• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Smileycat

Åhh imorgon kommer DHL hit med fiiiint paket!
    De försökte leverera i måndags men var inte hemma då och hann inte idag (onsdag) *längtar*

• Darling Daisy

Jkbr:
    Vad fin din klänning är!! Den ser ut att sitta jättebra över byst och midja, vad skönt!

Jag har inte heller nån koll på hur lång en klänning "ska" vara, men håller med om att någon cm över golvet är snyggt. Din ser ut att bli lite kort i framkant. Har du några skor med lägre klackar som du kan ha istället?

Jag har precis omvända problemet - min klänning är för lång. Den har också en vacker spetskant nertill som man vill ska synas, så det är inte bara att fålla upp lite heller. Så igår var jag och letade högklackade skor! Och jag går aaaaldrig i mer än typ 3 cm klack i vanliga fall, så det blir en utmaning att lära mig gå i 7 cm klackar

Jag köpte likadana vita skor som sommarbrud. Det fanns ett par andra skor också, som tyvärr hade lite för smal klack för att jag skulle kunna gå ordentligt, som var såååå vackra! Suck! Ljust ljust puderrosa och t o m bekväma... Ett hett tips om nån inte hittat skor ännu (399 kr på din sko).
    Pumps
    Och de här köpte jag:
    Pumps349 kr

Sen köpte jag även ett par bekväma med kilklack i samma höjd (de tänker jag byta till när de första börjar göra ont! Och då struntar jag i att färgen kanske inte är så jätterolig  )
    Sandalette299 kr

• Humlan66
    jkbr skrev 2011-06-08 23:12:12 följande:

här är min klänning , 
    men skorna är nog lite höga för den här klänningen som är lite kort?
    hur långa ska klänningar vara? min andra känns för lång nu , det är ju fint att dom är lite över golvet.
    Jag tror inte dom räknat med att jag skulle ha underkjol hm men annars gillar jag den massa

Jättefin klänning som ser ut att sitta bra på dig . och va sött släp
  • tigerlily
    Knopan skrev 2011-06-08 09:25:39 följande:
    Jag har ett svagt minne av att någon tidigare i tråden pratat om kostym till barn. Att det skulle finnas på nätet (?), på Halens eller liknande. Stämmer det? Jag hittar tyvärr ingenting, jag är ute efter kavaj och kostymbyxor.
    Ebay, Ebay, Ebay! Där finns hur mycket fina kostymer som helst!

Vi köpte en sån här:

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&item=400186350094&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

för ynka 300 kr, 400 kr med frakt. Den är så vansinnigt fin så lillkillen kommer att stjäla hela showen! Kan jag absolut rekommendera. Vi följde även rekommendationen att kolla måtten och beställde en i stl 9-12 månader, trots att grabben är 15 månader, eftersom de är stora i storlekarna och den passar perfekt!
  • 1700tal
    jkbr skrev 2011-06-08 23:12:12 följande:

här är min klänning , 
    men skorna är nog lite höga för den här klänningen som är lite kort?
    hur långa ska klänningar vara? min andra känns för lång nu , det är ju fint att dom är lite över golvet.
    Jag tror inte dom räknat med att jag skulle ha underkjol hm men annars gillar jag den massa

Men oj, den var ju SÅ mkt snyggare på dig än den var på dockan hos milly!! Skrattande Förstår att du är bekymrad av längden, det ser inte helknäppt ut men visst är den ett par cm för kort. Obestämd Hur höga är skorna då? Hinner du fixa nya skor med lägre klack? Men den ser helt fantastisk ut i övrigt, spetsen ser väldigt fin ut och blinget vid bysten - me like!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-06-09 07:47:26 följande:
    Jkbr:
    Vad fin din klänning är!! Den ser ut att sitta jättebra över byst och midja, vad skönt!

Jag har inte heller nån koll på hur lång en klänning "ska" vara, men håller med om att någon cm över golvet är snyggt. Din ser ut att bli lite kort i framkant. Har du några skor med lägre klackar som du kan ha istället?

