Bästa concealern?!
Jag behöver en concealer som är lätt men täcker röda partier och ljusar upp mörka, som under ögonen. Make up-store har en, men det är alldeles för tjock i konsistensen så den kan jag inte använda.
Jag behöver en concealer som är lätt men täcker röda partier och ljusar upp mörka, som under ögonen. Make up-store har en, men det är alldeles för tjock i konsistensen så den kan jag inte använda.
Alltså, concealer kan man ju använde för två saker.
1, dölja röda fläckar, mörkare fläckar, alltså dölja saker. som man inte vill ska synas. Inte så bra för att dölja mörka ringar under ögonen eftersom denna sort kan vara gansak tjock och lägga sig som en kaka. Man kan även använda foundation som man duttar på med fingrarna det fungerar ungefär lika dant. Men vill vara man extra säker rekommenderar jag MakeUpstores. Eller MAC.
2. ljusa upp mörka ringar, ljusa upp skuggade ställen tex, nasolabialvecken vid näsa och mun, runt mun för att ge ett större plut på läpparna. Denna är oftast tunnare i konsistensen, ganska ljus. Typisk sån är YSL. Jag föredrar YSL eller Jane Iredale
Samma namn två olika saker!
Vill också nämna att det är svårt att hitta EN concealer som både täcker rött och blått.
Dessa är inte de motsatta färgerna om man kollar i färgcirkeln... Du behöver något grönt för att täcka rött och något gult för att täcka blått. I princip.
Men alltså en concealer med grönt pigment för att täcka röda blemmor och en gulare för att dölja de mörka ringarna, om dessa nu inte är röda då ;)
Jag tycker att det behövs mer än en concealer för att få ett snyggt resultat, men jag testade en flytande från max factor som kändes jättebra, så den tänker jag köpa nästa gång. Just nu har jag en concealerpenna från mac till att dölja plitor o liknande, och en flytande från body shop till under ögonen.
gult är en varm färg, har man gulhudton är man alltså varm... sen kan det ligga olika undertoner.
Men de flesta har fel färg på både sin foundation och concealer. Vilket fall som hellst ska du täcka blått ska du ha gult. Its just the way it is.
MEN! Sen finns det ju olika toner i gult. Jag tror att det som i ditt fall är att det finns mer ljusreflekterande pigment i de "rosa" concealerna. Därför väljer du dem. För det kan man ju tänka på att just i YSL är det ju väldigt mycket ljusreflekterande.
Annat man kan tänka på är att ljust(ljust menar jag sånt som reflekterar ljus, glitter och sånt.) förstorar och mörkt förminskar!
Okej.. jag utrycker mig dåligt. Du vet ju faktiskt vad du säger så och det är som du säger :) Jag ska inte säga mer om det! Och det är sant att det finns varm kall neutral. Det var jag som hade svårt att formulera mig! Sorry!
Det är ju det som är så svårt. Man ska ta hänsyn till underliggande toner, ögonfärg, hårfärg, kläder osv. Men sen säger jag egentligen att man ska sånt man trivs med! Sen är det faktiskt svårt att tipsa här på nätet.. :P Kan bli så fel ;S