• Sebastiána

Bästa concealern?!

Jag behöver en concealer som är lätt men täcker röda partier och ljusar upp mörka, som under ögonen. Make up-store har en, men det är alldeles för tjock i konsistensen så den kan jag inte använda.

• Svar på tråden Bästa concealern?!
  • Tet

lancome hade en liknande. känns som siden på huden. hade den förr innan jah bytte till make up stores, bytte för att jag tycket att lacomes va för tunn...

• Junibrud

Helena Rubinstein magic concealer är den bästa jag har använt. Täcker allt. 

• Sarah

Touch eclat från YSL är min bästa som jag använt i flera år! Love it!

• EllaBella
    Junibrud skrev 2011-04-03 12:17:36 följande:

Håller med till 100%
    Jag har testat mig igenom mycket - YSL, Clarins, Clinique etc men denna är snäppet bättre!
  • Zelmah

är det inte ofta så att concealerna är antingen för mörka ringar eller för röda partier? De är ju olika färg för att täcka rött och blått , (färgläran).. gröntonat täcker rött och orangetonat eller gultonat (minns inte exakt) täcker blåa partier (mörka ringar) De som ni tipsat om här itråden, funkar de för båda områdena eller? Hade vart gött med EN concealer till båda problemen s a s... så man kan dölja finnen o röda näsvingar med samma som man har under ögon...  Men det kanske är en dröm.. den jag har nu funkar bara under ögon o ej till röda områden.. Hade gärna bytt upp mig till en som fixar båda delar..

• salsa775
    Junibrud skrev 2011-04-03 12:17:36 följande:

Vad kostar den?
  • Sebastiána
    Zelmah skrev 2011-04-03 12:59:24 följande:
    är det inte ofta så att concealerna är antingen för mörka ringar eller för röda partier? De är ju olika färg för att täcka rött och blått , (färgläran).. gröntonat täcker rött och orangetonat eller gultonat (minns inte exakt) täcker blåa partier (mörka ringar) De som ni tipsat om här itråden, funkar de för båda områdena eller? Hade vart gött med EN concealer till båda problemen s a s... så man kan dölja finnen o röda näsvingar med samma som man har under ögon...  Men det kanske är en dröm.. den jag har nu funkar bara under ögon o ej till röda områden.. Hade gärna bytt upp mig till en som fixar båda delar..
    Precis. Det var det som var så bra med Make-up Stores trio-concealer, men det blir tyvärr kakigt eftersom det är så kompakt och när man som jag börjat få lite rynkigt ser man plötsligt ännu rynkigare ut med en sån consealer (har bara lite rynkor, men när jag tar på den ser jag dubbelt så rynkig ut, trist).
  • prinsessanogrodan
    Sebastiána skrev 2011-04-03 14:47:35 följande:
    Precis. Det var det som var så bra med Make-up Stores trio-concealer, men det blir tyvärr kakigt eftersom det är så kompakt och när man som jag börjat få lite rynkigt ser man plötsligt ännu rynkigare ut med en sån consealer (har bara lite rynkor, men när jag tar på den ser jag dubbelt så rynkig ut, trist).
    Jag har en gultonad concealer med highlight-effekt från Body Shop som är bra under öginen och Body Shops "vanliga" concealer till att täcka röda partier. Jag har samma problem som du Sebastiana med rynkor...trist
  • PimPim83
    salsa775 skrev 2011-04-03 13:45:10 följande:
    Vad kostar den?
    Ca 325 kr på Kicks
  • Gwennie

Min favorit är en rödneutraliserare från Lumene. Finns även en för mörka ringar under ögonen.

Svar på tråden Bästa concealern?!