RiNa skrev 2011-04-03 22:44:36 följande:
Väldigt fräscht och perfekt till ett sommarbröllop. Tycker verkligen du varit superduktig och är riktigt imponerad, speciellt över att du sytt påsarna själv. Vilken rolig ide med pyssel till gästerna =) Kan man få lite tips på pyssel kanske?
Nu vet jag inte hur brett bordet kommer vara men det kanske kommer bli lite trångt på bordet om det är samma bredd som det du visar och dessutom om festprogrammet ska få plats. Ett tips är att hänga påsarna på stolen om det går.
Tycker iaf att du kan vara jättestolt över din dukning =)
Lycka till i fortsättningen!
Tack tack, massa tack! Ja, det är ju mitt soffbord, så det är ju ungefär hälften så brett som det vi ska använda :) Som tur är! Haha, annars hade det absolut blivit trång! Pysslet vi tänker oss är för tillfället:
Ett litet ganska hårt papperskort i antingen grönt eller rosa där gästerna får skriva varsitt egenpåhittat ordspråk riktat till oss. Detta ska de sedan under kvällen få stoppa i en ask/låda (toastmastern kommer att annonsera ut det hela som en kollekt till bröllopresan och alla kommer då förmodligen bli lite förvånade, men sedan kommer han förklara att det hela handlar om en "ordspråks/visdoms"-kollekt som vi kommer att ta med oss på vår bröllopsresa och läsa då..!
Det andra pysslet kommer att vara ett annat papperskort som alla kommer ta upp när det är dags för porträttmålning (detta är en jätterolig övning jag kör med på jobbet i mina dramakurser/teambuilding ibland). Då kommet toastmastern att skoja en del om att vi inte hade några engångskameror att lägga ut på borden, men för att vi ändå ska få ett minne av hur snygga vi var under middagen så ska alla få måla av den som sitter framför vid bordet. Utmaningen här är att man inte får titta någon annan stans än i ögen på varandra,. Man får alltså inte titta på ansiktet/öronen/håret m.m.. utan bara i ögonen och absolut inte på pappret eller pennan. Detta är jättesvårt och porträtten blir JÄTTEROLIGA!! Vi, brudparet, kommer att få demonstrera medan Toastmaster pratar och sedan visa upp våra målningar för gästerna. Detta kommer nog bli jättekul, alla brukar skratta massor. Sedan får gästerna ta sina bilder, skriva namnet på den person de målat av under porträttet och klistra in dem i en alternativ gästbok som minne til oss på vilka som var där! Den kommer ju gästerna kunna titta i under kvällen också! =))
Penna kommer som sagt att finnas i påsen också, plus någon liten karamell
får se om vi hittar på något mer med innehållet..