad i dig hade han inte ens tagit upp sina ex och hur förälskade han var i dem. Han lever i det förflutna, så låt honom stanna där. Du får gå vidare in i framtiden och träffa en underbar man som blir tokigt förälskad i dig istället.

Många killar verkar vara så "bekväma", de vill ha ett förhållande för att det är tryggt och inte för att de faktiskt vill satsa fullt ut eller ens blir djupt förälskade. Men jag kan garantera dig att det är just den typen av killar du ska sky som pesten, du kommer aldrig att bli lycklig av någon som inte satsar.

Jag hittade min stormande förälskelse sent i livet, jag var 35 och han tog mig verkligen med storm. I höst fyller jag 41 och vi har varit gifta drygt ett år. Vi är fortfarande lika tokigt förälskade i varandra som första dagen (vi bestämde oss faktiskt efter 10 dagar att det skulle bli vi två).

Så deppa absolut inte, det är inte karln värd.

Petra

• villrådig 35åring

Usch, nu behöver jag litet peppning. Mitt i alltihopa ropar mitt inre att allt måste ha varit ett missförstånd, han ville ju inte göra slut etc etc - jag har ju tvingat fram situationen - genomatt vlja bryta om han inte kunde säga direkt att han hade tillräckligt starka känslor etc etc. Igår delade vi upp det sista han försökte blåneka att han alls hade varit inne på någon site - sedan då jag sade att jag ju sett den, med både bild och allt, att han varit aktiv medan vi var tillsammans och att inte fattade vad han gjort där sade han att sidan var gammal att han bara gått in för att titta till den att han verkligen inte sökt någon.... Mitt mentala jag säger att det luktar lång väg, men hoppet är det sista som lämnar skeppet - snälla kom med Era synpunkter...

• Mid

Läs dina egna inlägg och låtsas att det var någon annan som skrivit dem.
    Vilket råd skulle du ge den personen då?

• Dea

Hej, villrådig 35åring
    Hela din historia gör mig så ont. Jag tycker också sjungandet verkar vara lite av ett svepskäl. Nån ska ju vara publik, också!

• Mid

Oj, mitt förra inlägg var inte menat så bryskt. Föreställ dig att jag säger det med en snäll röst!
    Ha det bra!

• villrådig 35åring

Med - jag tar alls inte illa vid mig - tvärtom!Jag INSER mentalt att jag är helt på villovägar, eller snarare att hjärtat är, hjarnan är mer på banan jag känner tt jag faktiskt behöver höra litet bryska ord!

Fortsätt så!

kramar

• Bellis

Fy! Jag förstår att det känns j*kligt tungt, och du känner dig säkert grundligt lurad.... Jag kan bara säga en sak, hos den killen står det nog inte riktigt rätt till. Alla hästar är inte hemma. Han har inte alla åror i vattnet.

Jag känner tyvärr igen mig en del i det du berättar och känner. Ett drag av ett av mina ex märks...

Gör dig själv en stor tjänst: försök lägga tiden med honom på hyllan, och gläd dig åt att du inte slösade bort mer av ditt dyrbara liv på honom. Du är värd BETYDLIGT bättre! Glöm aldrig det. Han kommer antagligen aldrig att fungera i sitt känslomässiga liv.

• Morgentrolden

Usch jag föler med dig.
    Jag har lycklitvis aldrig prövat det samma. Men det måste vara jätte jobigt för dig.

jag tror at han är osäker. Han er rädd. det finns säkert flera sakar som gör at han har sagt som han gjorde men det kan du jo inte bruka åt nogon ting als.
    Du får gjöra up med dig själv. du får ta hand um dina känslor. Älskar du honnom? Prata med honnom och se hur han tänkar och fölar. Sen får ni se om det ska vara er eller hur?

jag hoppas du fattar hva det är som jag skrivar. det er lite svårt at skriva på svensk, när man är dansk!

