• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • TheD

Vet faktskt inte vad tärnbuketten kommer kosta. Runt 2-300:- tror jag.... Min brudbukett kommer gå på runt 1300:-

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-06-07 18:56:37 följande:
    nej men 900 var för de största sen fanns det en mellan o mina stackare får de minsta Obestämd
    De blir nog glada oavsett!
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-06-07 18:17:20 följande:
    1700tal - För att spela cirka tre timmar vill han ha 4000 kr.

Idag bokade jag även serveringspersonal och de kostar 150 kr/timme och person. Det kändes mer humant    
    Uj, det var ju väldigt mkt... Och inte spelar han väl bara 3 tim? Eller? Förvånad Om ätandet är klart runt typ 9-tiden, nog pågår väl festen med musik mer än till midnatt? Beroende på upplägg naturligtvis... Obestämd
    Knopan skrev 2011-06-07 18:18:24 följande:
    Darling Daisy - Ta på dig klänningen *klapp klapp*, ta på dig klänningen *klapp klapp*  
    Hear hear!
    Skumboll skrev 2011-06-07 18:22:27 följande:
    1700: Har nog missat något, men vad har känt med katten?

Ni vet ju hur jag har tjatat om mina jävla pioner hela våren. Men jag blev tvungen att byta bukett, skulle få magsår av att gå runt och fundera mer på pionerna. Aja, blommor som blommor. Eller nåt. Nämen den nya buketten blir också jättebra!
    Hon har operarats idag, de har tagit bort flera tänder. Hon vinglar runt, blöder fortf lite ur mun och är allmänt groggy. Vovven är mkt bekymrad och den andra katten vi har är skittaskig. Jesper, den andre, är min lille plutt som hittades i skogen, bara halvt levande och med tumörer i munnen (opererades flera ggr han oxå) men han är en jäkla liten skitstövel mot lilla Maja. En riktig bully! Men Majsan är ok nu hoppas jag.. Och i den andan måste jag ju visa mina små skyddslingar, väldigt OT men det är ju tillåtet... Flört Maja är den grå som mår soppigt just nu... Mr Bully är den ljusa..

Knopan skrev 2011-06-07 18:25:16 följande:
    Jag vill också ha det i min bukett tillsammans med ranunkel, men har förstått att jag måste tänka om då dessa blommor inte längre finns i mitten av augusti  
    Är oxå kär i ranunklar men då får det blir vinterbröllop... *putt*
    Sommarbrud skrev 2011-06-07 18:30:23 följande:

1700tal: Åh hoppas kissen mår bättre snart! Vår katt har ju kanske pollen allergi... Japp ni läste rätt så hon får utslag och sår så vi lägger ner mkt pengar på vår katt halvskoj.

Ja, fy vad det kostar pengar... Men våra 2 värsta sjuklingar (en äldre omplaceringshund och en jourkatt som blivit bränd av en missbrukare, hemska skador) fick avlivas förra året. Trist men oj, vad pengar vi hade att röra oss med helt plötsligt. "Roade" mig med att räkna ihop vet.räkningar från de två år vi hade dem och det hade finansierat vårt bröllop med råge kan jag säga! Förvånad
    Skumboll skrev 2011-06-07 18:30:47 följande:
    Det är inte omöjligt, man kan importera och det blir jävligt dyrt. Men det är inte helt hundra och man vet ju inte förrän några dagar innan bröllopet. 
    Ranunkel går väl över huvud taget inte att få tag på då (det var också en av mina favoriter).

Jag tänkte om och hittade faktiskt en bukett som föll mig i smaken. Alla blommor går dessutom att få tag på i augusti. 
    Hortensia, dahlia, två olika rosor, bouvardia och rosmarin. 

Jättesnygg! Dahlia är ju mitt i prick för säsongen! Men trodde inte de gillade rosor av den vilda "trädgårdstypen"...? Flört
  • 1700tal

Ursäkta mina långa inlägg ibland men ni skriver ju så mkt!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-07 19:04:45 följande:
    Jättesnygg! Dahlia är ju mitt i prick för säsongen! Men trodde inte de gillade rosor av den vilda "trädgårdstypen"...? Flört
    Oj, nu råkade jag radera texten om kissemissen. Hoppas lilla majsan repar sig snart! Så söta de är förresten!

Johoddå, jag gillar visst rosor av trädgårdstyp. Jag kollade till och med med floristen om man kunde få tag på david autsin rosor istället för pioner men icke sa nicke. 
    Blir nog bra dendär!
  • Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 17:51:17 följande:
    Nu hemkommen från jobbet och har gjort en snabbprovning av nya klänningen.
    Den är jättefin!
    Fast lång... får se om jag kan fixa det med lite högre klackar, annars måste den läggas upp på något sätt. 

Ni får nöja er med bilder på galjen än så länge.

Spetsen är fin, känns mjuk o fin.

Jättefin klänning och preciiiis sån där spets som jag ville ha på min klänning. Kanske fixar sig om jag bara får tag på x antal slöjor. Men åhh om jag hade någon sykunnig hos mig och bolla ideer med
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-07 18:44:09 följande:
    Haha, dålig regel tycker jag!  
    Din kommer bli toppen till din fluff-fluff klänning. Jag måste ha en stor och alternativ bukett som kompenserar upp min enkla klänning. 
    Hehe, jag som tänkte fluff-fluff OCH stooor busig bukett!

Men min kommer ju inte kosta nåt, jag tömmer våra trädgårdar... Testgjorde en droppbukett häromveckan förresten UTAN hållare med oasis (alltså bara bunden, det var inte det lättaste) och för att vara första försöket med en sån. Är inte så förtjust i hållaren men väldigt förtjust i droppbuketter så tänkte att jag skulle prova men blommer jag hittade i mammas trädgård. Allt enl "man tager vad man haver"-principen. Den blev väl inte så tokig va? Skrattande Nu är det inte alls de färger vi ska ha men försökte färgkoodinera så gott det gick med det lilla utbud blommor som finns i maj...

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-07 19:15:05 följande:
    Johoddå, jag gillar visst rosor av trädgårdstyp. Jag kollade till och med med floristen om man kunde få tag på david autsin rosor istället för pioner men icke sa nicke. 
    Blir nog bra dendär!
    Haha, va?!  Förut sa du ju att mina beställda Austinrosor var så fina såå men såna rosor ska va i trädgården, inte i en bukett!

Men din var jättefin! Ska du ha rosmarin i oxå? Det var coolt.. Hade tänkt ha olivkvistar från mitt eget träd i buketten, men rosmarin var ju inte dumt, det har jag hela landet fullt av..
  • zvartaliljan

GAAAAAHHHH jävla vulkaner!! Nu sitter sambons gamla mormor och moster fast på flygplatsen i Buenos Aires Värsta tänkbara liksom Hon är inte i skick för att resa egentligen, och absolut inte i skick för att spendera så lång tid i väntan på flygplatsen!! Hoppas verkligen det löser sig så de hinner hit, sambon har ju längtat så otroligt efter dom!

• Humlan66

Och jag fick svar från milanoo, men Tja man kan väl inte kalla det svar heller riktigt för allt jag hör är bla bla bla. we are sorry.. nu har email avd stängt, återkom imorgon. skicka nya bilder fast dom inte kan få bättre bilder på klänningen/fläckarna än vad dom fått.. osv osv .. ingen LÖSNING.Usch man blir så trött OCH ledsen med

Känner bara för att köpa ny klänning, men nu vill jag hy ha den med express isf. Vilka kan leverera det ?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!