• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-06-07 19:59:05 följande:

1700tal: Vad duktig du e på att göra buketter Glad Finns det ngt du inte kan göra ???

Tsss... Drömmer Det var ju bara ett första försök... Flört Men nu ska jag binda buketter så det står härliga till hela sommaren för tränings skull. Sen tycker jag ju det är oförskämt roligt oxå, det underlätta det tålamodsprövande pillet! Håll tummarna för att jag kommer in på trädgårdsutbildningen (besked i juni) nu så kanske jag får göra sånt här på heltid... Skrattande Kanske... Men inget gör mig så lycklig som blommor, så är det ju bara!
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 20:08:07 följande:
    1700tal: underbar bukett. Precis en sån vildvuxen trädgårdsbukett jag önskar mig. Jag sparar dina bilder och tvingar min florist att kopiera den!

Alla: Jag ska prova lite senare. Då får ni se bilder. Nu ska jag leta högklackade skor. 
    Hihi, vad kul att höra! {#emotions_dlg.flower} Jo, jag älskar oxå det vildvuxna och otämjda. Gillar strama moderna buketter oxå men min just brudbukett vill jag ska vara en hyllning till naturen, ekologi och mitt, mammas och svärmors trädgårdsintresse. Skrattande

Och säg åt din florist att inte glömma kirskålen (det gröna i bakkant), lite humor ska man ha! Flört Mamma fick dåndimpen när jag kom in med ett frodigt fång av hennes värsta fiende!  Men det ska jag ha i min bukett sen, som symbol för ödmjukhet, att skönhet hittas i betraktarens öga och oftast där man minst förväntar det samt att vi små människor inte kan råda över allt på denna jord. Flört Och främst som en symbol för att kärleken övervinner allt, fråga vem som helst med kirskål i trädgården!

Nej men vi vill se bilder NUUUUU!! Skor kan du väl leta sen... Sambon glor på fotboll, behöver stimulans... I form av bilder!
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-06-07 20:26:01 följande:
    Så söta med knappar    

Pretty in Pink Bridal Button Bouquet
    Men så coola! Skulle ju va en häftigt sätt att sammanföra syintresset och blomintresset i samma bukett! Men är de väldigt små, månne? För brudnäbb mer kanske? Ser ut som de står på ett trappsteg och då borde de väl inte va så stora...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-06-07 20:26:50 följande:
    Tsss... Drömmer Det var ju bara ett första försök... Flört Men nu ska jag binda buketter så det står härliga till hela sommaren för tränings skull. Sen tycker jag ju det är oförskämt roligt oxå, det underlätta det tålamodsprövande pillet! Håll tummarna för att jag kommer in på trädgårdsutbildningen (besked i juni) nu så kanske jag får göra sånt här på heltid... Skrattande Kanske... Men inget gör mig så lycklig som blommor, så är det ju bara!
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 20:08:07 följande:
    1700tal: underbar bukett. Precis en sån vildvuxen trädgårdsbukett jag önskar mig. Jag sparar dina bilder och tvingar min florist att kopiera den!

Alla: Jag ska prova lite senare. Då får ni se bilder. Nu ska jag leta högklackade skor. 
    Hihi, vad kul att höra! {#emotions_dlg.flower} Jo, jag älskar oxå det vildvuxna och otämjda. Gillar strama moderna buketter oxå men min just brudbukett vill jag ska vara en hyllning till naturen, ekologi och mitt, mammas och svärmors trädgårdsintresse. Skrattande

Och säg åt din florist att inte glömma kirskålen (det gröna i bakkant), lite humor ska man ha! Flört Mamma fick dåndimpen när jag kom in med ett frodigt fång av hennes värsta fiende!  Men det ska jag ha i min bukett sen, som symbol för ödmjukhet, att skönhet hittas i betraktarens öga och oftast där man minst förväntar det samt att vi små människor inte kan råda över allt på denna jord. Flört Och främst som en symbol för att kärleken övervinner allt, fråga vem som helst med kirskål i trädgården!

Nej men vi vill se bilder NUUUUU!! Skor kan du väl leta sen... Sambon glor på fotboll, behöver stimulans... I form av bilder!
    Men då kan ju du komma hit o plocka kirskål för jag hatar denna kål! Och jag har en hel del :)Så välkommen hit o plocka!

Ja här kollas det också på fotboll så gärna lite bilder från alla så jag har ngt o titta på :)
  • Knopan

De ser så goda ut att jag vill äta upp dom  

A Set of Custom Bridal Button Bouquets and Boutonnieres for your Big Day

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-06-07 20:31:44 följande:
    Men då kan ju du komma hit o plocka kirskål för jag hatar denna kål! Och jag har en hel del :)Så välkommen hit o plocka!

Ja här kollas det också på fotboll så gärna lite bilder från alla så jag har ngt o titta på :)
    Hehe, säger ju det! Kirskål är en superbra symbol för ödmjukhet! Djupa andetag.... Flört

Mmm, har oxå bildabstinens... Men sommarbrud, kan du inte lägga in bild igen på din fina fluffis när den kom hem? Den vill jag gärna se igen och orkar inte leta upp den bakåt i tråden. Please? Skrattande
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-06-07 20:35:31 följande:
    Finns större    

Knopan skrev 2011-06-07 20:36:22 följande:
    De ser så goda ut att jag vill äta upp dom    

OMG! Så himla häftiga! Skulle inte kunna ha en själv (blommoman man man är) men riktigt riktigt häftiga var de! Skrattande Är de dyra??
  • 1700tal
    1700tal skrev 2011-06-07 20:40:53 följande:
    ...blommoman man man är....
    Men hjälp, hur fick jag till det där... Drömmer
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-06-07 20:36:38 följande:
    Hehe, säger ju det! Kirskål är en superbra symbol för ödmjukhet! Djupa andetag.... Flört

Mmm, har oxå bildabstinens... Men sommarbrud, kan du inte lägga in bild igen på din fina fluffis när den kom hem? Den vill jag gärna se igen och orkar inte leta upp den bakåt i tråden. Please? Skrattande
    Hmm ska se om ajg hittar ngn bild på fluffen. Jag provade den igen idag o tyckte jag såg väldigt stor ut i den, men den ska ju sys in lite o då ser man nog lite nättare ut HOPPAS
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!