• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-06-07 21:59:48 följande:
    Godnatt och sov gott
    Ska försöka men nu ser jag på sporten måste dra mig härifrån
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-06-07 21:47:37 följande:
    Men jag ska ju flytta nu! Ögonen bums ska jag packa min väska o flytta. Någon som har ett rum o hyra ut?
    Vi kan byta! Flört Min väska är ju trots allt redan packad...
    Skumboll skrev 2011-06-07 21:48:09 följande:
    Nämen vaddå, vad för bröllop? Har jag missat något nu igen? Förvånad
    Nu är gubbens kusiner rätt roliga men det är banne mig inte min grej att hålla koll på intressen och vad de jobbar med. 
    Det sista bröllopet vi var på. Kinaklänning (av värsta sort, och när det kommer från mig så, ja ni fattar), kall ( den skulle alltså va varm) kantin-mat serverat direkt ur uppvärmningsformarna (som självserveringen i mellanstadiet), segt kallt kött av obestämt slag, sönderkokt potatis och grönbrun överkokt haricot verts till. Inget mer. Utdragen presentöppning med hemska skrattretande presenter som fick folk att skämmas ihjäl, typ en skrikblå stor porslinsstaty av delfiner som hoppar i solnedgången... Tyst Fri bordsplacering som gjorde att de stackars långsamma 80-åringarna som behövde praktisk assistans stod ensamma kvar på golvet och såg förvirrade ut när alla satt sig. Ingen klädkod vilket gjorde att vi kostymnissar och finklänningsflickor minglade runt med jeans och kortkorta klänningar som passade nattklubben. Osv osv.... Blivande svärmor var helt förfärad och hintade inte så lagom diskret till oss (vi var inte förlovade då) att så DÄR kan man ju inte gifta sig, nån stil får det ju va! Och i samma veva menade hon att man måste ju inte gå så till överdrift att man, som vissa andra hemska människor som gillar alldeles för mkt lyx, spenderar 30-40 000 kr på ett bröllop!!

Och det var ungefär där vi uteslöt henne ur planerna vad gäller budgeten och kinaklänningar (tills hon får se sidenklänningen, då ändrar hon sig nog! {#emotions_dlg.djavulsk})...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-06-07 21:55:58 följande:

Grattis Sverige!

Nej nu ska jag hoppa i säng är galet trött. Har solat idag man blir trött av att sitta i solen :/

Natti natti!
    Sommarbrud skrev 2011-06-07 22:01:11 följande:
    Ska försöka men nu ser jag på sporten måste dra mig härifrån
    Vad ser du på sporten för? Det är väl inget skoj...
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-06-07 22:10:29 följande:
    Vi kan byta! Flört Min väska är ju trots allt redan packad...
    Skumboll skrev 2011-06-07 21:48:09 följande:
    Nämen vaddå, vad för bröllop? Har jag missat något nu igen? Förvånad
    Nu är gubbens kusiner rätt roliga men det är banne mig inte min grej att hålla koll på intressen och vad de jobbar med.
    Det sista bröllopet vi var på. Kinaklänning (av värsta sort, och när det kommer från mig så, ja ni fattar), kall ( den skulle alltså va varm) kantin-mat serverat direkt ur uppvärmningsformarna (som självserveringen i mellanstadiet), segt kallt kött av obestämt slag, sönderkokt potatis och grönbrun överkokt haricot verts till. Inget mer. Utdragen presentöppning med hemska skrattretande presenter som fick folk att skämmas ihjäl, typ en skrikblå stor porslinsstaty av delfiner som hoppar i solnedgången... Tyst Fri bordsplacering som gjorde att de stackars långsamma 80-åringarna som behövde praktisk assistans stod ensamma kvar på golvet och såg förvirrade ut när alla satt sig. Ingen klädkod vilket gjorde att vi kostymnissar och finklänningsflickor minglade runt med jeans och kortkorta klänningar som passade nattklubben. Osv osv.... Blivande svärmor var helt förfärad och hintade inte så lagom diskret till oss (vi var inte förlovade då) att så DÄR kan man ju inte gifta sig, nån stil får det ju va! Och i samma veva menade hon att man måste ju inte gå så till överdrift att man, som vissa andra hemska människor som gillar alldeles för mkt lyx, spenderar 30-40 000 kr på ett bröllop!!

Och det var ungefär där vi uteslöt henne ur planerna vad gäller budgeten och kinaklänningar (tills hon får se sidenklänningen, då ändrar hon sig nog! {#emotions_dlg.djavulsk})...

Välkomna till visingsö tjejer! Tält på stranden och en engångsgrill erbjudes! Klädkod:Brudklänning made in china!

Det låter ju ändå som ett minnesvärt bröllop HAHAHA

• Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 20:14:05 följande:
    Humlan; efter att ha sett min klänning kan jag faktiskt rekommendera säljaren bridal7 på dhgate. Min klänning beställdes 4 maj, skickades 24 maj och kom fram 7 juni. (nu tror jag visserligen att frakten tog så lång tid för att de lyckades skicka precis innan nån helgdag i Kina, sen när paketet kom till Sverige fastnade det i kristi himmelsfärdsledigheterna här.)

Miceme var dock inte lika nöjd med sin klänning från samma säljare, bara så att du vet
    DD hur lik orginalbilden tyckte du att din klänning blev ??
  • 1700tal

Vi gick just ut i trädgården, ÅH så svalt och skönt det är ute! Inne går vi ännu runt och flämtar i 30 grader. Vi övervägde stark att sätta upp tältet i trådgården och sova ute, fick nästan glädjefnatt där ett tag! Vore det helt weird eller mest befriande att tälta i sin egen trädgård?

• 1700tal
    Miceme skrev 2011-06-07 22:15:44 följande:

Välkomna till visingsö tjejer! Tält på stranden och en engångsgrill erbjudes! Klädkod:Brudklänning made in china!

Det låter ju ändå som ett minnesvärt bröllop HAHAHA

HAHAHA, men vad kul att du just erbjöd tält på stranden, jag skrev under tiden på postade det! Låter asbra! Och vad sensationellt snygga vi skulle va!!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-06-07 22:20:33 följande:
    HAHAHA, men vad kul att du just erbjöd tält på stranden, jag skrev under tiden på postade det! Låter asbra! Och vad sensationellt snygga vi skulle va!!
    Det måste vara ödet, så ut i trädgården och res tältet!
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-06-07 22:22:42 följande:
    Det måste vara ödet, så ut i trädgården och res tältet!

Jag tyckte det, vi skulle behöva vara lite galet äventyrliga av oss just nu... Men icke sa nicke, bidde inget. Och så kom myggen mitt i min nakendans därute! Skrikandes Då gick till och med jag in. Suck, börjar bli medelålders tror jag.

• Smuppra

Suck... klart man måste titta när Sverige vinner över Finland med 5-0 i fotboll! Annat är ju nästan förräderi ^^ Men det var en rolig målfest!

Mindre roligt är att vi är helt utan vatten. Bad BM att fylla på min vattenflaska inför middagen vilket han gjorde. Därefter skulle han ta sig ett vattenglas själv och kranen är tom. Något vattenföretag står utanför och har grävt hål i gatan och just nu spolar de ut mängder med vatten rätt ut på gatan, som är alldeles rostfärgat. De har nog spolat rätt ut i en 30 minuter nu, och utan vatten har vi varit i ungefär tre timmar nu. Nåja, tur att jag inte stod i duschen med håret schamponerat och kroppen intvålad, då hade jag blivit lite irriterad...
    Nu ska jag lägga mig och låtsas att jag lyssnar på ett vattenfall...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!