• elingillberg

Tyck till om denna dukningen!

Nu har jag dukat lite preliminärt hemma på soffbordet och jag undrar vad ni tycker? Jag älskar färgerna. Det jag funderade på var om vi behöver ha "finare" servetter med servettringar? Men sedan kände jag spontant att de servetterna vi hittade passade såå himla bra mitt i juli med blommorna och färgerna och allt så jag tror inte jag behöver finare... ? Det är dessutom buffé, så inte speciellt

strikt. Säg vad ni tycker (och givetvis ska det inte vara en grön tygblomma i vasen, utan en riktig knallrosa gerbera!)
    Vi kommer att duka med omaka vaser, alla gröna glasflaskor/vaser. Besticken kommer inte vara dessa och inte tallrikarna heller,,, Dessutom fattas festhäftet! Som sagt, ganska preliminärt.. :)
  • Svar på tråden Tyck till om denna dukningen!
  • Olga

det är ganska fint och somrigt...enda anmärkning jag har....det är min smak asså-är att påsarna är ganka fula...speciellt när man kollar på 1:a bilden...ganska stora och klumpiga... hade varit mkt finare med askar i 2färger....typ locket rosa som i servetterna och botten grön som duken....  Glad

• In Wonderland

Jag gillar färgkombinationen. Vilka söta servetter ni har fått tag i! Påsarna, är det presenter till gästerna eller vad kommer ni att ha i dem? Jag måste också göra en provdukning snart.

• EllaBella

Färgkombinationen är jättefin! Gillar att du valt ett grönt glas, det matchar väldigt snyggt till vasen dessutom. Det som jag tycker drar ned intrycket är att den blommiga servetten bara ligger rakt upp och ned på tallriken. Jag tror det kommer se mycket bättre ut med en vikning eller en servettring.

• J och J

jag älskar färg så jag gillade detta skarpt!

jag tycker som ellabella. en enkel vikning på servetten skulle nog vara fint.  

jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • elingillberg
    EllaBella skrev 2011-04-03 07:13:06 följande:
    Färgkombinationen är jättefin! Gillar att du valt ett grönt glas, det matchar väldigt snyggt till vasen dessutom. Det som jag tycker drar ned intrycket är att den blommiga servetten bara ligger rakt upp och ned på tallriken. Jag tror det kommer se mycket bättre ut med en vikning eller en servettring.
    Tack! Ja, vikning lär det ju bli. Har bara inte hittat den bästa än.. :)
  • elingillberg
    Olga skrev 2011-04-03 00:16:11 följande:
    det är ganska fint och somrigt...enda anmärkning jag har....det är min smak asså-är att påsarna är ganka fula...speciellt när man kollar på 1:a bilden...ganska stora och klumpiga... hade varit mkt finare med askar i 2färger....typ locket rosa som i servetterna och botten grön som duken....  Glad
    Påsarna kan inte bytas ut mot askar då vi sk aha en del "pyssel" i dem. Några papperskort och en penna var som vi beställt med tryckt text på i samma färg som dukningen. Så påsarna ska vara kvar. Jag har dessutom syt dem allihop (90 st.) själv och vill inte ha det ogjort.. Det är guldsnöre på dem vilket inte riktigt framkommer på bilderna och nu är de ju ostrukna med vilket försämrar intrycket..
  • Pinkgrape

Jag tycker det ser jättefint och somrigt ut! En enkelt servettring tycker jag skulle vara fint till servetterna, annars tycker jag det är bra :) Skulle man få sätta sig vid ett bord dukat sådär, så skulle man inte kunna bli annat än glad och på bra humör :D

• Victoria

Jag tycker det var jätte fint! Fint med ordentligt med färg till dukningen! Påsarna tycker jag är fina till och ger ett bra upplyft med färgen! Jag tycker absolut inte att dom ska bort!

Men en fin brytning på servetten skulle vara fin! Tex en solfjäder som brytning. Tycker den brytningen ger ett levande intryck!!

Svar på tråden Tyck till om denna dukningen!