• elingillberg

Tyck till om denna dukningen!

Nu har jag dukat lite preliminärt hemma på soffbordet och jag undrar vad ni tycker? Jag älskar färgerna. Det jag funderade på var om vi behöver ha "finare" servetter med servettringar? Men sedan kände jag spontant att de servetterna vi hittade passade såå himla bra mitt i juli med blommorna och färgerna och allt så jag tror inte jag behöver finare... ? Det är dessutom buffé, så inte speciellt

strikt. Säg vad ni tycker (och givetvis ska det inte vara en grön tygblomma i vasen, utan en riktig knallrosa gerbera!)
    Vi kommer att duka med omaka vaser, alla gröna glasflaskor/vaser. Besticken kommer inte vara dessa och inte tallrikarna heller,,, Dessutom fattas festhäftet! Som sagt, ganska preliminärt.. :)
  • Svar på tråden Tyck till om denna dukningen!
  • blåklocka

Tycker det var jättefint med så starka färger Önskar nästan att vi inte kört på vitt och ljusrosa...

• skruttisOmuffis

Jag bara älskar detta!! Jisses vad fint med färgerna.

Kul och lite kitchig idé "Yarrow" hade om att stoppa servetterna i glasen så de blir som låtsasbuketter och att ha de fina typåsarna på talriken istället. Då får du ju mer plats för festprogram och så vid sidan av tallriken.

Riktigt fint hur som helst

• kokos

Ja, duken, vad är det för något tyg och varifrån? Grönt!

• Sackhina

ja, jag gillar oxå duken skarpt!!! Dukningen i övrigt passade min smak bra!

• Aqwe

Jättefint! Väldigt somrigt och unikt!

• thean

Jättefin dukning! Älskar  färgerna ihop, supersnyggt och genomtänkt, känns inte alls fel med de servetterna, dom passar ju perfekt i färgerna!

Är löparen från Panduro kanske? Leter efter liknande med i rosa (ljus- eller gammelrosa) men har bara sett panduros varianter ... kul att se provdukningar tycker jag!

• blåklocka
    thean skrev 2011-05-22 21:18:58 följande:
    Jättefin dukning! Älskar  färgerna ihop, supersnyggt och genomtänkt, känns inte alls fel med de servetterna, dom passar ju perfekt i färgerna!

Är löparen från Panduro kanske? Leter efter liknande med i rosa (ljus- eller gammelrosa) men har bara sett panduros varianter ... kul att se provdukningar tycker jag!
    Köpte rosa härifrån: http://www.partytajm.se/dukning/dukar/316-loepare.html lite genomskinlig men inte som den ovan från panduro. Snabb leverans också
  • theangel007
    blåklocka skrev 2011-05-22 21:31:55 följande:
    Köpte rosa härifrån: www.partytajm.se/dukning/dukar/316-loepare.ht... lite genomskinlig men inte som den ovan från panduro. Snabb leverans också
    Har du möjligen någon bild man skulle kunna få se på den löparen du köpte? (gärna med vit underlag)
    För på sidan ser man ju inget alls ju :(
  • blåklocka

Lite svårt att få till en bra bild.... Men det syns ungefär hur den är... Krukan ska jag plantera lite blommor i beroende på vad som finns i affären när jag ska köpa, ev blir det murgröna på duken också...
  • theangel007

Köpt mig en rulle me lila så får vi se om det passar till min dukning :)

• thean
    blåklocka skrev 2011-05-22 21:31:55 följande:
    Köpte rosa härifrån: www.partytajm.se/dukning/dukar/316-loepare.ht... lite genomskinlig men inte som den ovan från panduro. Snabb leverans också
    Åh tack! Denna sida har jag inte alls hittat! Superbra när man får tips härifrån!
  • blåklocka
    thean skrev 2011-05-24 14:20:25 följande:
    Åh tack! Denna sida har jag inte alls hittat! Superbra när man får tips härifrån!
    Hittade den i nån annan tråd. Snabb och smidig leverans var det
  • elingillberg

Tack för alla fina kommentarer! Blev jätteglad! =)

Jag köpte faktiskt min löpare i andra hand (fast oanvänd) här på bröllopstorget,.

Annars vet jag ju att Panduro har fått in en hel del nya färger just för att detta har blivit så poppis! Och så finns det även på http://www.sykompaniet.se/contents/sv/d430.html

Ibland kallas det dekorväv och oland sizoflor!

Lycka till med era dukningar!

Kram

Svar på tråden Tyck till om denna dukningen!