• elingillberg

Tyck till om denna dukningen!

Nu har jag dukat lite preliminärt hemma på soffbordet och jag undrar vad ni tycker? Jag älskar färgerna. Det jag funderade på var om vi behöver ha "finare" servetter med servettringar? Men sedan kände jag spontant att de servetterna vi hittade passade såå himla bra mitt i juli med blommorna och färgerna och allt så jag tror inte jag behöver finare... ? Det är dessutom buffé, så inte speciellt

strikt. Säg vad ni tycker (och givetvis ska det inte vara en grön tygblomma i vasen, utan en riktig knallrosa gerbera!)
    Vi kommer att duka med omaka vaser, alla gröna glasflaskor/vaser. Besticken kommer inte vara dessa och inte tallrikarna heller,,, Dessutom fattas festhäftet! Som sagt, ganska preliminärt.. :)
  • Svar på tråden Tyck till om denna dukningen!
  • Hanna och Petter

Vill man göra något med servetterna kan man ju "rulla" dem och knyta med samma band som på påsarna. Vi kommer ha vita servetter med ett brunt organzaband knutet kring.

• 4everwe2

Jätte fint!!! Servetterna älskade jag direkt! Var har du hitat dom?

• elingillberg
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 14:48:10 följande:
    Jag tycker det ser jättefint och somrigt ut! En enkelt servettring tycker jag skulle vara fint till servetterna, annars tycker jag det är bra :) Skulle man få sätta sig vid ett bord dukat sådär, så skulle man inte kunna bli annat än glad och på bra humör :D
    Tack! Vad glad jag blev nu! :)
  • elingillberg
    Victoria skrev 2011-04-03 17:41:56 följande:

Jag tycker det var jätte fint! Fint med ordentligt med färg till dukningen! Påsarna tycker jag är fina till och ger ett bra upplyft med färgen! Jag tycker absolut inte att dom ska bort!

Men en fin brytning på servetten skulle vara fin! Tex en solfjäder som brytning. Tycker den brytningen ger ett levande intryck!!

TAck fö feedback och tack att du inte ogillade påsarna.. haha.. ja har gjort dem själv och det tog tid.. ;) Men de sk abli snyggare när de stryks och fylls med lite saker! Och ja, solfjädersvikning är kanske bra ja! Ska testa det! Tack för tipset!
  • elingillberg
    4everwe2 skrev 2011-04-03 18:27:35 följande:
    Jätte fint!!! Servetterna älskade jag direkt! Var har du hitat dom?
    De är köpta på Tiger, så inga dyra grejer precis! :)
  • RiNa

Väldigt fräscht och perfekt till ett sommarbröllop. Tycker verkligen du varit superduktig och är riktigt imponerad, speciellt över att du sytt påsarna själv. Vilken rolig ide med pyssel till gästerna =) Kan man få lite tips på pyssel kanske?
    Nu vet jag inte hur brett bordet kommer vara men det kanske kommer bli lite trångt på bordet om det är samma bredd som det du visar och dessutom om festprogrammet ska få plats. Ett tips är att hänga påsarna på stolen om det går.
    Tycker iaf att du kan vara jättestolt över din dukning =)

Lycka till i fortsättningen!

• elingillberg
    RiNa skrev 2011-04-03 22:44:36 följande:
    Väldigt fräscht och perfekt till ett sommarbröllop. Tycker verkligen du varit superduktig och är riktigt imponerad, speciellt över att du sytt påsarna själv. Vilken rolig ide med pyssel till gästerna =) Kan man få lite tips på pyssel kanske?
    Nu vet jag inte hur brett bordet kommer vara men det kanske kommer bli lite trångt på bordet om det är samma bredd som det du visar och dessutom om festprogrammet ska få plats. Ett tips är att hänga påsarna på stolen om det går.
    Tycker iaf att du kan vara jättestolt över din dukning =)

Lycka till i fortsättningen!
    Tack tack, massa tack! Ja, det är ju mitt soffbord, så det är ju ungefär hälften så brett som det vi ska använda :) Som tur är! Haha, annars hade det absolut blivit trång! Pysslet vi tänker oss är för tillfället:

Ett litet ganska hårt papperskort i antingen grönt eller rosa där gästerna får skriva varsitt egenpåhittat ordspråk riktat till oss. Detta ska de sedan under kvällen få stoppa i en ask/låda (toastmastern kommer att annonsera ut det hela som en kollekt till bröllopresan och alla kommer då förmodligen bli lite förvånade, men sedan kommer han förklara att det hela handlar om en "ordspråks/visdoms"-kollekt som vi kommer att ta med oss på vår bröllopsresa och läsa då..!

Det andra pysslet kommer att vara ett annat papperskort som alla kommer ta upp när det är dags för porträttmålning (detta är en jätterolig övning jag kör med på jobbet i mina dramakurser/teambuilding ibland). Då kommet toastmastern att skoja en del om att vi inte hade några engångskameror att lägga ut på borden, men för att vi ändå ska få ett minne av hur snygga vi var under  middagen så ska alla få måla av den som sitter framför vid bordet. Utmaningen här är att man inte får titta någon annan stans än i ögen på varandra,. Man får alltså inte titta på ansiktet/öronen/håret m.m.. utan bara i ögonen och absolut inte på pappret eller pennan. Detta är jättesvårt och porträtten blir JÄTTEROLIGA!! Vi, brudparet, kommer att få demonstrera medan Toastmaster pratar och sedan visa upp våra målningar för gästerna. Detta kommer nog bli jättekul, alla brukar skratta massor. Sedan får gästerna ta sina bilder, skriva namnet på den person de målat av under porträttet och klistra in dem i en alternativ gästbok som minne til oss på vilka som var där! Den kommer ju gästerna kunna titta i under kvällen också! =))

Penna kommer som sagt att finnas i påsen också, plus någon liten karamell

får se om vi hittar på något mer med innehållet..
  • Yarrow

Åh vad fint och färglatt. Om det var ag skulle jag nog våga lite extra med lite rosa och gröna ljus också :D

Sen skulle jag nog trycka ner servetterna i klaset som en liten bukett. Hehe, lite tacky kanske men jag skulle nog inte kunna låta bli för det skulle bli så roligt.

Påsen skulle jag nog lagt på tallriken i stället.

• SposaRoma

Helt underbar färgkombination och jag personligen tycker det är superfint att man ser blommorna på servetterna. 

• theangel007

Vad heter den gröna "duk" som ligger på bordet... även vart kan man få tag på sådan?

Svar på tråden Tyck till om denna dukningen!