kram på deg

• Brumma

ÅH, försök, försök, försök skratta åt hans sång-skäl! För det är verkligen rätt komiskt.
    En kille gjorde en gång slut med mig för att jag inte delade hans sanslösa intresse för matlagning! Till en början trodde jag honom och tänkte att "nu-banne-mig" skulle jag lära mig laga kulinariska maträtter. Ganska snabbt insåg jag hur sjuk anledningen var och efter några veckor kom det (såklart)fram att han hade hittat en annan och "kört dubbelt" ett tag. En tjej med stort matintresse...
    Hur som helst, han var inte tillräckligt kär i mig på slutet och behövde hitta ett "fel" med mig för att kunna göra slut.
    I efterhand kan jag bara tacka min lyckliga stjärna över att det tog slut, vi hade nog inte blivit lyckliga med varandra i det långa loppet. (istället är jag gift med en fantastisk man med normalt matagningsintresse, vi går gärna ut och äter tillsammans... )
    Så, skratta åt hans "anledning", och se framåt och gå vidare. Ute där någonstans finns DIN drömprins!!!

(PS MÅSTE bara få tillägga - en kompis råkade också ut för samma sak, då handlade det om att hon inte borstade tänderna på samma sätt som han, den anledningen tar ändå priset (han hade hittat en ny tjej som gjorde det)

• villrådig 35åring

Jag måste få säga att jag vill sända er alla en bamsekram. Tack för era råd och synpunkter, denna sida har verkligen påverkat mig positivt. Så mycket sunt bondförnuft som finns därute. Alla har helt rätt självfallet är det ngt annat eller snarare ngn annan. Måste även få berätta ngt tagikkomiskt i sammanhanget. Näst sista gången vi sågs - i söndags hade jag gjort klart vinuppdelningen från vår sommarsemester då vi shoppat vin för allt vad tygen hette. Nå jag hade verkligen bemödat mig att få en så jämn uppdelning som möjligt, med undantag för några Moet Chandonflaskor - han fick 2, jag tog 4 flaskor själv. Anledningen sade jag rent ut - det var för att han aktivt sökt kvinnor för gemensam framtid med på diverse siter medan han bodde hemma hos mig sedan flera månader tillbaka - jag tyckte att det var så in i hel... fel. Han stod som fallen från skyarna - hävdade att han bara varit inne snabbt utan att alls söka någon. På detta kunde jag inte säga annat än fråga honom om varför man överhuvudtaget var inne på en kontaktsite då man levde ihop med en kvinna. Nå detta tog dock skruv, 2 dagar senare kom han förbi med två jackor som tillhörde mig och litet annat som ej kommit med i sista lasset. Han såg så ledsen ut att jag inte hade hjärta att bara dra igen dörren framför näsan på honom. Hans syfte var inte att återuppta det gamla men han ville säga att han hade gått ur alla siter han någonsin varit inne på, att han aldrig sökt aktivt efter vi träffats etc etc. Att han inte tänkte på någon annan att han inte varit otrogen på något sätt...Jag måååååååste tro honom. Liiiiiiiitet sent påtänkt tycker jag...Det enda trista är väl då möjligen att nästa tjej får glädje av denna tankeställare som jag då kanske gav honom - hade ju hellre fått skörda min egen sådd - innan det var försent. Nej vi kommer aldrig att hitta tillbaka till varandra men det var ett "lustigt" slut tyckte jag och eftersom ni har fått höra alla tidigare vändor ville jag även delge er denna. kramar

• villrådig 35åring

Jag sade även sista gången att även om jag ska bemöda mig att minnas den här tiden som ljus, det som var bra så vill jag inte se skymten av honom i framtiden. JAg vill inte veta vad som hände sedan - det skulle bara få mig att minnas det hela som ngt sjaskigt och jag tror att jag mår bättre av att bevara det hela som ett fint minne - för jag mådde kalas tills den där fredagskvällen....

• villrådig 35åring

Gaaaahhh, det är sååå enkelt att vara snusförnusfig då man inte är mitt i det, utan då man läser andras historier. Under de gågna två veckorna har jag tänkt att det var kanske bäst det som skedde...

Vi har inte haft någon som helst kontakt, jag sade verkligen att jag ingen ville ha, jag vill inte veta vad som händer sedan + jag vill komma över detta och gå vidare och det kan jag inte göra med ständig kontakt. Så har det varit tyst tills nu, då jag bombarderas med nonsens mail och SMS, hur ska jag tolka detta?

Svar på tråden Tillräckligt starka känslor