• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

jkbr: Klänningen är ju ännu finare på dig än på dockan! Hmm längden, satsa på lägre skor för det syns ju inte mkt men lite :/

• Sommarbrud

DD: Smart att ha dem på jobbet, jag är ju hemma på dagarna och är mkt ute så kvällarna är bäst när W har gått o lagt sig. Vill inte att han trampar runt på skorna så de är helt smutsiga sen. Misstänker redan att det sitter ett litet smörgåsrån eller två på klänningen...

1700tal: VIlka roliga saker du har köpt! Är du laddad inför din dag nu?

• helsingebrud

rackarns 1700-tal
    nu har du lurat med dig mig

skippade dock bikini då jag inte vet om vi kommer åka på någon bröllopsresa

Beställde caketopper, diadem till barnen och spännen till brudbukett + tärnbuketter
    blev ett kalas på ca 1200kr

• Skumboll

Balunz hade fått in paraplyt igen som jag letat efter så, men jag ska ju haffa sommarbruds!

Bukettspännet (eller spänne, behöver ju inte vara till buketten) är så fint! Jag beställde 10 st liknande etsy för någon vecka sen.

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-06-09 09:44:32 följande:
    1700tal: VIlka roliga saker du har köpt! Är du laddad inför din dag nu?
    Japp! Nu är nog dippen över... För denna gång. Drömmer
    helsingebrud skrev 2011-06-09 10:02:24 följande:
    rackarns 1700-tal
    nu har du lurat med dig mig

skippade dock bikini då jag inte vet om vi kommer åka på någon bröllopsresa

Beställde caketopper, diadem till barnen och spännen till brudbukett + tärnbuketter
    blev ett kalas på ca 1200kr
    Hehe, så kan det gå! Vet inte heller om vi kommer iväg på bröllopsresa. Eller jo, det gör vi förstås, men vet inte var eller när. Sambon kommer va nyexad och förhoppningsvis precis ha börjat på sin första juristanställning när vi gifter oss. Så det blir nog att ligga lite lågt då med ledighet osv.. Men älskar ju SOL och bad så i "värsta" fall tar vi en weekendresa till Barcelona eller nån annan storstad runt medelhavet. Så då går bikinin åt ändå! Kunde inte motstå den, helt enkelt!

Tog du det spännet som jag köpte eller det hjärtformade?
  • jkbr

tack :) ja den är fin , jag hade ännu högre skor som jag hade köpt för bröllopet dom jag har på bilden är 7 cm , jag har bestält ett gäng på brandos men vet inte om det hinner komma.
    jag tror inte milly hade räknat med underkjolen för på bilden dom skickade till mig på deras klänning (som var liknade den från maggiesottero som jag gillade) låg spetsen på golvet och jag ville inte ha den så lång så jag drog av ett par cm :( men dom på jobbet sa att det inte gjorde nått men det ser kort ut på bilden.
    min andra klänning är precis i golvet   ,har studerat klänningar på modeller och det verkar som att man kan ha lite som man vill. :) kanske om jag tar bort ringen i underkjolen? Men utan underkjol ser den nästan ännu kortare ut.
    Ni gör rätt i ni som har god tid :)  nästa lördag är det dags :)
    jag köpte den första klänningen förra året men ändrande mig efter jag såg alla fina klänningar här i tråden :)

• helsingebrud

jag tog det hjärtformade
    både som diadem och som spänne
    valde det stora hjärtat som caketopper
    och det dubbla hjärtat som bukettsmycke

mycke hjärtan blev det, men kommer inte ha hjärtan i övrig dekoration !! så det kommer nog inte bli föör tacky!!

• 1700tal
    jkbr skrev 2011-06-09 10:13:00 följande:
    tack :) ja den är fin , jag hade ännu högre skor som jag hade köpt för bröllopet dom jag har på bilden är 7 cm , jag har bestält ett gäng på brandos men vet inte om det hinner komma.
    jag tror inte milly hade räknat med underkjolen för på bilden dom skickade till mig på deras klänning (som var liknade den från maggiesottero som jag gillade) låg spetsen på golvet och jag ville inte ha den så lång så jag drog av ett par cm :( men dom på jobbet sa att det inte gjorde nått men det ser kort ut på bilden.
    min andra klänning är precis i golvet   ,har studerat klänningar på modeller och det verkar som att man kan ha lite som man vill. :) kanske om jag tar bort ringen i underkjolen? Men utan underkjol ser den nästan ännu kortare ut.
    Ni gör rätt i ni som har god tid :)  nästa lördag är det dags :)
    jag köpte den första klänningen förra året men ändrande mig efter jag såg alla fina klänningar här i tråden :)

Men det kanske räcker med ett par skor som är kanske 4-5 cm klack på så borde den se längre ut?

Men vad kul att du gifter dig nästa lör, visste inte det var så snart! Hoppas du visar några bröllopsbilder sen?
    helsingebrud skrev 2011-06-09 10:13:57 följande:
    jag tog det hjärtformade
    både som diadem och som spänne
    valde det stora hjärtat som caketopper
    och det dubbla hjärtat som bukettsmycke

mycke hjärtan blev det, men kommer inte ha hjärtan i övrig dekoration !! så det kommer nog inte bli föör tacky!!
    Mycket hjärtan! Men vilken annan dag passar det bäst å andra sidan?
  • 1700tal

Måste förresten visa alla er pionälskare buketten jag gjorde igår! Länsade lite i mammas trädgård (igen) och buketten blev riktigt söt faktiskt. Kan absolut tänka mig att ha nåt i den här stilen, vilket jag inte alls gillade först. Fast inte med pioner förstås eftersom vi de inte finns då.. Och liite nogrannare gjord, men det var kul att testa. Och det är fint med långa skaft.

• Krazzzy
    1700tal skrev 2011-06-09 10:53:12 följande:
    Måste förresten visa alla er pionälskare buketten jag gjorde igår! Länsade lite i mammas trädgård (igen) och buketten blev riktigt söt faktiskt. Kan absolut tänka mig att ha nåt i den här stilen, vilket jag inte alls gillade först. Fast inte med pioner förstås eftersom vi de inte finns då.. Och liite nogrannare gjord, men det var kul att testa. Och det är fint med långa skaft
    OOOOHHHH !!! Jätte vackert {#emotions_dlg.flower} Gud va duktig du är !
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!