Jag har precis omvända problemet - min klänning är för lång. Den har också en vacker spetskant nertill som man vill ska synas, så det är inte bara att fålla upp lite heller. Så igår var jag och letade högklackade skor! Och jag går aaaaldrig i mer än typ 3 cm klack i vanliga fall, så det blir en utmaning att lära mig gå i 7 cm klackar

Jag köpte likadana vita skor som sommarbrud. Det fanns ett par andra skor också, som tyvärr hade lite för smal klack för att jag skulle kunna gå ordentligt, som var såååå vackra! Suck! Ljust ljust puderrosa och t o m bekväma... Ett hett tips om nån inte hittat skor ännu (399 kr på din sko).
    PumpsPumpsSandalette
    Och de här köpte jag:
    349 kr

Sen köpte jag även ett par bekväma med kilklack i samma höjd (de tänker jag byta till när de första börjar göra ont! Och då struntar jag i att färgen kanske inte är så jätterolig  )
    299 kr
    Oj, så höga! Skulle bli 2 huvuden högre än samliga gäster i såna där! Men den första puderrosa var ju HELT ljuvlig...

Finns det mkt vita/brudskor ute i skoaffärerna nu? Kanske skulle ta en runda och kika lite.. Lär få prova 500 par innan jag hittar några bekväma, lika bra att börja nu!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-06-09 08:34:39 följande:
    Oj, så höga! Skulle bli 2 huvuden högre än samliga gäster i såna där! Men den första puderrosa var ju HELT ljuvlig...

Finns det mkt vita/brudskor ute i skoaffärerna nu? Kanske skulle ta en runda och kika lite.. Lär få prova 500 par innan jag hittar några bekväma, lika bra att börja nu!
    Jag vet - de är superhöga!!! *ryser*
    Jag är ju "bara" 170 i strumplästen, så jag får inga jättekomplex i alla fall!

Det var ganska mycket vita skor, jag provade nog fem par i den butiken jag besökte. Och då kollade jag bara på de med ca 7 cm klack.
  • Sommarbrud

Smuppra: Vilken fin klänning! Skönt att du hittade ngt :)

DD: Ah det blev de skorna, ja jag måste ju också öva går sådär ska skärpa mig! SÅ ikväll ska jag ha dem på mig. De puderrosa var super söta, men ajg har så fula tår så vill inte visa dem Skrikandes

1700TAL: Ut o prova skor, du måste ju ha minst 5 par skor! :)

• Darling Daisy

Sommarbrud: Tur att vi har så olika klänningar i alla fall Annars skulle det bli lite copy cat-varning: samma dag, samma skor...

Jag funderar på att gå in skorna på jobbet. Här är jag inomhus hela tiden och hemma springer jag mest ut på gräsmattan eller till stallet - vilket jag iiiiinte tror är nån smart idé med de vita skorna!

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-06-09 08:54:07 följande:
    Jag vet - de är superhöga!!! *ryser*
    Jag är ju "bara" 170 i strumplästen, så jag får inga jättekomplex i alla fall!

Det var ganska mycket vita skor, jag provade nog fem par i den butiken jag besökte. Och då kollade jag bara på de med ca 7 cm klack.
    Hm, om du "bara" är 170 cm hög så är ju jag inte sååå mkt högre. Jag är 175 men känner mig som ett höghus runt de flesta... Är det bara folk i min omgivning som är pygméer?

Hm, kanske skulle ta en repa idag och kika på skor. Din sko kanske har en del då alltså?
    Sommarbrud skrev 2011-06-09 09:02:30 följande:
    1700TAL: Ut o prova skor, du måste ju ha minst 5 par skor! :)
    Haha, ööh, nej du - är glad om jag hittar ett par!

Nu har jag shoppat lite förresten! Första bröllopsshoppandet för mig som inte är klänning eller slöja... Faktiskt! Köpte just en bikini och ett bukettspänne från balunz.se:

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!