Bästa concealern?!
Jag behöver en concealer som är lätt men täcker röda partier och ljusar upp mörka, som under ögonen. Make up-store har en, men det är alldeles för tjock i konsistensen så den kan jag inte använda.
Jag behöver en concealer som är lätt men täcker röda partier och ljusar upp mörka, som under ögonen. Make up-store har en, men det är alldeles för tjock i konsistensen så den kan jag inte använda.
min bästa jag testat mig fram till är
lancome effacernes waterproof concealer
såå bra =)
Hej! Jag jobbar som makeup artist. MAC har en fantastisk concealer som heter pro longwear, sitter kanonbra, täcker jättebra och är tunn och fin i konsistensen. Priset ligger på 170 kr och den är väldigt dryg. Lycka till!Vänligen Evelina
Säljs MAC:s produkter på Åhlens, Kicks eller så?
Kanebos fick bäst i test i någon tidning för några år sedan.
Köpte, och blev tagen!
Den var dyr då, javisst, men mycket lättflytande och bra på alla sätt!
Tycker Maxfactor är bra, annars måste jag hylla Sheer Cover.
Mary kay conciler är super bra
Jag har provat några stycken.
YSL - värdelös, alldeles för ljus och täcker ingenting på mig
MUS tre färger - Hade hört mycket om denna så jag köpte den. Är OK, men jag håller med om att den är för fast och blir kakig under ögonen. För röda partier på haka och näsvingar OK, men jag tycker FACE nedan är bättre.
MAC Studio Finish concealer - kulören måste provas ut för din hy. Används under ögonen. Jag gick dit på lunchen och de fick lägga på och sedan gick jag och köpte den på kvällen. Är överhuvudtaget mycket förtjust i deras produkter, har t.ex. fått tag i en jättebra foundation därifrån också, de har ju så många kulörer att välja blnad. Concealern är mer flytande än MUS:s så jag tycker att den är bättre.
FACE blemish & capillary concealer - Jättebra för röda partier. Den ser beige/grön ut och är mjuk och krämig.
Vill också tillägga att jag också är lite äldre.
Smashbox har en primer som är grön och är superbra på t.ex. röda kinder. Men såklart blir du inte grön i ansiktet när du lägger på den
Det är iofs ingen concealer, men bra på just röda partier.