• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 22:46:42 följande:
    Jag är riktigt nöjd!
    Den är ju inte helt lik originalbilden, men inte så olik så att det stör heller. Och som jag skrev tidigare - den är absolut värd sina 1200 kr!!!
    Det värsta är att den är lite för lång. Ska reglera underkjolens ringar och kolla om jag hittar bekväma skor med lite högre klack, annars får jag nog leta upp en skräddare. Kan ju inte bara lägga upp i nederkant eftersom det är spetskant där.
    Sen har jag ingen aning om hur jag ska göra med (det vackra) släpet. Det kommer att bli helt förstört på betonggolvet, frågan är väl bara hur fort det kommer att gå.
    Mitt skäp har klarat sig bra faktiskt och då har det fått sej en omgång i tvättmaskinen också efter badet. Och det ser likadant ut fast det är ju inte riktigt lika vitt överallt men det är skitiga fläckar av REN glädje
  • Mimmi70
    Miceme skrev 2011-06-07 09:04:59 följande:
    Den ser jättefin ut! Vart har du köpt den?
    Sheshopping! Skrattande
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 22:46:42 följande:
    Jag är riktigt nöjd!
    Den är ju inte helt lik originalbilden, men inte så olik så att det stör heller. Och som jag skrev tidigare - den är absolut värd sina 1200 kr!!! 
    Det värsta är att den är lite för lång. Ska reglera underkjolens ringar och kolla om jag hittar bekväma skor med lite högre klack, annars får jag nog leta upp en skräddare. Kan ju inte bara lägga upp i nederkant eftersom det är spetskant där.
    Sen har jag ingen aning om hur jag ska göra med (det vackra) släpet. Det kommer att bli helt förstört på betonggolvet, frågan är väl bara hur fort det kommer att gå.  
    Absolut värt pengarna! Och lik nog, det håller jag med om. Knapparna bak är ju helt underbara, vilken tur att du tog det. Har ju beställt knapåar på min sista från milly, ska bli mkt intressant...

Äsch - släpet, slit det med hälsan säger jag! Det tänker jag göra, vilken det än blir. Du ska ju bara ha klänningen en gång lixom? Väl? Låt det hänga med bäst det kan och låt det slitas och skitas ner bäst det vill! Skrattande På bröllopsdagen ska klänningen tjäna dig, inte tvärtom...
  • Darling Daisy
    Humlan66 skrev 2011-06-07 22:48:50 följande:
    DD nog tycker jag att den är ganska lik orginalet alltid-känner du dig nöjd ?
    Japp, med den här är jag nöjd!! Måste nog prova några gånger till, men den känns mycket mer jag än den från landy. Säljaren var trevlig och snabb i mailen. Måtten (förutom längden) verkar helt perfekta. Kvaliteten är kanske inte lika fin som den från landy (mjukare boning, färre lager tyg), men helt okej och mycket mycket bättre än jag hade förväntat mig för det priset.
    Jag skulle utan tvekan beställa från samma säljare igen i alla fall.
  • Darling Daisy

Miceme o 1700: klart jag ska ha roligt i min klänning och låta släpet bli smutsigt/slitet. Jag tänkte mer på om släpet tänkte typ ramla av innan festen ens kommit halvvägs (tänk på att vi har en lång festdag, vigsel kl 11).

Humlan: har ditt smink från ELF kommit? Jag håller som bäst på o testar produkterna. Tycker mineralprodukterna är bra hittills. Och dom där blotting papperna var ju jättebra, tog bort fettglansen direkt - coolt!

• Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 23:04:37 följande:
    Miceme o 1700: klart jag ska ha roligt i min klänning och låta släpet bli smutsigt/slitet. Jag tänkte mer på om släpet tänkte typ ramla av innan festen ens kommit halvvägs (tänk på att vi har en lång festdag, vigsel kl 11).

Humlan: har ditt smink från ELF kommit? Jag håller som bäst på o testar produkterna. Tycker mineralprodukterna är bra hittills. Och dom där blotting papperna var ju jättebra, tog bort fettglansen direkt - coolt!
    Det tror jag går fint! Vi började med korten 13 så det är ju bara två timmar mer och sedan bytte jag aldrig klänning så till efter två hängde den med, Fungerar jättebra som pom poms vid vissa hemmagjorda moves Sean var det ju korten dagen efter där vi bokstavligen talat rullat runt i gräs, brottas i sanden och i sjön. Så de tål mer än vad man tror!
  • Sommarbrud

DD: Klänningen är ju dunder snygg. Vad fint det är med knappar. Du kommer vara jätte fin, snart e det dags!

• Darling Daisy

Tack för era snälla kommentarer om min nya klänning! Jag gillar den skarpt! Just nu lutar det åt att det blir den på riktiga dagen.

• Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 22:58:12 följande:
    Japp, med den här är jag nöjd!! Måste nog prova några gånger till, men den känns mycket mer jag än den från landy. Säljaren var trevlig och snabb i mailen. Måtten (förutom längden) verkar helt perfekta. Kvaliteten är kanske inte lika fin som den från landy (mjukare boning, färre lager tyg), men helt okej och mycket mycket bättre än jag hade förväntat mig för det priset.
    Jag skulle utan tvekan beställa från samma säljare igen i alla fall.
    Jag läste omdömen från denna säljare och det verkar som det är väldigt olika, för en har ju fått några sura negativa omdömen såg jag. Då blir man ju lite skeptisk.Det är ju inte alls mycket tid kvar nu för chansning egentligen så blåst vill man ju inte bli eller att det kommer sent or what ever.
  • Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 23:04:37 följande:

Nej det har inte kommit, men har jag fått besked om att det är skickat så det kommer väl snart. Ska bli kul att testa. Är det bra - ja då köper jag mer
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!